|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() Sendt: 24-Februar-2009 kl. 09:01 |
har p.t. et Gigabyte GA-MA69GM-S2H med onboard X1250, samt en X2 4800+ og 2GB ram, men det afspiller ikke blu-ray via powerdvd særlig godt. CPUén er belasten 100% og det er som om der er nogle farvede pixeleringer i kanterne. Vil et bedre gfx-kort med hardware acceleration være løsningen? eller handler det måske bare om nogle indstillinger?
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
det er der ikke mange der hjælpe med? Har googlet, og tror valget står mellem ATI 4550 og Nvidia 9500GT. Nogle der kan hjælpemig det sidste stykke på vej? Redigeret af mbm1 - 24-Februar-2009 kl. 23:35 |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Prøv at se denne artikkel:
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/media-playbac k.html Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
![]() |
1000 tak for det link. Det var jeg ikke selv stødt på i min søgen. Jeg bestiller et ATI 4670 kort |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Du kunne også gå en anden vej, bestille et Gigabyte GA-MA78GM-S2H , der er grafikkort indbygget AMD HD3200, så bliver det både mere strømbesparende og mindre varme udvikling.
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Hvis du skal have Dolby True-HD og DTS-HD Master lyd, så skal du have minimum ATI 4850. Alternativt er et lydkort ved siden af, men selve prisen på et sådan lydkort er mere end gfx kortet, og så mangler du stadigvæk et gfx kort. Et ATI 4850 kan erhverves omkring 1000,-
|
|
![]() |
|
![]() |
iflg det link badsted gav mig. Skulle 4670 være det bedste. Så meget watt bruger det jo trods alt heller ikke. Gider ikke være begrænset med noget onboard. den med lossless HD-lyd er der vidst flere meninger om, ved ikke hvad der er den rigtige, men p.t. er det ikke aktuelt for mit vedkommende. |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Du skal have et HD 4550 kort, ikke dem der tidligere er nævnt. Og hvorfor?
Fordi det er nyere og har samme grafikchip som et hd 4870 og det har 7.1 LPCM lyd via HDMI. Du kan få et kort med HDMI stik. Man skal ikke købe ældre kort men udnytte de nyeste landvindinger. Syntes jeg. Læs om det her fx LINK Og det kan fås passivt kølet Redigeret af Ken_T - 25-Februar-2009 kl. 17:19 |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Vil et HD 4350 ikke være nok, det ser ud til at være identisk med HD 4550 bortset fra ram clock. Selvfølgelig skal man lige sikre sig at der er HDMI-stik på HD 4350, men jeg kan se at Sapphire laver nogen HD 4350 med HDMI i hvert fald. |
|
![]() |
|
![]() |
Linket virker ikke! Men iflg. linket fra Badsted som er en artikel fra 2009, der står jo 4670 er det bedste. |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Linket virker nu. LINK et 4670 er ældre end et HD 4550 jeg vil lige se hvad de skriver. |
|
![]() |
|
![]() |
Når man snakker om grafikkort til en HTPC, vælger man ikke nødvendigvis et kort til spil. I stedet prioriterer man et lavt strømforbrug, og naturligvis skal man stadig have et kort der kan opfylde de krav man stiller.
Et 4600 kort bruger 75 watt max, mens et HD 4550 kort er nede på 25 watt max. Det sidste kort drosler ned ved en lavere belastning. Og skal man ikke spille vanskelige spil er det nok et bedre valg. Og det har hardware acceleration for blu-ray, alle codec. Og kan fås silent med HDMI udgang. Og koster mindre. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |