recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt fjernsyn Samsung Vs. Panasonic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt fjernsyn Samsung Vs. Panasonic

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
STIVAN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt fjernsyn Samsung Vs. Panasonic
    Sendt: 13-Juni-2009 kl. 17:08
Hejsa,

Jeg er muligvis ude efter et nyt fjernsyn, og var i METRO og så at de havde 2 typer fjernsyne.

Et Samsung og et Panasonic... Hvilket mærke er egentlig bedst?
Har hørt Philips skulle være ret gode til at lave TV, men det var ikke ligemed i dette tilbud.

Ville gerne have Samsung, da det er billigst af nedenstående, men kan det betale sig? og hvor meget bedre er Panasonic's?
Hvad er den store forskel på disse to?
Har ikke så meget forstand på det, og hvad kan bedst betale sig og er de det værd at bruge penge på overhovedet?

SAMSUNG 50" Plasma-TV 6498,75 DKK

Model PS50A410
HD ready
Opløsning 1365 x 768
Dynamisk kontrastforhold 10000:1
2 x scart
2 x HDMI

Panasonic 50" Plasma-TV med DVB-T/C 9998,75 DKK

Model TX-P50X10Y
DVB-T
DVB-C
HD Ready
MPEG4
100 Hz Double Scan (hvad er det "Double Scan" ?)
Opløsning 1366 x 768
SD kortlæser(JPEG)
3 x HDMI

Fjernsynet skal bruges, til at se TV, DVD... Måske Playstation/Blueray, på et senere tidspunkt.
Ville gerne have haft det kunne komme op og hænge, men der er ikke huller til beslag bagpå, kan det alligevel lade sig gøre?

Har Yousee med digitalboks, så ved ikke om jeg har behov for den interne DVB-C Tuner ?

Synes prisen på Samsung lød billigt, men ved slet ikke om det er Plasma jeg skal ha, eller LCD? Ud fra hvad man læser, skal man passe på plasma pga. farven.....

På forhånd tak for Jeres hjælp.

Redigeret af STIVAN - 13-Juni-2009 kl. 17:09
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 17:14
Der er kun et valg og det er panasonic. Gruden er at den samsung ikke kan modtage 1080/24 til blu-ray.
lidt trist når ens blu-ray hakker.
panasonic er også en 2009 model
50 tommer og i denne prisklasse er plasma er bedst
du kunne jo også kigge på nogle LG, de ligger også i samme prisklasse 

Redigeret af xcardman - 13-Juni-2009 kl. 17:16
Til top
STIVAN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Der er kun et valg og det er panasonic. Gruden er at den samsung ikke kan modtage 1080/24 til blu-ray.

Tak for dit hurtige svar.

Mht. Blueray, har jeg ingenafspiller lige, men engang i fremtiden, hvornår ved jeg ikke, ku jeg måske godt tænke mig det. Men alligevel ville du tage panasonic, og der er Samsung ikke godt?

Nu nævner du LG, er de gode inden for fladskærme? Ønsker ikke et der ikke er ordentligt. Prisen skal ikke være alt for høj og hellere ikke for lav. Derfor var det jeg fandt de to tilbud, Samsung var selvfølgelig bedst at foretrække  pga. prisen. og der jeg ville hen, men kan være jeg skal op i prisklassen som Philips lyder det som.

Men hvis det ikke skal være et 50" men måske bare 42", er det så stadigvæk plasma der er bedst at foretrække der, og hvis det skal være plasma, er der så nogle forholdsregler man skal følge? Hvis det skal være LCD istedet, hvad er så bedst vil du sige? hvis du har styr på det.

Redigeret af STIVAN - 13-Juni-2009 kl. 17:23
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 17:30

50 tommer og i denne prisklasse er plasma er bedst
du kunne jo også kigge på nogle LG, de ligger også i samme prisklasse 

Som xcardman skriver, så skulle du kigge på LG. Faktisk kan du få deres topmodel til samme pris, som Panasonic'en koster. Og unden at ligge hoved på blokken, så vil jeg sige, at LG'en er en bedre skærm end X10 du har set på.

50PS8000 tíl 10.275,-

http://www.cinemagic.dk/shop/lg-50ps8000-5009p.html

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 17:36

Oprindeligt skrevet af STIVAN STIVAN skrev:

Tak for dit hurtige svar.

Mht. Blueray, har jeg ingenafspiller lige, men engang i fremtiden, hvornår ved jeg ikke, ku jeg måske godt tænke mig det. Men alligevel ville du tage panasonic, og der er Samsung ikke godt?

Nu nævner du LG, er de gode inden for fladskærme? Ønsker ikke et der ikke er ordentligt. Prisen skal ikke være alt for høj og hellere ikke for lav. Derfor var det jeg fandt de to tilbud, Samsung var selvfølgelig bedst at foretrække  pga. prisen. og der jeg ville hen, men kan være jeg skal op i prisklassen som Philips lyder det som.

Men hvis det ikke skal være et 50" men måske bare 42", er det så stadigvæk plasma der er bedst at foretrække der, og hvis det skal være plasma, er der så nogle forholdsregler man skal følge? Hvis det skal være LCD istedet, hvad er så bedst vil du sige? hvis du har styr på det.

Hvis du ønsker et Samsung fladskærm, som er forholdsvis billigt og stadige i rigtigt god kvalitet, så skal du kigge på dette: 50A656 til 8999,-

http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-ps-50a656-4114p.html

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 17:49
desværre arbejder en 50A656 også kun med 60 hz. igen ingen understøttelse af 24p. Det synes jeg man skulle have med, ved køb af en skærm i 2009.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 17:50
50PS8000 tíl 10.275,- er et rigtig godt køb
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 17:55
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 17:57
den kan modtage 24p men arbejder med 60hz internt, et problem på alle samsung plasma fra 2008. De nye fra 2009 har korrekt 24p, som foreksempel en ps50b855

kan se indlægget blev slettet

Redigeret af xcardman - 13-Juni-2009 kl. 17:59
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Jo den understøter 24P

http://www.samsung.com/uk/consumer/detail/detail.do?group=te levision&type=television&subtype=plasma&model_cd =PS50A656T1FXXU

den kan modtage 24p men arbejder med 60hz internt. også deres 5 serie som var til test på flatpanels kunne modtage 24p, men hakkede en smule pågrund af de 60. ligesom det problem på nogle panasonic g10
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu