recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt bundkort til server.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt bundkort til server.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt bundkort til server.
    Sendt: 16-Februar-2009 kl. 10:54

Jeg går og overvejer at købe et nyt bundkort til mit nye kabinet. I dag kører min eksisterende server med et ITX bundkort og en VIA C7 processor. Da jeg encoder en del video materiale har jeg overvejet om det ikke var på tide at købe et ordenligt bundkort til formålet og her kommer I ind i billedet - for hvad skal man købe indenfor disse rammer:

• Strømbesparende. Langt det meste af tiden står serveren idle og det er derfor vigtigt at CPU'en *kan* skrue væsentligt ned for forbruget, men samtidigt har nogle kræfter når x264 skal motioneres.
  • Plads til mindst 2 PCIe kort.
  • Indbygget grafik kort - Ikke så vigtigt hvad det så er.

Mit VIA ITX board tager omkring 20watt når det kører. Et nyt vil naturligvis tage mere når CPU'en kører, men jeg havde håbet på samme lave forbrug når den står idle.

Er der nogen der har fornuftige forslag til ordenlige bundkort, CPU'er og RAM der ville passe godt til løsningen?

Til information er det sådan et kabinet her som det skal monteres i:

Norco RPC-4020:

EDIT:

Har kigget på følgende hvis der er nogen der har input:

1 x ASUS P5E-V HDMI Socket 775 FSB1333 ATX INTEL G35

1 x Intel Core 2 Quad Q9550 / 2.83Ghz

4*2GB Kingston DDR2 SD-RAM 800Mhz PC2-6400CL5

Redigeret af hedberg - 16-Februar-2009 kl. 12:06
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
JackDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-September-2007
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 12:40

Nu er springet fra en Via C7 til en Q9550 jo noget stor og vil self. bruge noget mere strøm, men ydelsen er jo også der af.

Men jeg ved, at fx Asus' P5Q bundkort (P45/G45) har forskellige strømstyringsprofiler, hvor du skulle kunne hente noget.

Pana 42PZ80
Pana BD30
Onkyo 805B
Tvix 6500A
Supra, van den Hul!
B&W 685
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu