recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt anlæg til stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt anlæg til stuen

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
amh09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amh09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 19:58
Jeg kan fuldt tilslutte mig  Klaus mht. til kabel.
Jeg har selv købt Harald Nielsens det tykkeste.

Du behøver ikke absolut at købe højttalerstik - der er jo skrueterminaler på både højttalerne og receiveren.
Hvis du gerne vil have stik, så kan jeg varmt anbefale disse:

http://www.amazon.co.uk/dp/B0090CVJZ4/ref=pe_385721_37038051_TE_dp_1

Du får til 6 højttalere, og kvaliteten virker rigtig fin.
Jeg har netop fået et sæt ind ad døren fra Amazon i dag - prisen var 217,55 kr til dagens kurs.

mvh

Andreas
Udstyr:
Denon AVR-1912
Dali Lektor 6 fronter
XTZ 99 W12.16 Sub
Dali Lektor LCR center
Dali Lektor 1 baghøjttalere
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 20:27
Harald Nielsens det tykkeste! Det må være noget særligt :-O
Til top
amh09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amh09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Harald Nielsens det tykkeste! Det må være noget særligt :-O

DOHHH....
Big smile

mvh

Andreas
Udstyr:
Denon AVR-1912
Dali Lektor 6 fronter
XTZ 99 W12.16 Sub
Dali Lektor LCR center
Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juni-2008
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalk23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 02:20
Oprindeligt skrevet af amh09 amh09 skrev:

Jeg kan fuldt tilslutte mig  Klaus mht. til kabel.
Jeg har selv købt Harald Nielsens det tykkeste.

Du behøver ikke absolut at købe højttalerstik - der er jo skrueterminaler på både højttalerne og receiveren.
Hvis du gerne vil have stik, så kan jeg varmt anbefale disse:

http://www.amazon.co.uk/dp/B0090CVJZ4/ref=pe_385721_37038051_TE_dp_1

Du får til 6 højttalere, og kvaliteten virker rigtig fin.
Jeg har netop fået et sæt ind ad døren fra Amazon i dag - prisen var 217,55 kr til dagens kurs.

mvh

Andreas

Jeg skal egentlig kun bruge 4 stk., da jeg kun har 2 højtalere.  Men er fordelen ved bananstik ikke kun at de er nemme at på- og afmontere? Jeg regner ikke med at skulle flytte mine højtalere mere end 1-2 gange i den tid jeg ejer dem, så det er vel ingen grund til at rode med bananstik? Hvis jeg køber nogle billigere bananstik (av-cables har nogen til 8 kr. stk.), vil det så gå ud over lydkvaliteten?
Til top
amh09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amh09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 06:12
Oprindeligt skrevet af kalk23 kalk23 skrev:

[
Jeg skal egentlig kun bruge 4 stk., da jeg kun har 2 højtalere.  Men er fordelen ved bananstik ikke kun at de er nemme at på- og afmontere? Jeg regner ikke med at skulle flytte mine højtalere mere end 1-2 gange i den tid jeg ejer dem, så det er vel ingen grund til at rode med bananstik? Hvis jeg køber nogle billigere bananstik (av-cables har nogen til 8 kr. stk.), vil det så gå ud over lydkvaliteten?

Hvis du kun skal bruge de to højttalere, så ville jeg helt bestemt lade være med at bruge stik i det hele taget.
Du har god plads til at bruge skrueterminalerne på receiveren, og du slipper for en ekstra fejlkilde (bananstik med risiko for dårlig skrueforbindelse)

Jeg har selv lært lektien ud fra et sæt for billige kinesiske stik købt på ebay - den påståede 24 karats forgyldning lignede noget billigt maling, og skruerne til fastgørelse af kablet kunne ikke tåle at kablet blev skruet fast.

mvh

Andreas
Udstyr:
Denon AVR-1912
Dali Lektor 6 fronter
XTZ 99 W12.16 Sub
Dali Lektor LCR center
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 08:42
Du skal bruge 4 stik til hver højtaler.

2 i hver ende af kablet.

I alt 8.

Jeg kan varmt anbefale disse der loddes på.

Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalk23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 12:18
Nu har jeg tilsluttet receiver med højtaler, og det kører fint.

Nu vil jeg alligevel gerne prøve at få lyd fra TV til receiveren. Jeg har et Panasonic GT30. Jeg har tilsluttet receiveren til TV'ets HDMI 2-udgang, hvor der står ARC på TV'et.

Jeg kan godt få informationer fra receiveren over på TV'et, men jeg kan ikke finde ud af at få lyd fra TV til receiver. Jeg har slået Viera Link til i TV'ets indstillinger. Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre mere for at få fjernsynets lyd over til receiveren. Er der nogen der kan hjælpe med det?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 13:02
Har dit TV tændt ARC?(audio return channel)

Redigeret af Mufti - 12-Januar-2014 kl. 13:03
Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalk23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 14:18
Jeg har ledt TV'ets menuer grundigt igennem og ARC står ikke nævnt nogen steder. Der er et menupunkt der hedder "Link indstillinger", hvor jeg har slået "Viera Link" til. Jeg har også prøvet at ændre på nogle af de andre punkter for at se om det hjælper, men jeg kan ikke få lyden over til receiveren.  Jeg kan kun finde manualen til den amerikanske udgave af tv'et når jeg søger efter den, og menuerne er ikke ens på de to udgaver.

Edit: Jeg har søgt lidt rundt på nettet for at finde ud af hvad der kunne være problemet. Det lader til at kun HDMI 1.4 understøtter ARC. Der står "High Speed HDMI Cable with Ethernet" på kablet jeg bruger. Jeg tror det er 1.4.

Noget andet der er mærkeligt er, at når jeg trykker på "Viera Link" på fjernbetjeningen til TV'et, så siger den "Funktion ikke tilgængelig", selvom jeg har forbundet receiveren med TV'et i TV'ets ARC-port.

Kan der være noget galt med TV'et?

Redigeret af kalk23 - 12-Januar-2014 kl. 14:44
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 15:19
Nej. Det tror jeg ikke.

Viera link er så Panasonic enheder kan snakke sammen.

Du skal vælge digital input på forstærkeren. Har du gjort det?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 15:21
Det kan også være dit kabel der ikke understøtter ARC.

Har ikke lige tjek på standarderne.

Fandt lige dette:

HDMI 1.4 (Maj 2009):
- HDMI båndbredden forbliver på maksimalt 340 MHz og bitraten på 10.2 Gbps
- 3D kompatibilitet indføres (visse apparater med HDMI 1.3 kan også gøre 3D kompatible)
- Returlyd kanal tilføjes i protokollen, dvs. TV lyd kan køre retur til forstærker via samme kabel som billedet leveres til TV'et med.
- Netværkskanal tilføjes, således man ikke skal have netværkskabler til alle apparater i fremtiden. Dette kræver nye HDMI kabler med ekstra ledere.
- Mulighed for 4k x 2x opløsning, dvs. 3840×2160p til f.eks. digitale biografer

Så det er med stor sandsynlighed dit kabel.

Redigeret af Mufti - 12-Januar-2014 kl. 16:26
Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalk23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 12:47
Nu har jeg anskaffet mig et HDMI 1.4 kabel, som jeg ved understøtter ARC. Det vil stadig ikke virke med lyden fra TV'et på anlægget. Har snakket med Hi-fi klubben - de siger at problemet sandsynligvis er hos TV'et fordi at forstærkeren selv vil finde ud af at tage lyden ind fra TV'et når den er sat på "TV Audio"-indstillingen.

Men jeg kan bare ikke finde nogle indstilling med ARC på TV'et - eller noget som helst andet med ekstern lyd. Er der nogen andre der har et panasonic TV fra 30'er generationen, der ved hvordan det her slås til?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu