|
Nyt anlæg |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
AH68 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-December-2013 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-December-2013 kl. 19:33 |
Hej alle Ny på forum. Er ikke helt sikker på jeg har ramt det rigtige underforum, men jeg håber det går. Jeg har gjort et eller andet rigtigt i år (overfor fruen i hvert fald), for under juletræet lå der et 55" Panasonic VT60. Vi har indtil nu haft et 42" PX80 og et halvgammelt Philips DVD/surround system, der ikke har virket ordentligt det sidste års tid. Herudover har jeg en Wii og en Apple TV koblet til TVet. Nu hvor TVet har fået en kraftig opdatering, har jeg besluttet at smide lidt penge i et nyt anlæg. Mit budget er ca. 10.000,- Løsningen skal kunne betjenes af fruen og ungerne. Den skal være forholdsvis kompakt (jeg vil gerne undgå separat receiver, blu-ray afspiller hvis muligt). Jeg er med på at krav og budget stiller begrænsninger for det opnåelige, og jeg søger heller ikke et high-end system, bare nok til en fornuftig filmoplevelse. Jeg er på rimeligt bar bund, så jeg kunne godt tænke mig hvis nogen af d'Herrer eksperter kunne guide mig lidt. Jeg har selvfølgelig kigget lidt rundt, og står pt. med to alternativer: 1: Sonos Playbar + 2 x Sonos Play1 (som baghøjttalere) + Panasonic BDT230 blu-ray afspiller. 2: Harman Kardon BDS577/BDS580 receiver i en løsning med enten Harman Kardons egne højttalere, eller f.eks. Argon C1/SUB840. MVH Allan |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19844 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
3. Brugte højttalere og en rigtig forstærker.
I den blå avis er der et sæt DLS R55, R50 og en 3.10 sub til 6000 kroner. Kombiner dem med eksempelvis en Denon X2000 surroundforstærker (3800 kroner) og en billig blu-Ray afspiller. Er lige over dit budget og mangler e decideret center som du skal tilkøbe senere. Til gegæld vil du aldrig gå tilbage til billige kompaktanlæg "uden højttalere".... Klaus |
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Velkommen til, og tillykke med et fedt tv.
Er surround et krav? Og hvis det er, så overvej det igen kontra et sæt ordentlige fronthøjttalere.
Hvor meget må det fylde, skal det være med sub, må det være gulvhøjttalere?
Sonos gør det let og relativt elegant, selvom jeg tvivler på hvor gode Play1 er til baghøjttalere. Til dette system er deres sub et krav, hvilket gør du ryger en del over budget.
|
|
![]() |
|
AH68 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-December-2013 Status: Offline Point: 3 |
Der er desværre ikke plads til gulvhøjttalere.
Sonos løsningen har jeg luret hos Hifi klubben, og der stod ikke umiddelbart noget om at subben var nødvendig. Jeg havde derfor forventet at den kunne tilkøbes senere. |
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Du må ned og lytte, men selv kompakt højttalere vil gøre det væsentligt bedre end den playbar, især stereo perspektiv. Se evt det andet indlæg der er oppe og køre med Sonos playbar dåselyd.
Var surround forresten et krav? |
|
![]() |
|
Fanastril ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
Klubben har et tilbud på Denon X3000 til 5k (2k i rabat). Jeg ville valgt det og købt to kompakte/væg-fronter -- BW eller Dali til rundt de 2.5k stk., og så stille og rolig opgraderet (surround, center, sub) efterhvert som der er penge til det.
Heller god stereo end halvdårlig surround! |
|
![]() |
|
Surround var egentligt et krav fra starten, men jeg fornemmer at det måske er en ide at starte med en stereo løsning og så bygge ud derfra når økonomien er til det..
Jeg kan også fornemme at jeg måske skal droppe ideen om et kompaktanlæg, og så kigge efter en løsning med separat receiver/blu-ray i stedet? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |