Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
DaPadowan
Ny bruger
Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
|
Emne: Nyt fjernsyn - hvilket? Sendt: 19-Marts-2007 kl. 19:43 |
Jeps, landet ligger således, at et nyt fjernsyn er tiltrængt eftersom det andet synger på sidste vers. Jeg håber, I kan hjælpe med at finde et passende :-).
Fjernsynet skal primært bruges til at se DR1 og TV2, men selvfølgelig også alle de andre firetusinde kanaler, man nu engang har i dagens Danmark.
Det er for så vidt ligegyldigt, om der er tale om fladskærm eller ej - bare billedet er værd at kigge på :).
Fjernsynet skal ikke være mindre end 28", men et kæmpefjernsyn har heller ingen interesse, dvs. nærmer vi os de 40" begynder det i hvert fald at blive for stort.
Prisen skal for så vidt muligt holdes forholdsvis lav, men ca. 10.000-12.000 er der da sat af :).
Jeg håber, I kan slynge nogle sindssyge fjernsyn igennem forummet :-).
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 19-Marts-2007 kl. 19:58 |
Panasonic 37PV60, eller det nye 37PX70, 70 har Digitaltuner. Begge ligger i din prisramme.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 19-Marts-2007 kl. 20:04 |
Er PV71 det samme tv som PX70 bare uden digituner? Jeg kigger lidt rundt efter tv, men har ikke brug for digituner pga kabeltv...
C
|
Mvh.
Casper
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 19-Marts-2007 kl. 20:42 |
Så skal du købe PV 70. D.en har kun Analog Tuner.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
DaPadowan
Ny bruger
|
Sendt: 19-Marts-2007 kl. 20:45 |
Kief skrev:
Er PV71 det samme tv som PX70 bare uden digituner? Jeg kigger lidt rundt efter tv, men har ikke brug for digituner pga kabeltv...
C |
Nu er jeg ikke helt inde i det, men er det rigtigt forstået at digituner er for at kunne modtage et digital signal? (som flere og flere kanaler går over til?). Hvorfor har man så ikke brug for dette pga. kabeltv? Fungerer det ikke med kabeltv?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 19-Marts-2007 kl. 20:50 |
Nej det gør det ikke, der bruger man en anden standard, samt forskellige typer kodning.
|
|
 |
Kief
Guld medlem
|
Sendt: 19-Marts-2007 kl. 21:34 |
DaPadowan skrev:
Kief skrev:
C
|
Nu er jeg ikke helt inde i det, men er det rigtigt forstået at digituner er for at kunne modtage et digital signal? (som flere og flere kanaler går over til?).
Hvorfor har man så ikke brug for dette pga. kabeltv? Fungerer det ikke med kabeltv?
|
Hvis du skal afkode et digitalt signal via kabel tv skal du bruge en digital tuner til kabel, også kaldet DVB-C
Det du vil opleve er at de fjernsyn som sælges i dag - med lovning om digital tuner - er med DVB-T ... Det er ingen løgn når de skriver digital tuner, bare synd at den menige bruger ikke kender forskellen.
Men det er vel lige så meget på grænsen som når Philips skriver 1080p på deres 37pf9731 ;)
|
Mvh.
Casper
|
 |
Kief
Guld medlem
|
Sendt: 19-Marts-2007 kl. 21:35 |
Radiomanden skrev:
Så skal du købe PV 70. D.en har kun Analog Tuner. |
Hvad er PV71 for en skærm så ? ... er det en tysker ? :)
|
Mvh.
Casper
|
 |
DaPadowan
Ny bruger
|
Sendt: 19-Marts-2007 kl. 21:38 |
Kief skrev:
DaPadowan skrev:
Kief skrev:
C
|
Nu er jeg ikke helt inde i det, men er det rigtigt forstået at digituner er for at kunne modtage et digital signal? (som flere og flere kanaler går over til?).
Hvorfor har man så ikke brug for dette pga. kabeltv? Fungerer det ikke med kabeltv?
|
Hvis du skal afkode et digitalt signal via kabel tv skal du bruge en digital tuner til kabel, også kaldet DVB-C
Det du vil opleve er at de fjernsyn som sælges i dag - med lovning om digital tuner - er med DVB-T ... Det er ingen løgn når de skriver digital tuner, bare synd at den menige bruger ikke kender forskellen.
Men det er vel lige så meget på grænsen som når Philips skriver 1080p på deres 37pf9731 ;) |
Produceres der ingen fjernsyn, som er værd at købe med DVB-C? Dur DVB-T slet ikke med kabel-tv eller får man bare intet ekstra ud af det?
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 19-Marts-2007 kl. 21:44 |
DaPadowan skrev:
Produceres der ingen fjernsyn, som er værd at købe med DVB-C? Dur DVB-T slet ikke med kabel-tv eller får man bare intet ekstra ud af det?
|
Du kan godt købe tv apperater med DVB-C tuner indbygget, men skal så sørge for atden kortlæser der sidder i apperatet, også anvender det "kodesystem" som din udbyder anvender i deres kabelnet. Er det f.eks. Telia Stofa, og du køber et tv med indbygget DVB-C, og ønsker at modtage deres digitale kanaler, skal du sørge for at kortlæseren er Irdeto - som er det Telia Stofa anvender. Hvis du køber et tv med DVB-T tuner, kan du modtage dine almindelige analoge kanaler, samt de Terristiske DVB kanaler, men skal have en seperat dekoder til DVB-C kanalerne fra din kabeludbyder...
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
Kief
Guld medlem
|
Sendt: 19-Marts-2007 kl. 21:46 |
DaPadowan skrev:
Kief skrev:
DaPadowan skrev:
Kief skrev:
C
|
|
Men det er vel lige så meget på grænsen som når Philips skriver 1080p på deres 37pf9731 ;)
|
|
Loewe tv og Metz fra Hifiklubben er bestemt gode tv med DVB-C indbygget, desværre er prisen også derefter... Men det fungerer rigtig godt...
Så ja ellers skal du have en ekstern digi-tuner hvis du vil se dine kabel-kanaler digitalt... (ex. stofa eller selector)
|
Mvh.
Casper
|
 |
renevk67
Bruger
Oprettet: 05-Januar-2007
Point: 148
|
Sendt: 19-Marts-2007 kl. 21:59 |
Radiomanden skrev:
Panasonic 37PV60, eller det nye 37PX70, 70 har Digitaltuner. Begge ligger i din prisramme.
|
Helt enig du får ikke bedre skærm til de penge. Tag den med den digitale tuner! Analog tuner er ikke gode nok til storskærmstv. billedet bliver simpelthen for dårligt. Det betyder at man på sigt bliver træt af at se analoge signaler så hvorfor give penge for det når det ikke er værd at se på. Jeg har kun digital modtagelse og jeg nyder det hver dag"
Redigeret af renevk67 - 19-Marts-2007 kl. 22:01
|
Renevk67
Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
|
 |