recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt 65" billigt tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt 65" billigt tv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hr. Dam Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hr. Dam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt 65" billigt tv
    Sendt: 13-Oktober-2021 kl. 12:01
Hej. Da mit nok 4år gamle Philips tv er allerede trænger til at blive udskiftet (iflg. google ligner det at difuser dupperne falder af), søger jeg lidt råd ang valg af nyt tv. 
Det skal helst være 65". Bruges til tv/blu-ray/streaming. Ved godt folk gerne vil anbefale oled men mit budget er max 5000. Er alt i den prisklasse bare noget juks eller er der noget ok. 
Tænker i første omgang at philips har diskvalificeret sig selv.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2021 kl. 12:21
Kan nok ikke anbefale et 65” LCD/LED under 10k, hvis det skal holde mere end et par år. Jeg ville vælge et Panasonic til 10.999,-. Og så er spørgsmålet om ikke du bare skal tage et LG Oled A1 til ca samme pris.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2021 kl. 12:22
Har du allerede boks til streaming? I så fald synes jeg Panasonic HX8 er et godt bud. Den findes i flere varianter kaldet HX800, HX810 og HX820. En 65" HX820 var under 4.000 kroner forleden, mens 65" HX810 er under 5.000 kroner pt.

Priserne er langt nede nu fordi HX8 er på nippet til at udgå og blive helt erstattet af en nyere udgave, som så er startet prismæssigt højt – cyklus forfra.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2021 kl. 12:24
Ellers ser det ud til at der er et godt tilbud på LG A1 + soundbar til 8k ialt.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Hr. Dam Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hr. Dam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2021 kl. 14:07
soundbar har jeg ikke brug for da jeg har surround anlæg.
Streaming skal foregå via apps i tv
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2021 kl. 14:41
Appś på TV holder ikke længe, der er ikke nogen væsentlig opdatering, det er der derimod på externe enheder, hvor der sker opdatering, og når de ikke længere opdateres, så købes en ny enhed, de koster ikke meget, har af samme årsag er ret usmart TV.


Redigeret af Radiomanden - 13-Oktober-2021 kl. 14:44
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2021 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Hr. Dam Hr. Dam skrev:

soundbar har jeg ikke brug for da jeg har surround anlæg.
Streaming skal foregå via apps i tv

Så er Panasonic måske ikke det bedste valg. De har godt nok lige fået Disney+, men de mangler en del andre heriblandt HBO Max, TV 2 Play og Apple TV.

Overvej eventuelt om vejen frem ikke er en ekstern løsning til streaming. Skal det være billigt, så er der Chromecast med Google TV, hvor du får fuld brugerflade og apps på TV'et. Den kan styres med TV'ets fjernbetjening – og vice versa. Så er det også nemt og billigt at opgradere i fremtiden.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2021 kl. 14:54
 Lige precis, en god løsning, det er netop et Panasonic jeg har, da udvalget af Appś er meget få, og det er bedre med at godt TV end et dårligere og mange App.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2021 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Lige precis, en god løsning, det er netop et Panasonic jeg har, da udvalget af Appś er meget få, og det er bedre med at godt TV end et dårligere og mange App.


Du bedømmer altså tv'ets kvalitet ud fra hvor få apps der er tilgængelige? InteressantLOL
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2021 kl. 16:01
Jeg betaler for et TV, ikke hvor mange mere eller mindre ubrugelige Bloatware der er på det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2021 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Lige precis, en god løsning, det er netop et Panasonic jeg har, da udvalget af Appś er meget få, og det er bedre med at godt TV end et dårligere og mange App.


Du bedømmer altså tv'ets kvalitet ud fra hvor få apps der er tilgængelige? InteressantLOL

Det Radiomanden forsøger at sige er at han hellere vil have et tv med et godt billede og middelmådige apps, end et tv med gode apps og middelmådigt billede.

App-situationen løses lettere med eksternt udstyr…….


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2021 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Lige precis, en god løsning, det er netop et Panasonic jeg har, da udvalget af Appś er meget få, og det er bedre med at godt TV end et dårligere og mange App.


Du bedømmer altså tv'ets kvalitet ud fra hvor få apps der er tilgængelige? InteressantLOL

Det Radiomanden forsøger at sige er at han hellere vil have et tv med et godt billede og middelmådige apps, end et tv med gode apps og middelmådigt billede.

App-situationen løses lettere med eksternt udstyr…….


Klaus
hvorfor ikke gå efter begge dele.
Mit 3 år gamle Sony har både godt billede og god support af apps.
Når apps begynder at fejle, så kan man jo tilføje en ekstern boks.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu