recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt fælleskøb Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt fælleskøb Sonos

Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Klausens Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 10:14
Synes det er utroligt ring og tarveligt at nogen har sladret til Sonos US omkring dette fælleskøb. Vil ikke pege fingre ad Hifiklubben, men hvem skulle ellers have noget at vinde ved det? Der er jo ingen herinde som havde interesse i at spolere et fælleskøb, hvor de kunne spare mange penge.

De eneste som vinder på det er Hifiklubben! Er glad for at jeg købte i det sidste fælleskøb, gider aldrig nogensinde at støtte Hifiklubben!

Det pisser mig sku virkelig af, for Sonos er jo kanon fedt...
Til top
ThomasW Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 10:34
StefanK>> Problemet er, at det er HI FI klubben der er eneforhandler i Danmark, hvilke leverandørerne i UK udmærket er klar over. Det er jo også derfor at leverandørerne ikke vil have at rabatkoder og informationer om salg  publiceres direkte i forummet og andre steder. Så når de sælger varer til personer i Danmark bryder de eneforhandler retter. Det er det der er problemet. HI Klubben har sikker forpligtet sig til at modtage en vis mængde Sonos udstyr imod så at få en eneforhandler ret i Danmark. Det er sådan set et monopol, idet det tvinger konkurenterne væk fra markedet.
Thomas Winterberg
Til top
StefanK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-April-2010
Sted: DK
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 10:59

Tja, jeg bygger bare min mening om da jeg selv mistede retten til at sælge Nixon ure fra min webshop med levering fra Englang pga. de danske fysiske forhandlere brokkede sig over priserne. Jeg erkender dog at det er rene antagelser og skulle nok have ladet være at blande se & hør journalistik ind i sagen....

www.DesignerWear.dk
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 11:11
Man kunne også forestille sig at Sonos har sat priserne for hfk hvor imod de for lov at have eneret!
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 11:20
Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvorledes dette hænger sammen med EU lovgivningen omkring frie varebevægelser.
Måske nogle der har mere forstand på det kan oplyse os om hvorvidt dette er lovligt eller det er noget for Basta eller lignende?
Mvh
Bo

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 11:28
Det er noget for Sandal herinde, men han er vist ikke så aktiv herinde længere. Måske ser han eller andre kyndige på sagen hvis det stilles under "Jura".
Til top
hattinglarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2008
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvorledes dette hænger sammen med EU lovgivningen omkring frie varebevægelser.
Måske nogle der har mere forstand på det kan oplyse os om hvorvidt dette er lovligt eller det er noget for Basta eller lignende?
Hvorvidt om det er lovligt af Sonos i USA eller ej tror jeg de er ret ligeglade med. Du får dem heller aldrig til at sige på skrift at de ikke må sælge til andre end UK lande.

Det kommer nok mere til at foregå på den måde at de bare ikke vil handle med dem fordi de sælger til Danmark også. Alternativt kan der komme kluder i deres leverancer således at den enkelte genstridige forhandler måske har svært ved at få vare.

Der findes mange måder at kringle den på. Desværre.
Til top
SAOL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-April-2010
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 11:58
Hej.
Uden at være jurist, så ved jeg at der er noget som hedder eksklusiv distribution, og det betyder at en leverandør selv må vælge sine forhandlere. B&O ville også sige til sin kinesiske forhandler, som måske at ville sælge varer med rabat til DK, at det kunne han godt stoppe med hvis deres normale samarbejde skulle fortsætte. En producent er således i sin gode ret til at vælge hvem der skal sælge deres varer. På den måde sikrer SONOS sig at HifiKlubben gider markedføre deres produkt, når det kun er Hifi-klubben som kan tjene på det. Og det er denne struktur og dette incitament de beskytter ved at håndhæve landegrænseopdelingen. Men det vil aldrig være ulovligt at købe SONOS i udlandet og sælge det videre i DK, endnu også professionelt. DVS jeg kunne åbne en butik og sælge SONOS imorgen. Problemet er bare at finde en forhandler i udlandet som vil sælge til mig. En forhandler i udlandet vil jo netop, som vi har set det her, være bange for at deres normale relation til SONOS ødelægges, da SONOS-hovedkontoret ikke ønsker parallelimport. Eneste teoretiske mulighed, med mindre en kontrakt mellem SONOS og forhandleren forhindrer dette, er derfor at finde en forhandler i udlandet som har købt stort ind,  som vil sælge lageret til os, og efterfølgende er ligeglad med at SONOS ikke længere vil samarbejde med ham. En lavpraktisk mulighed er at tage til, et land, og købe sit SONOS der, hvis det er billigere end i DK. EN sidste mulighed er at lave en aftale med HifiKlubben. Sidste mulighed kræver dog at hvis vi skal have rabat, skal vi kunne friste med at vi vil købe meget mere end vi ellers ville til normalpris, ellers vil HifiKlubben jo ikke vinde noget ved det. Og hvordan man beviser vi ellers ikke ville have købt flere SONOS-enheder er et godt spørgsmål. - Men kom bare med et forslag hvis der sidder nogle med en god ide. Jeg vil gerne have SONOS, bare ikke fra HifiKlubben.
Til top
ThomasW Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 13:20
Jeg kan så fortælle at sidste gang jeg arrangerede et fælleskøb var der åbenbart også en der sladrede til Sonos USA ref. samtale jeg har haft med leverandøren i dag.

Thomas Winterberg
Til top
Klausens Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af ThomasW ThomasW skrev:

Jeg kan så fortælle at sidste gang jeg arrangerede et fælleskøb var der åbenbart også en der sladrede til Sonos USA ref. samtale jeg har haft med leverandøren i dag.

Der er slet ikke ord for hvor latterligt det erConfused
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 14:06
Så den ordre jeg har lagt igår får jeg aldrig?  Det kan lige passe at pengene bliver suget på kortet alligevel Angry
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2009
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Så den ordre jeg har lagt igår får jeg aldrig?  Det kan lige passe at pengene bliver suget på kortet alligevel Angry

Slå nu lige koldt vand i blodet. Pengene bliver naturligvis ikke trukket på dit kort da alle handler tilsyneladende er annulleret.

Skulle det ske alligevel, så kontakter du din bank og gør indsigelse mod at de har hævet beløbet og at du aldrig har fået varen. Når du har underskrevet en tro og love erklæring på dette, får du hele beløbet tilbage. Wink
Apple & Sonos entusiast
Til top

Besvar Besvar Side  <1 78910>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu