recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt bundkort til HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt bundkort til HTPC

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JCH911 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 08:22

Købte mig et nyt bundkort i går. Et Asus P5K Deluxe i håbet om at alle mine problemer ville blive løst. Desværre hjalp det ikke noget. Jeg har stadig statisk støj på lyd. Det er det samme om jeg bruger analog eller digital udgang. Efter hw installation installerede jeg Win Xp og installerede driver til lydkort fra den medfølgende CD-rom - og så var problemet der.

Er der nogle der har en ide til hvad dette kan skyldes? Kan det være processeren eller HDD? Det er efterhånden de eneste ting jeg ikke har prøvet at skifte.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 09:05
Den støj der kan være på et lydkort stammer tit fra harddisken. Det kan man direkte høre og se, altså at der er en sammenhæng. Normalt er et lydkort (selvstændigt) god til at bortfiltere denne overførte støj (ikke alle), men de indbyggede typer kan muligvis ikke klare opgaven. 

Du skulle måske prøve en anden harddisk blot for at se om det kunne være det.

Jeg ved det ikke, men det kunne måske også være strømforsyningen du bruger. Men jeg syntes ikke om at kaste dig ud i udgifter, så su kunne måske låne dig frem. En harddisk der blot kan rumme et styresystem har mange liggende. Og det gælder måske også en strømforsyning.

Det kabel der anvendes til din forstærker må ikke passere en strømledning eller ligge sammen med en sådan eller ovenpå. Her kan der opsamles netop statisk støj. Det gælder forskellige digitale kabler.

Har du også støj fra analog udgang?Og det er ikke din forstærker der er noget galt med? Du kunne måske prøve med en helt anden computer for at lokalisere problemet. Fejlsøgning kan være svær.

Normalt kan man ikke på et anlæg høre den smule støj der kan opstå på lydkort af den indbyggede type, men kun på nogle typer hovedtelefoner, fx med hovedtelefon forstærker.

Ville ønske jeg kunne sige mere.    
Til top
JCH911 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 09:13

Tak for svar

Jeg vil prøve at se om jeg kan låne en anden HDD.

Støjen jeg kan høre er ikke bare en svag susen, men en meget kraftig knitrende lyd. Den er der kun når der blever afspillet lyd. Eksempelvis når win åbnes eller lukkes ned. Er der både når jeg briger analog og digital udgang.

Har forsøgt mig med andet grafikkort, ram og en anden strømforsyning. Jeg prøvede endda at tage alle komponenter ud af kabinettet, for at sikre at der ikke var noget med kabinettet, der kunne være årsag til støjen.

Til top
JCH911 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 18:03

Har prøvet med en anden HDD men også uden held. Har også prøvet at montere det hele på mig gl. motherboard igen med ny HDD, men heller ikke her har det hjulpet.

Er det muligt at problemet kan komme fra processoren? Det er den eneste del jeg endnu ikke har forsøgt at skifte ud

Til top
JCH911 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 19:46

Hej alle

Jeg takker for de forslag der er kommet her. Jeg har nu selv fundet ud af problemet. Det viser sig at det er processoren der er skyld i både lydproblemerne og i problemerne med afvikling af forskellige programmer. Jeg har lånt en anden E6300 processor i dag og har testet både det nye og gamle bundkort. Begge fungerer 100% uden problemer.

Mit eneste problem lige nu er at finde ud af hvad jeg skal gøre med det bundkort jeg har i overskud

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 20:40

Det var da godt du fandt problemet

Har du ikke 14 dages returret på det nye board du købte ?

Redigeret af spawn - 08-August-2007 kl. 20:40
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 20:54
  virkeligt godt, var lige ved at anbefale at prøve en anden CPU, men det er altid betænkelig at kaste folk ud i udgifter. Men det var jo derhenne at det næsten kun kunne være det. Det sker ikke så tit.

Du kunne måske få byttet din CPU, der må være garanti på den. Og dit bundkort må du kunne sende tilbage som Spawn siger.

Du er en lettet mand kan jeg forestille mig.    Tillykke med det.

Ken_T
Til top
JCH911 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 21:44

Ja, jeg er godt tilfreds i øjeblikket

Kan ikke helt så nemt få pengene tilbage, da jeg bør i tjekkiet og derfor også har købt det her. Men det vigtigste er jo at min pc virker. Og så har jeg jo en undskyldning for at opgradere min anden pc

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 21:57
Nå, ja, jeg havde glemt det med Tjekkiet.  

Ja, heldigvis kan man enten sælge eller bruge det selv i nogle tilfælde. Det er ikke så svært at sælge nye ting. Måske med et mindre tab.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu