Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19817
|
Sendt: 17-September-2014 kl. 11:03 |
Coolsmarti skrev:
Selvom jeg køber en Ford istedet for en Mercedes forventer jeg da også at den som minimum står fejlfrit når den er ny. |
En Peugeot 108 koster cirka 80.000 kroner. Skal du have en 308 (2,4 gange størrelsen), koster den fra 199.000 kroner. Hvis en 308, skal koste 80.000 kroner, så skal der spares et sted. Bilen skal nok køre,men samlekvaliteten af plasten bliver nok en kende billig, samt bagsæder og hulrumsbeklædning er nok noget du må kigge langt efter........
Coolsmarti skrev:
Derudover er der jo sket en del med priserne. Købte selv et LG 55" for 2 år siden til 20000 kr., tilsvarende kan idag vel fås for det halve. |
Det halve - på bekostning af? Klaus
|
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 17-September-2014 kl. 11:05 |
Coolsmarti skrev:
Men OK, 20000 kr. er åbenbart billigt for et 65" TV i disse dage, hvorpå man må forvente dårlig kvalitet hvilket giver bleeding og alskens andet gak og gøgl. Trist, men åbenbart virkeligheden, så er det da ikke endnu jeg skal op i størrelse, ufatteligt man endnu ikke har fået styr på den slags og at det samtidigt bare er noget folk accepterer ... |
Man har styr på den slags - du er bare ikke villig til at betale for det..... Klaus
|
|
 |
Coolsmarti
Bruger
Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 163
|
Sendt: 17-September-2014 kl. 11:16 |
Nu var det ikke en diskussion jeg ville starte i mandens tråd, så jeg daffer stille og roligt ud igen, men er spændt på at høre hans erfaring med dette billige TV.
|
 |
mbm1
Guld medlem
Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
|
Sendt: 17-September-2014 kl. 11:23 |
KlausDM skrev:
Coolsmarti skrev:
Selvom jeg køber en Ford istedet for en Mercedes forventer jeg da også at den som minimum står fejlfrit når den er ny. |
En Peugeot 108 koster cirka 80.000 kroner. Skal du have en 308 (2,4 gange størrelsen), koster den fra 199.000 kroner. Hvis en 308, skal koste 80.000 kroner, så skal der spares et sted. Bilen skal nok køre,men samlekvaliteten af plasten bliver nok en kende billig, samt bagsæder og hulrumsbeklædning er nok noget du må kigge langt efter........
Coolsmarti skrev:
Derudover er der jo sket en del med priserne. Købte selv et LG 55" for 2 år siden til 20000 kr., tilsvarende kan idag vel fås for det halve. |
Det halve - på bekostning af?
Klaus
|
Fantastisk sammenligning med biler :) er en peugoet 308 2,4 gange bedre end en peugoet 108 ?
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 17-September-2014 kl. 11:39 |
mbm1 skrev:
Fantastisk sammenligning med biler :) er en peugoet 308 2,4 gange bedre end en peugoet 108 ? |
Det siger Peugeot. Og siden der er folk der køber den, så må der altså også andre end Peugeot der synes det. Du kan ikke regne med, at den har kostet 2.4 gange mere at producere, men du kan være stensikker på, at den har kostet mere. Nu kan der dog være andet end prisen, der er årsagen til at folk køber som de gør. Eksempelvis kan en Peugeot 108 ikke rumme den samme mængde eller størrelse af personer på lige så behaglig måde, som en 308 kan. Om det er 2.4 gange mere værd, det er en smags og vurderings sag. Så vidt jeg husker kan der være 27 personer i en gammel VW folkevogn. Så det er ikke fordi 108éren ikke kan 
Svaret er - ja OG nej!
|
|
 |
mbm1
Guld medlem
|
Sendt: 17-September-2014 kl. 11:49 |
Kandersen skrev:
mbm1 skrev:
Fantastisk sammenligning med biler :) er en peugoet 308 2,4 gange bedre end en peugoet 108 ? |
Det siger Peugeot. Og siden der er folk der køber den, så må der altså også andre end Peugeot der synes det. Du kan ikke regne med, at den har kostet 2.4 gange mere at producere, men du kan være stensikker på, at den har kostet mere. Nu kan der dog være andet end prisen, der er årsagen til at folk køber som de gør. Eksempelvis kan en Peugeot 108 ikke rumme den samme mængde eller størrelse af personer på lige så behaglig måde, som en 308 kan. Om det er 2.4 gange mere værd, det er en smags og vurderings sag. Så vidt jeg husker kan der være 27 personer i en gammel VW folkevogn. Så det er ikke fordi 108éren ikke kan 
Svaret er - ja OG nej!
|
Nu når du drager sammenligningen... Så må svaret vedr. TV vel også være om det ene er bedre end det andet: ja OG nej
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 17-September-2014 kl. 12:54 |
mbm1 skrev:
Jeg har prøvet dem begge, jeg vil sige at en 308 nok er 10 gange en bedre bil end 108. Klaus
|
|
 |
mbm1
Guld medlem
|
Sendt: 17-September-2014 kl. 13:22 |
KlausDM skrev:
mbm1 skrev:
Jeg har prøvet dem begge, jeg vil sige at en 308 nok er 10 gange en bedre bil end 108.
Klaus
|
Men som jeg forstået alle "TV-eksperter", så er billed-kvalitet ikke er subjektivt, men noget der kan måles teknisk. Men du har måske også "målt" 308 til at være 10x "bedre" end en 108èr ?
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 17-September-2014 kl. 13:23 |
mbm1 skrev:
Kandersen skrev:
mbm1 skrev:
Svaret er - ja OG nej!
|
Nu når du drager sammenligningen... Så må svaret vedr. TV vel også være om det ene er bedre end det andet: ja OG nej |
Jada. Nu var det ikke min sammenligning, men jeg kan sagtens følge Klaus. Der er jo nogle mennesker derude, som for dem er Peugeot 108 et bedre køb end 308. De har måske ikke brug for den mere plads eller komfort, som 308éren tilbyder. Ergo er 108 et bedre køb. Men hvornår den ene bliver bedre end den anden, der er oftest nogle konkrete faktorer der spiller ind. De er jo ikke ens. Den del formoder jeg vi kan blive enige om? Ergo er der en forskel. Når der er en forskel, så må der også være en forskel i prisen.
|
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 17-September-2014 kl. 13:29 |
mbm1 skrev:
Men som jeg forstået alle "TV-eksperter", så er billed-kvalitet ikke er subjektivt, men noget der kan måles teknisk. Men du har måske også "målt" 308 til at være 10x "bedre" end en 108èr ? |
Jeg har et meget delikat måleinstrument - min krop. Klaus
|
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 17-September-2014 kl. 13:31 |
Kandersen skrev:
Der er jo nogle mennesker derude, som for dem er Peugeot 108 et bedre køb end 308.
|
Meget få. Fik folk tilbuddet om en 308'er til samme pris som 108'er, ved jeg godt, hvad de fleste tog med hjem. Klaus
|
|
 |
kenneth85
Guld medlem
Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 974
|
Sendt: 17-September-2014 kl. 13:43 |
mbm1 skrev:
Men som jeg forstået alle "TV-eksperter", så er billed-kvalitet ikke er subjektivt, men noget der kan måles teknisk. Men du har måske også "målt" 308 til at være 10x "bedre" end en 108èr ? |
Vent nu lige lidt. Hvis jeg går ned i EL Giganten og ser et tv i 65" til 15.000 og tjekker for bleed og diverse andre ting. Og jeg syntes at det jeg ser er ok. Hvis tvet ikke præstere på samme måde når jeg kommer hjem så har jeg altså ikke fået det jeg betalte for uanset hvad kvalitet der er tale om. Så hvis alle TV fra en given model har lidt bleed i kanten så kan det altså ikke betegnes som en fejl. Men hvis man har købt et fordi demo modellen ikke havde bleed og man så får et hjem der har så vil jeg mene at der er tale om fejl ved tvet.
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
 |