recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Apple TV annonceret!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Apple TV annonceret!

 Besvar Besvar Side  <1 121314
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Brixen, mener man kan leje HD film via Netflix gennem både Wii, PS3, Xbox 360 og en del mediastreamere.  Hvis du hentyder til 1080p så TROR jeg ikke det er muligt nogen steder endnu. HD onlinestreaming er IMO slet ikke klar til brug endnu.

OK - Men Netflix er stadig kun USA. Men udvalget ser godt ud.

Hvis Apple får lavet aftaler, så film og tv-serier også kan købes i Danmark, håber jeg da udvalget bliver større end Stofa Zaptor og YouSee Cinema.


Venlig hilsen
KB
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 14:02
patriarken: well i så fald er apple ikke ene om det.. der er vist rigeligt med programmer der fylder ens pc med Censored der jeg vil hen er.. alt det skidt faktisk ikke er et ret stort problem på apples egne systemer som det er på et eks. tilsvarende windows system... uanset kilden til skidtet.. så lige præcis på det punkt har apple altså bedre styr på "skidtet"
 
Alle
 
Jeg har iøvrigt taget initiativ til denne http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=85950&PID=872930#872930 apple versus andre opsamlingstråd hvor debat om apple som er blevet off topic kan fortsætte, for ikke at spolere topic for trådstarter Smile
Mvh

René
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:


well hvem siger begrænsningen ligger i programmeringen... det handler da mere om at langt de fleste af de computere de almindelige brugere har helt generelt har for lidt ram, mange kører fortsat ældre system og især vista er jo ikke det bedste system.

For at være ærlig så har jeg ikke rigtigt nogen holdning til om iTunes køre langsommere på en PC. Jeg er selv gift med iPhone, men bruger kun iTunes til at opdatere min telefon med. 

Min påstand er bare at hvis iTunes køre væsentligt langsommere på identisk hardware med Windows er det dovenskab fra Apple´s  side. 

Jeg syntes ikke man kan vurdere Apple´s produkter samlet. F.eks. endte mit iPhone bekendtskab ud med at jeg var bange for at jeg gik glip af noget ved at køre Windows på min PC. Jeg endte op med at betale 16k for en spritny macbook pro med i5 CPU, hvilket jeg syntes var i overkanten, men igen jeg ville ikke gå glip af noget.

Jeg havde den i en uge, hvorefter jeg leverede den tilbage. På hardware siden var jeg lidt skuffet, syntes at kanten hvor mine håndflader ligger var ubehagelig, museklik missede nogen gange og nogle af tasterne kørte ikke helt som de skulle. Designet var flot, men vægten var ret høj, skærmen også ret "glossy". (Det skal måske siges at jeg er trofast Thinkpad køber hvor målgruppen er lidt anderledes). 

Software siden, som jo var den jeg gik efter, skuffede. Ud over lidt forvirring omkring hvordan forskellige programmer skulle installeres forskelligt var jeg som sådan ikke utilfreds, men omvendt oplevede jeg heller ikke noget der fungerede bedre eller nemmere. Windows 7 blev naturligvis også installeret, og helt ærligt var min oplevelse at Windows 7 var hurtigere end OS X i forhold til at browse rundt og lave almindelige dagligdags ting. Og stor ros til VMware for Fuzion! 

Var det ikke for de fysiske problemer havde jeg stadig haft en macbook pro, men den havde uden tvivl kørt Windows.

Og for lige at gøre indlægget lidt relevant i forhold til starten af tråden vil jeg tilføje at jeg tror den nye Apple TV passer fint ind til målgruppen. Jeg kender en del der benytter den gamle, og fælles for dem er at de ikke kender til ISO formater, bitrate, NAS etc. Du har film, musik og billeder på deres PC/MAC og deres iPod/iPhone og den vil de gerne have over på deres tv. For dem er tilgængelighed langt vigtigere end kvalitet, se f.eks. hvor mange der bruger YouTube som musikkilde på trods af det næsten gør ondt i øregangene at lytte til det.

Ligeledes syntes jeg det er svært at kritisere Apple for ikke at tilbyde nok indhold, ihvertfald hvis man har Microsoft brillerne på. Microsoft har jo faktisk gang i noget stort med deres "3 screens, one cloud" i USA. Kort fortalt er konceptet at du køber adgang til materiale via dit "Live ID" og efterfølgende er det frit tilgængeligt på din PC, dit tv (via Xbox) og mobilt via Zune eller Windows mobile. Det kombineret med det kæmpe mængder af online materiale der tilbydes via Windows Media Center gør at Microsoft løsningen i USA er langt mere attraktiv end herhjemme. Vi må nok som indbyggere i et lille land acceptere at vi ikke står først i køen når der skal forhandles rettigheder på plads, og derfor syntes jeg at Apple skal have ros for det de levere indtil videre. 


Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 15:42
hvis nu den selvsamme iTunes på den selvsamme pc dog nu med nyinstalleret clean installeret pc system iøvrigt kører godt (hvilket den ikke gjorde på samme pc med samme system blot efter pcen havde kørt i feks 1år inden itunes kom på).... men begynder at køre dårligt igen efter 6-12mdr.. er det så stadig dovenskab fra apple side? 
 
Heldigvis er det bedre med win7, men jeg tror stadig problemerne med det "skidt" der kommer ind fra diverse programmer active x flash osv. stadig påvirker en pc´s performance på den lange bane.. hvorfor skal den det??.. det er da i virkeligheden noget skidt.
 
Men uanset hvad så er jeg glad for at tilgængeligheden af materiale på kryds af platforme og typer af enheder bliver lettere og lettere og der er vi vel som forbrugere vindere.. for familiefotos film og dokumenter har vel aldrig været lettere at få fat i... også naboens hvis man er dygtig Evil Smile
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 121314
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu