recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt 65" tv til stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt 65" tv til stuen

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Der er jo nogle mennesker derude, som for dem er Peugeot 108 et bedre køb end 308.

Meget få.

Fik folk tilbuddet om en 308'er til samme pris som 108'er, ved jeg godt, hvad de fleste tog med hjem.

Klaus

Klaus, jeg markerede det ord som er afgørende. Ligesom jeg synes der er stor forskel på ord som "fejl" og "kvalitet". Førstnævnt kræver noget helt konkret. Sidstnævnt er oftest baseret på smag, og voldsomt præget af pris.
Ordet "bedre" køb er oftest præget af behov, smag OG pris! Hvis jeg kan "nøjes" med at smide 90K på en bil, som jeg er tilfreds med, fremfor 2.4 * 90K, så ville jeg nok vælge det. Årsagen kunne også være nødvendighed, at man ganske enkelt ikke kan smide 2.4 * 90K. Så er sagen rimelig irrelevant.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Men som jeg forstået alle "TV-eksperter", så er billed-kvalitet ikke er subjektivt, men noget der kan måles teknisk.
Men du har måske også "målt" 308 til at være 10x "bedre" end en 108èr ?

Så hvis alle TV fra en given model har lidt bleed i kanten så kan det altså ikke betegnes som en fejl. 

Bingo!!
Producenten kan endda finde på at kalde det for et vilkår. Og den smart forhandler, "en feature" LOL
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 14:28
Returner straks apparater med fejl. Hvorfor finde sig i den slags?

Eller hvis reparation er forsøgt flere gange, så forlang pengene tilbage.
Hold jer til både købelov og rettigheder.

Jeg forstår fx heller ikke, at mange har affundet sig med appleTVs streaming og wifi problemer, og da slet ikke når der forlanges så høj pris i forhold til produktionsværdi sat i relation til kvalitet og teknologifremskridt.

Eller IPhones wifi og batteriproblemer.

Men gamle Fergusontraktorer er jo også enkle at køre og at forstå. Og de holder også prisen. Og når man ikke kender andet, så er de jo stadig de bedste.

Tak iøvrigt for at sætte sjove såkaldte "billedoplevelser og sammenligninger" på mellem et TV og en bil

Redigeret af bentpetersson - 17-September-2014 kl. 18:50
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 15:40
Hold da op, der er da sket noget i tråden siden i går :)

Jeg skal selvfølgelig nok vende tilbage når jeg har modtaget og testet tv'et. En god ting ved Fona's tilbud på 60"+ Samsung tv er, at de kommer og sætter tv'et op, og hvis man er utilfreds kommer de også og tager den ned igen.
Med et 65" er det en meget rar ting, da det jo er lidt svært at flytte rundt på.
Jeg vil dog sige, at jeg har set tv'et "in action" både hos Fona og Hi-fi klubben på Åboulevard og ud fra de 2x10 min syntes jeg, at det virker som et godt tv.
Men igen, det er noget andet når man sidder i sin stue med popcorn og kigger mere fokuseret på billedet.

Og uanset pris, skal tv'et bare virker så jeg bliver tilfreds.
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 21:12
Nu har jeg haft tvet i en lille uge og må sige, at jeg er meget glad for det. Har set 7-8 bd film samt The Pacific og jeg har ikke oplevet nogle fejl.

Jeg har ikke ville læse de opslag på Flatpanels, for ikke at finde fejl som jeg ellers ikke ville se. Jeg kan ikke umidbart se noget lys i kanterne, som jeg kunne på mit forrige Samsung.

Eneste klage skulle være 3D delen som jeg er lidt skuffet over, jeg har set Avatar og Jurasic Park, ingen af dem imponerde mig hvad angår 3D, men jeg har endnu Gravity tilgode....

Af gode side vil jeg nævne kontrasten, i mørke sceener bliver jeg gang på gang imponeret over sort niveauet samtidig med, at man kan se hvad der sker..

Jeg har intet problem med blæser støj, som jeg har læst andre har.

Så alt i alt, er jeg meget tilfreds med tvet og nyder biograf oplevelsen ved hver en film 😛
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 09:10
Tsunde.
Vi og mange af vore venner har haft vilde og flotte oplevelse med netop 3D og de nævnte film. Hvori ligger din skuffelse?
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 11:34
Hej. Jeg har selv haft ue65hu7505, super billede synes jeg. Dog var jeg genert at blæser støj bag fra tv'et. Oplever du det? Eller var jeg måske bare uheldig med det jeg havde. To Peugeot 108'er kan vel godt lyde forskelligt ;)
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 21:20
@Bent, jeg syntes bare ikke at 3d effekten var overbevisende, alt der var god dybde i billedet, men det var ikke så de der ewa ting i Avatar fløj rundt i vores stue 😄

@Ole, jeg kan ikke høre nogen blæser, men vi har en Tdc boks som jeg sytes larmer en del, det kan være, at den overdøver den. Men når jeg ser BD film, med TDC boksen slukket, har jeg heller ikke bemærket noget støj. Har så lige fået sat mit 7.1 MK højttaler system op, så der har været godt knald på lyden, føj det lyder godt 😛
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 21:55
Generelt er det faktisk ikke de svævende ting i stuen som bør være det fremtrædende, men der i mod billeddybden. Men sjovt er det da med dimser i stuen - men det har så også i mange tilfælde den bieffekt, at filmeffekterne at det forvrænger det egentlige billede. Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 23:32
Jammen så virker det fint, syntes bare at jeg kan huske fra biffen, at der i Avatar var flere steder hvor det virkede som om tingene kom ud af skærmen....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 06:43
Nu er det jo svært at forstå beskrivelsen på samme måde, men hvis du ikke har oplevet det Tsunde på dit TV er der måske noget galt.

Når strømmen på de elektroniske briller er tændt, bør der fx komme en tekstorientering på dit TV.
Er du sikker på at din afspiller kan sende 3D?

Der findes også en applikation med 3D på dit TV som du kan prøve.

Redigeret af bentpetersson - 29-September-2014 kl. 07:23
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 07:23
Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

Jammen så virker det fint, syntes bare at jeg kan huske fra biffen, at der i Avatar var flere steder hvor det virkede som om tingene kom ud af skærmen....

Det er fordi billedet (lærredet) i biografen er så stort, at det går udenfor dit synsfelt. Så bliver effekten større. 3D er ikke særlig relevant på de "små" skærme vi har hjemme i stuen. Og personligt mener jeg at 3D skader mere end det gavner, med ringere kontrast og farvedybde.
Og man bliver da bums i hovedet, af at se på det i mere end 5 minutter.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu