recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt 65" 4K 3D tv - LG el. Sony?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt 65" 4K 3D tv - LG el. Sony?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jcoop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jcoop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt 65" 4K 3D tv - LG el. Sony?
    Sendt: 12-September-2016 kl. 14:45
Hejsa

Jeg er på udkig efter et nyt tv. Jeg har selvfølgelig gjort mig nogle overvejelser og lavet en del research på området.
Tvet skal opfylde følgende krav:
  • 65"
  • 4K
  • 3D 
Jeg har derfor fundet frem til disse to bud. Begge kan fås til samme pris i Elgiganten, 12.000,-
De er begge sidste års modeller.
Bud 1:
LG 65UF860V

Bud 2:
Sony 65X8505CBAE

De har begge umiddelbart fået gode anmeldelser. 
Sony har VA panel LG har IPS. VA er efter sigende bedst?

Nu kommer der efter sigende snart en ny 4K Chromecast. Derfor vil det måske være træls at have den gamle Chromecast indbygget i Sonyen?

Er der nogle der har nogle inputs til hvad man skal være obs på, eller evt. faldgrupper jeg ikke har tænkt på?
På forhånd takWink

PS: Bonus info: Vi ser ikke andet TV end DR over DVB-T. Resten er streaming el. Bluray.

Redigeret af jcoop - 12-September-2016 kl. 14:48
[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 14:53
VA er bedst når det angår korrekte farver. IPS er bedst til vide vinkler. Altså hvis I sidder tæt på og har en meget bred sofa.

Jeg ville tage Sony'en, når det begge er LCD TV.
Angående den indbyggede CC i Sony'en, så tror jeg da bare den bliver opdateret til 4k også. Det er jo bare en indbygget del af Android TV. Og den indbyggede Netflix app klarer 4k i forvejen. Og det er indtil videre, alligevel den eneste tjeneste med 4k i landet.
Til top
jcoop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jcoop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 15:45
Tak for input.
Hvad med prisen; er det value-for-money?
[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér serano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 18:13
Jeg har 55 tommer modellen af Sony'en, det er et fantastisk tv. 

Netflix i 4K og Youtube i 4K ser vanvittigt ud. 
Hvis du bruger Netflix meget bliver du ikke skuffet, farverne er generelt meget realistiske/naturtro.
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 12:19
Jeg mener, at forskellen på billedkvalitet er betydelig. Snup Sony tv'et, hvis du vægter billedkvalitet højest.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 15:04
Og snup LG'en hvis 3D har højest prioritet
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 15:18
Hvem vægter dog 3D i dag :P

Fedt at se, I kan være uenige :D
Til top
chr1213 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2011
Sted: Danmark
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chr1213 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 16:26
Ja men et LG med ios 2,0 må være en ælder model. Uden Dolby Vision .HDR PLUS og IPS
Til top
jcoop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jcoop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 10:23
Jeg havde ellers lagt mig fast på Sonyen. Desværre dækkede "Restsalg" over demovare, dvs. der er ét tv i hver butik. Tvet har fungeret som demo og har derfor stået tændt i mange måneder. Jeg sprang selvsagt fra.
Jeg på udkig igen.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

VA er bedst når det angår korrekte farver. IPS er bedst til vide vinkler.

Hvordan kan det så være at dyre skærme til grafisk brug at de er med IPS panel.
Her skulle man vel tro at korrekte farver var at foretrække fremfor bred betragtningsvinkel?

Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 13:09
Korrekte farver kan du opnå i samme stil på både VA og IPS. Det er ikke afhængigt af typen. VA har dybere sortgengivelse, hvor IPS holder farvegengivelsen bedre ved ændring i betragtningsvinklen.

Basalt set, så er forskellen på de to typer blot hvordan der lukkes af for lyset, hvilket samtidigt påvirker betragtningsvinklen. IPS lukker dårligere af for lyset (og har dermed dårligere sort), men holder farvegengivelsen bedre når du flytter dig ift. skærmen. Det har ikke indflydelse på måden du kan trimme gengivelsen af Rød, Grøn eller Blå ind i TV'et.

Man vælger IPS til grafisk brug fordi du netop har brug for, at farverne er ens over hele skærmen. Med et VA-panel på en grafiker-monitor kan du risikere, at kontrasten dykker og at farverne dermed bliver mere udvaskede ud mod siderne fordi der er en relativ stor vinkel fra din siddeplads ud til hjørnerne når du kun sidder ½ m fra skærmen. Dette bliver værre hvis du får fat på en ultra-widescreen-monitor.

Sidder du midt for et TV, så er det typisk i en noget længere afstand fra skærmen og problemet - i sweetspot - er ikke så udtalt. Sidder du skævt for TV'et, så vil du hurtigt lægge mærke til at kontrasten daler (og at billedet dermed bliver udvasket) på et VA-panel.

Redigeret af Torben Rasmussen - 14-September-2016 kl. 13:12
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvem vægter dog 3D i dag :P

Fedt at se, I kan være uenige :D

Ja, altså JEG gør ikke. Jeg havde også - til enhver tid! - valg et VA-panel.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu