|
Nyt anlæg til stuen |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||||||||||
amh09 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||
Jeg kan fuldt tilslutte mig Klaus mht. til kabel.
Jeg har selv købt Harald Nielsens det tykkeste. Du behøver ikke absolut at købe højttalerstik - der er jo skrueterminaler på både højttalerne og receiveren. Hvis du gerne vil have stik, så kan jeg varmt anbefale disse: http://www.amazon.co.uk/dp/B0090CVJZ4/ref=pe_385721_37038051_TE_dp_1 Du får til 6 højttalere, og kvaliteten virker rigtig fin. Jeg har netop fået et sæt ind ad døren fra Amazon i dag - prisen var 217,55 kr til dagens kurs. mvh Andreas |
||||||||||||
Udstyr:
Denon AVR-1912 Dali Lektor 6 fronter XTZ 99 W12.16 Sub Dali Lektor LCR center Dali Lektor 1 baghøjttalere |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||||||||||
Harald Nielsens det tykkeste! Det må være noget særligt :-O
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
amh09 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
|||||||||||
DOHHH.... ![]() mvh Andreas
|
||||||||||||
Udstyr:
Denon AVR-1912 Dali Lektor 6 fronter XTZ 99 W12.16 Sub Dali Lektor LCR center Dali Lektor 1 baghøjttalere |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
kalk23 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
|||||||||||
Jeg skal egentlig kun bruge 4 stk., da jeg kun har 2 højtalere. Men er fordelen ved bananstik ikke kun at de er nemme at på- og afmontere? Jeg regner ikke med at skulle flytte mine højtalere mere end 1-2 gange i den tid jeg ejer dem, så det er vel ingen grund til at rode med bananstik? Hvis jeg køber nogle billigere bananstik (av-cables har nogen til 8 kr. stk.), vil det så gå ud over lydkvaliteten?
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|||||||||||
Hvis du kun skal bruge de to højttalere, så ville jeg helt bestemt lade være med at bruge stik i det hele taget. Du har god plads til at bruge skrueterminalerne på receiveren, og du slipper for en ekstra fejlkilde (bananstik med risiko for dårlig skrueforbindelse) Jeg har selv lært lektien ud fra et sæt for billige kinesiske stik købt på ebay - den påståede 24 karats forgyldning lignede noget billigt maling, og skruerne til fastgørelse af kablet kunne ikke tåle at kablet blev skruet fast. mvh Andreas
|
||||||||||||
Udstyr:
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|||||||||||
Du skal bruge 4 stik til hver højtaler.
2 i hver ende af kablet.
I alt 8.
Jeg kan varmt anbefale disse der loddes på.
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
kalk23 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
|||||||||||
Nu har jeg tilsluttet receiver med højtaler, og det kører fint.
Nu vil jeg alligevel gerne prøve at få lyd fra TV til receiveren. Jeg har et Panasonic GT30. Jeg har tilsluttet receiveren til TV'ets HDMI 2-udgang, hvor der står ARC på TV'et. Jeg kan godt få informationer fra receiveren over på TV'et, men jeg kan ikke finde ud af at få lyd fra TV til receiver. Jeg har slået Viera Link til i TV'ets indstillinger. Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre mere for at få fjernsynets lyd over til receiveren. Er der nogen der kan hjælpe med det?
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|||||||||||
Har dit TV tændt ARC?(audio return channel)
Redigeret af Mufti - 12-Januar-2014 kl. 13:03 |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|||||||||||
Jeg har ledt TV'ets menuer grundigt igennem og ARC står ikke nævnt nogen steder. Der er et menupunkt der hedder "Link indstillinger", hvor jeg har slået "Viera Link" til. Jeg har også prøvet at ændre på nogle af de andre punkter for at se om det hjælper, men jeg kan ikke få lyden over til receiveren. Jeg kan kun finde manualen til den amerikanske udgave af tv'et når jeg søger efter den, og menuerne er ikke ens på de to udgaver.
Edit: Jeg har søgt lidt rundt på nettet for at finde ud af hvad der kunne være problemet. Det lader til at kun HDMI 1.4 understøtter ARC. Der står "High Speed HDMI Cable with Ethernet" på kablet jeg bruger. Jeg tror det er 1.4. Noget andet der er mærkeligt er, at når jeg trykker på "Viera Link" på fjernbetjeningen til TV'et, så siger den "Funktion ikke tilgængelig", selvom jeg har forbundet receiveren med TV'et i TV'ets ARC-port. Kan der være noget galt med TV'et?
Redigeret af kalk23 - 12-Januar-2014 kl. 14:44 |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|||||||||||
Nej. Det tror jeg ikke.
Viera link er så Panasonic enheder kan snakke sammen. Du skal vælge digital input på forstærkeren. Har du gjort det? |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|||||||||||
Det kan også være dit kabel der ikke understøtter ARC.
Har ikke lige tjek på standarderne. Fandt lige dette:
Så det er med stor sandsynlighed dit kabel. Redigeret af Mufti - 12-Januar-2014 kl. 16:26 |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|||||||||||
Nu har jeg anskaffet mig et HDMI 1.4 kabel, som jeg ved understøtter ARC. Det vil stadig ikke virke med lyden fra TV'et på anlægget. Har snakket med Hi-fi klubben - de siger at problemet sandsynligvis er hos TV'et fordi at forstærkeren selv vil finde ud af at tage lyden ind fra TV'et når den er sat på "TV Audio"-indstillingen.
Men jeg kan bare ikke finde nogle indstilling med ARC på TV'et - eller noget som helst andet med ekstern lyd. Er der nogen andre der har et panasonic TV fra 30'er generationen, der ved hvordan det her slås til?
|
||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |