recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt flere rums lydsystem - Hvad skal jeg vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt flere rums lydsystem - Hvad skal jeg vælge?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
grmihel2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Marts-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt flere rums lydsystem - Hvad skal jeg vælge?
    Sendt: 07-Oktober-2011 kl. 00:46
Hej med jer,

Jeg har i mange år haft mit Creative 5.1 surround Cambridge til min PC, som jeg har været ganske tilfreds med, og ved større lejligheder har jeg benyttet en Fender forstærker med 2 Fender højtallere.
Nu er jeg i den 'sørglige' situation at mine Creative Cambridge er ved at stå af efter mange år tro tjeneste, og i den forbindelse er jeg begyndt at lede efter hvad min nye løsning skal være.
Jeg har selvfølgelig tænkt tanken på at udvikle systemet til flere rum, og dette ville da klart være nærliggende.

Krav til mit nye system:
- Flere lyd kilder skal kunne tilsluttes systemet (PC, Spillekonsoller, MP3/iPhone/iPod, TV, MediaCenter etc.), og kunne afspilles i flere rum.
- Man skal kunne vælge at hører samme lyd i alle tilsluttede rum på systemet, eller spille individuel/uafhængig lyd i de forskellige rum.
- Der skal understøtte surround sound.
- Højtaler enhederne må gerne være lidt diskrete (så man undgår konflikter med den bedre halvdel).
- Systemerne skal kunne spille god lyd, og have et tilfredsstillende bass volume.
- Systemet skal både kunne bruges til hyggelig video aften med surround, men også kunne stå distancen for at levere god musik til festlige lejligheder.

Begrænsninger:
- Systemet skal i første omgang omhandle 2 rum (med mulighed for tilslutning af flere rum senere hen).
- B&O pris klassen er ALT for høj.

Er der nogen som har et forslag til et setup der kan opfylde mine krav og begrænsninger??? Priser på foreslået setup er også meget velkomment :)
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2011 kl. 00:49
Lyder til at du skal ud i en løsning med noget surround grej, prøv i surround underforummet, de har styr på den slags.
Til top
JTP1987 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Aalborg
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2011 kl. 09:14
Jeg bruger selv et Logitech Z5000 (som ganske vist er udgået men der er kommet en ny model) hvor jeg har tilsluttet TV, Mediacenter og DVD

Til flere rums løsning er jeg begyndte at udforske Logitech Squeezbox, som ser logende ud.

De ting der tiltaler mig ved systemet er at det er forholdsvis billigt, og det kan styres via Androif/iPhone app.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu