|
Nyt anlæg til stuen |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
kalk23 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2014 kl. 04:52 |
Hej venner, håber I kan hjælpe mig her.
Jeg vil gerne have noget ordentlig lyd til min stue. Det skal ikke bruges sammen med TV'et. Jeg har kig på et par Dali Lektor 2 sammen med receiveren Dennon AVR-X1000. Air Play har en ret høj prioritet, men kan ikke finde ud af om receiveren er overkill. Mit budget er på omkring 4-4.500 kr.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det ikke 1000,- over dit budget? |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7254 |
Start med at tage ud og lytte.
Men dit valg ser fornuftigt ud. Ikke helt nemt at finde meget i den prisklasse med airplay, højttaler osv. |
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Den X-1000 er bestemt ikke overkill, og svært at finde noget til lavere pris med samme specs. Og vil helt klart anbefale dig at købe højttalere brugt. Evt en model du først har hørt sammen med X-1000 i Hifiklubben.Edit.
Hvis det ikke skal bruges sammen med tv vil jeg helt klart anbefale denne forstærker i stedet sammen med en Airport Express:
Redigeret af Denraretiger - 04-Januar-2014 kl. 09:06 |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg tror ikke kvaliteten bliver så meget bedre med NAD(forstærkerdelen er bedre til stereo). Den har bare ikke digital indgang og så er det Airport Express der bruges som DAC. Desuden er der ingen tuner. Jeg ville i hvert fald bruge en anden DAC og så ryger airplay.
Og nok siger du at den ikke skal bruges til TV. Hvad nu hvis du skifter mening om et år?
Du får rigtigt meget udstyr for pengene, med det sæt du har valgt.
Selvom det ligger 1000,- over dit budget. Redigeret af Mufti - 04-Januar-2014 kl. 09:49 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19844 |
Her, jeg har lige sparet dig for 1000 kroner
http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-lektor-2/id-1005113183/ Klaus |
|
![]() |
|
kalk23 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
Tak for svarene. Har fundet højtalerne til 2000 kr. brugt. Derfor kan det holde sig inden for budgettet.
|
|
![]() |
|
Dali Zensor kan købes for 1000 kr fra ny pr højtaler. Ved I om de højtalere på niveau med Lektor 2? For så vil jeg egentlig hellere have nogle nye til samme pris.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19844 |
Gå ind i HiFiklubben og hør og du kan høre forskel.
Jeg syntes at der er stor forskel, hvor Lektoren er bedre. Klaus |
|
![]() |
|
amh09 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
Da jeg købte mine Lektorer lyttede jeg også til Zensor - for mig var der ingen tvivl. Der var meget mere liv og dynamik i lydbilledet fra Lektor i forhold til Zensor. mvh Andreas
|
|
Udstyr:
Denon AVR-1912 Dali Lektor 6 fronter XTZ 99 W12.16 Sub Dali Lektor LCR center Dali Lektor 1 baghøjttalere |
|
![]() |
|
Det ender med at blive Dali Lektor 2 + X1000.
Hvad anbefaler I med kabler og stik herindefra? http://www.av-cables.dk/hoejttalerstik/
Redigeret af kalk23 - 10-Januar-2014 kl. 16:46 |
|
![]() |
|
Billigste 2,5 eller 4 mm2 kabel i den farve du finder pænest.....
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |