|
Nyt anlæg til stuen |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Står der "HDMI ARC ved en af indgangene? Nej? Så har TV'et ikke den feature.
|
|
![]() |
|
kalk23 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
Men det gør der! Ved HDMI 2 står der (ARC) på selve TV'et, så jeg ved funktionen understøttes.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ok, så er det med at finde menu punktet der slår det til.
|
|
![]() |
|
kalk23 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
Jeg har fulgt vejledningen på side 94 i manualen https://www.dropbox.com/s/iqoye2zx0c4c1ws/6364f12d1a624139aea7349dd0403b2d.pdf
Jeg har sat SPDIF-valg på automatisk, så det burde fungere - men det gør det ikke :( Tænker på at tage fjernsynet tilbage til Bilka og sige, at det ikke virker, som det står i specifikationerne...
Redigeret af kalk23 - 14-Januar-2014 kl. 13:23 |
|
![]() |
|
Du skal finde ARC menu punktet. Det ligger vist i en under menu et sted.
|
|
![]() |
|
Det har TV'et ikke. Prøv selv at se i den manuel jeg har linket til. Der kan ikke gøres mere end at sætte SPDIF til auto. Og det har jeg gjort.
|
|
![]() |
|
Det er jo ikke spdif. Har læst herinde at ARC skal sættes til i under menu.
|
|
![]() |
|
nileg ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2012 Status: Offline Point: 33 |
Har du tjekket om “HDMI Control” er "on" i menuen på din receiver.
På side 25-26 i manualen til receiveren, står der noget om at sætte et tv til. Derefter henviser den til side 118, hvor du skal slå “HDMI Control” til "on" Redigeret af nileg - 14-Januar-2014 kl. 14:22 |
|
![]() |
|
Det menupunkt findes bare ikke på mit TV. Jeg har kigget alle indstillinger igennem både under "lyd" og "Indstilling". Manualen siger heller ikke noget om, at der skulle findes et ARC-punkt i indstillingerne.
Det kunne være spændende at høre fra nogle andre med samme generation af Panasonic TV'er. G30, GT30 VT30 osv.
|
|
![]() |
|
Jeg tror det må være en under menu under HDMI indstillinger på TV'et.
|
|
![]() |
|
amh09 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
Eller i receiveren. Jeg mener at jeg skulle aktivere et eller andet i settings på min Denon AVR-1912 for at få det til at virke. mvh Andreas
|
|
Udstyr:
Denon AVR-1912 Dali Lektor 6 fronter XTZ 99 W12.16 Sub Dali Lektor LCR center Dali Lektor 1 baghøjttalere |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Du skal i menuen til din Denon, sætte HDMI Control til "On". Herefter vil alt ske pr. automatik. Hvis dit tv opfører sig som de nyere modeller, vil du ved første opstart ( når dine tilslutninger og indstillinger er korrekte ), blive spurgt om valg af lyd. Jeg mener, at der bliver spurgt om biograflyd. Bottom line er, at der ikke skal vælges lyd på tv, når du får valget.
Når dette er valgt, vil din receiver fremover tænde, når du tænder dit tv. Hvis du slukker for receiveren ( med tv tændt ), slår tv automatisk over på lyd fra tv. Men receiveren vil så ikke tænde automatisk næste gang dit tv tændes, det skal du så selv gøre. Hvis du altid lader receiver være tændt under tv brug, vil tv selv slukke/tænde receiver. Bemærk HDMI Control på Denon er pr. default Off. Redigeret af JeTex - 14-Januar-2014 kl. 16:32 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |