|
Nyt 55" tv - hvilket et skal jeg vælge? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Så fik jeg hentet et Philips tv :-)
Så må jeg se om det er godt. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
|
Det er jeg ikke i tvivl om at det er.
Klaus
|
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1485 |
|
Nu er WOLED, hvor der benyttes en ekstra hvid pixel i subpixelstrukturen, jo ikke noget nyt, og QD OLED fra Samsung benytter jo ikke denne i deres paneler, uden at de mangler lysstyrke. Mon du i stedet tænker på "EVO"-panelerne, der netop betød et ryk mht. lysstyrke?
|
||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5165 |
|
Jeg vil meget nødig have mere lysstyrke end de 4000 nits i peaks Panasonic Oled præsterer. Ellers skal man sidde med svejsebriller ![]() Redigeret af Munch - 12-Juli-2025 kl. 19:43 |
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
|
Lige en lille update her fra.
Jeg har nu haft tv'et installeret i en uges tid. Må sige at jeg generelt er glad for tv'et. Shit et billede ![]() Men jeg døjer lidt med at tv'et hakker en smule ved hurtige bevægelser. Så en dag en film hvor der var rulletekster på da filmen var færdig. Dette stod ikke skarpt og hakkede også. Så samtidig samme film på et andet tv og her var der ikke noget galt. Vi ser kun tv med signal fra antenneforeningen DVB-C. Jeg har rodet en del med det men er ikke lykkedes med at fjerne problemet. I billedtype har jeg valgt "personlig" fremfor "filmmaker mode" da vi synes at billede er meget mere klart med denne profil. Der findes en menu der hedder "bevægelsestyper". Det er her jeg håber jeg kan gøre så tv'et bare vil leve op til mine forventninger. Her har jeg valgt "personlig" - jævnhed 2 - Reduktion af sløring 2. Har også forsøgt med "film" inde i bevægelsestyper men syntes ikke jeg kan se forskel. Nogen der lige kan hjælpe mig i mål så jeg er sikker på at det er det tv jeg skal beholde. pft :-)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |