recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt design på recordere efterår 2014
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt design på recordere efterår 2014

Besvar Besvar Side  <1 14151617>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

lige et andet forslag nu i laver om, sidder i den gamle vis mig dit møbel tråd. Mange billeder er væk fordi henvisningen ikke længere leder til et site der hoster billedet. Ville det koste helt åndsvagt, at lave et billede host på recordere? evt med en begrænset billedstørrelse?

Redigeret af lunddal - 22-August-2014 kl. 09:50
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

lige et andet forslag nu i laver om, sidder i den gamle vis mig dit møbel tråd. Mange billeder er væk fordi henvisningen ikke længere leder til et site der hoster billedet. Ville det koste helt åndsvagt, at lave et billede host på recordere? evt med en begrænset billedstørrelse?

kunne det måske godt være. den mulighed har jeg ikke på min computer... :s
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 10:09

Er du i forum nu ?

For vi har vist ikke noget "vis mig dit møbel" i CMS'et.

Men alle folk har jo en vis mængde lokal storage i forum. Men vi kan ikke tvinge brugerne til at bruge det.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 10:14

Du har muligheden, når du trykker på "skrå pil". Så får du hele topmenuen frem.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Er du i forum nu ?

For vi har vist ikke noget "vis mig dit møbel" i CMS'et.

Men alle folk har jo en vis mængde lokal storage i forum. Men vi kan ikke tvinge brugerne til at bruge det.

Jeps, men tråden hedder også vis mig dit tv/hifi møbel. Mig der var doven og forkortede titlen, beklager forvirringen

Ok, troede faktisk ikke der var lokalt, så trækker jeg mig igen :)

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du har muligheden, når du trykker på "skrå pil". Så får du hele topmenuen frem.

den kommer ikke frem med den skrå pil heller.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg kom også til at trække lidt på smilebåndet, da jeg læste der blev brugt Wordpress. 

Arh .. come on, drenge. Skal vi ikke stoppe denne devaluering af recordere og Lars/Hummelmose bare fordi i åbenbart får stådreng over et nyere udviklingsværktøj?

Thumps up til recordere.dk - i såvel gammel som ny udgave!

Det var ikke et forsøg på at "devaluere" noget som helst. Det var en joke og en advarsel om, at krigen om CMS systemer er at sammenligne med Samsung vs Apple. 
Jeg synes selv det er åndsvagt, ikke mindst fordi jeg kender til Wordpress og har brugt det, ligesom jeg kender til og har brugt andre CMS systemer, (primært Joomla).
Wordpress fungere ganske glimragende til formålet. Men ja, jeg erkender, jeg blev også overrasket over valget af Wordpress. Måske fordi at jeg selv ville have valgt Joomla, da det efter min mening er lige en tand "stærkere", eller rette var en tand stærkere, dengang jeg rodede med CMS systemer. 

I bund og grund er det bagvedliggende system hammerende ligegyldigt. Så længe det kan "trække det" og er "sikkert nok". At vælge en færdig template er også i orden, evt med egen optimering. Det har jeg selv gjort massere af gange. Der er ingen grund til at opfinde den dybe tallerken flere gange, hvis man kan bruge dem der er.

Bortset fra det, så tror jeg ikke at Joomla er nyere end Wordpress. Men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken for det.

Historie:
Joomla er/var nørdernes "højborg", en udstikker af det dengang mest populære CMS ved navn Mambo. De "tungeste" drenge i Mambo teamet var utilfredse med Mambo´s udvikling, og trak sig for at udvikle en helt ny kerne af Mambo, kaldet Joomla, med fokus på hastighed, sikkerhed og stabilitet. Det i sig selv gav anledning til voldsomme diskussioner og krig mellem Mambo og Joomla brugere. Og det blev ikke bedre, da der pludselig dukkede andre systemer op (Wordpress), som faktisk var yderst kompetent konkurrent, og et system for dem der ville have et "simpelt", nemt og overskueligt system. Så gjaldt det om, fra Joomlas brugere, at overbevise alle andre om, at ingen andre systemer var lige så gode, stabile og sikre som Joomla. Udviklinge hos Mambo gik meget i stå da drengene forsvandt, så derfor vandt Joomla meget hurtigt og voldsomt frem, ikke mindst pga antallet af programmer, hvor der ingen tvivl var, at joomla havde klart den største tilslutning. Det var som at se AppStore vs Microsoft Store mod hinanden. 
På det tidspunkt var Wordpress stadigvæk ustabilt på mange punkter, hvor Mambo var fasttømmeret, dog med visse fejl, og Joomla knoklede på med fokus på hastighed, stabilitet og sikkerhed på meget meget kort tid.

Jeg har ingen ide om, hvordan udviklingen er gået. I dag har jeg kun et enkelt site tilbage kørende med en Joomla 1.5. Og jeg har praktisk talt ikke rørt det i flere år.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 10:29

Det handler ikke om platform men om indhold

Som udgangspunkt, enig.
Men der er visse tekniske detaljer, som kan have voldsom stor betydning Wink
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 10:47

Det handler ikke om platform men om indhold

Som udgangspunkt, enig.
Men der er visse tekniske detaljer, som kan have voldsom stor betydning Wink

Derfor vi bruger bl.a. json til at lave vores service træk fra f.eks. forum.

For mig er Wordpress et naturligt valg. Men det er jo ikke wordpress alene. Vi har en Varnish cache til at trække belastningen, og Cloudflare som CDN + Sikkerhed mod dDOS. Der er jo mange ting der skal spille sammen.

Desuden har vi selv kodet forum integration samt valgt nogle stærke komponenter til formularer, nyhedsbrev osv.

Wordpress er på mange måder et mere moderne indholds system en Joomla, og til vores behov ville det være at skyde gråspurve med kanoner.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 11:09

Wordpress er på mange måder et mere moderne indholds system en Joomla, og til vores behov ville det være at skyde gråspurve med kanoner.

Og Wordpress er uden tvivl blevet styrket gevaldigt siden dengang jeg roede med det. 
Har man resourcer der har indgående kendskab til PHP, SQL, Html/CSS, så er der ingen tvivl om, at det er et stærkt system.

Men Recordere har da ikke altid kørt på Wordpress, har det? Kørte det ikke noget ASP for nogle år siden?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 11:27

Men Recordere har da ikke altid kørt på Wordpress, har det? Kørte det ikke noget ASP for nogle år siden?

Nuværende forum er ASP, resten er ASP.NET.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Nuværende forum er ASP, resten er ASP.NET.

/Lars

Ahh tænkte det nok.
Håber i får løst problemerne, for jeg kan godt li det nye udseende. Bare det at det er nyt er i sig selv noget.. hmm nyt LOL
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 15:56

Sådan ser det heller ikke ud hos mig. Safari på Mac.

Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  <1 14151617>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu