recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Apple TV annonceret!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Apple TV annonceret!

 Besvar Besvar Side  123 14>
Forfatter
Besked
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Apple TV annonceret!
    Sendt: 08-September-2010 kl. 15:09
Hej alle
 
Jeg ved ikke om I har set det, men der er kommet en ny udgave af Apple Tv. En lille smart box som ser spændende ud. Jeg har længe gået og overvejet om jeg skal skifte min Asrock Ion 330 ud med et andet mediecenter, da jeg hurtig løb tør på den indbyggede harddisk.
 
Har derfor overvejer en Mac Mini men den har også kun 320GB harddisk plus den koster en bondegård..
 
Så dukker den nye udgave her op til kun 99$ - ret interessant pris endda.
 
Men har jeg forstået det ret, at alt jeg skal bruge er det nye Apple Tv og så en NAS harddisk som så kan streame mine film direkte til tv'et?
 
Ser ret lækker og og styring med min Iphone tiltaler mig bestemt! :)
 


Redigeret af Kief - 08-September-2010 kl. 15:09
Mvh.

Casper
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 15:17
Tja, den er interessant nok, hvis ellers de får indført muligheden for at købe indholdet i DK, ellers er den jo intet værd. Og de har så åbenbart stadig ingen mulighed for 1080p.
Hvis der stadig ingen mulighed bliver for at købe indhold i Danmark, så er det bare en mediastreamer på niveau med WD TV Live, som til ca. samme pris kan meget mere. Den er ikke låst på formater, og kan sagtens afspille 1080p, og kan hackes til at kunne MEGET mere end den kan fra fabrikken.
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 15:33
Så vidt jeg kunne forstå så har Apple valgt at gå på kompromis med opløsningen for tilgengæld at kunne levere ordentlig streaming, dog kan det da godt være de vælger at ændre det på et tidspunkt.
 
Nogen der kender et tidspunkt for lancering i Danmark?
 
Mvh.

Casper
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 15:42
At deres online indhold ikke er 1080p er helt fint, det er slet ikke det jeg snakker om. Den har bare slet ikke kræfter nok til at kunne trække 1080p fra din NAS/server heller. Det er her jeg mener den fejler fælt.
Derfor nævner jeg WD TV Live som alternativ, da du til samme pris, får LANGT flere muligheder end med AppleTV.
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 16:10
Ok interessant. Kan godt se det springende punkt ligger lidt på hvad der sker på det danske marked rent indenfor udlejning osv..
Mvh.

Casper
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 16:13
Klassisk Apple, En gang underpowered lort med generation lorts teknologi i, der rammer generation lort(Den generation der dikteres alt af medierne uden at forholde sig til essensen), der efterfølgende går glade hjem med med deres nye apple produkt der reelt ikke kan andet end, at streame indhold i lav bitrate og i lorte kvalitet, fra nettet, men som Apple tjener penge på hver gang...

Denne cash cow skal stoppes....Kan folk ikke se det er noget lort? Det er kejserens nye klæder...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Denne cash cow skal stoppes....Kan folk ikke se det er noget lort? Det er kejserens nye klæder...
Når først du er ramt af Apple-fanboyisme, så tror jeg desværre man er blind for mangler. Når en fanboy først har forelsket sig, så kan du komme med nok så mange saglige argumenter, men de trænger bare ikke igennem. Sad but true.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Denne cash cow skal stoppes....Kan folk ikke se det er noget lort? Det er kejserens nye klæder...
Når først du er ramt af Apple-fanboyisme, så tror jeg desværre man er blind for mangler. Når en fanboy først har forelsket sig, så kan du komme med nok så mange saglige argumenter, men de trænger bare ikke igennem. Sad but true.


Du har ret.... Men dette device samt Ipad tager prisen. De er ingenting, udfylder ikke noget reelt hul. en >Iphone med større skærm uden telefon der ikke er stand til at vise 40% af eksisterende websider(de fleste udviklet i Adobe på en mac), til 5000 kr og en WDtv hvor man kun kan streame fra Itunes eller Appstore i fornærmende kvalitet...

Jeg er helt i knæ over det kan lade sig gøre..

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Ok interessant. Kan godt se det springende punkt ligger lidt på hvad der sker på det danske marked rent indenfor udlejning osv..

Er der andet i Danmark end Stofa Zaptor og YouSee? Jeg har ikke fulgt med. Og de bruger begge deres eget udstyr.

Den nye Apple TV er beregnet til at streame film og tv-serier + Netflix i USA. Og selv i USA er der kun tv-shows fra 2 kanaler. Det er ikke sikkert den bliver til noget overhovedet.


Venlig hilsen
KB
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 16:47
Ahmn det er ok...Netflix har jo for f...været integreret i Xbox360 og 7MC i et år...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
senned Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2009
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 16:48
Ja, jeg hader også firmaer der tjener penge (ironi). Jeg ved ikke hvordan du får din løn, men det er måske fra et firma er der også tjener penge. Lidt sladder om lanceringen af itunesfilm i Danmark.

http://www.t3.dk/lejefilm_via_itunes_paa_vej_til_danmark

Redigeret af senned - 08-September-2010 kl. 16:49
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 16:50
Brixen, ja lidt er der, men udvalget er ikke stort. Vodler som kører gennem Telenor i Danmark (kræver ikke Telenor abonnement) har haft film et stykke tid, og har lige introduceret serier til 9kr. stk.
Indtil videre er eneste HTPC frontend der kan bruge Vodler dig XBMC (eller også var det Boxee?), men andre skulle være på vej.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu