recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt graffikort til XBMC og PowerDVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt graffikort til XBMC og PowerDVD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stormers Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stormers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt graffikort til XBMC og PowerDVD
    Sendt: 20-Januar-2014 kl. 13:51
Jeg har konstateret at HDMI udgangen på mit XBMC mediacenter desværre er holdt op med at virke ordentligt. Jeg får en masse pixel fejl. Jeg har testet med en anden PC og her virker det.

Mit setup er følgende:
HTPC: Hardware (Core I3 530 og Zotac H55 ITX) Software (Win 8.1, XBMC og PowerDVD Ultra 13)
Reciever: Onkyo TX NR 818
TV: Samsung F8005.
HDMI kabler: Alle er HDMI 1.4

På sigt vil jeg nok skifte CPU og Mobo, men som en billig midlertidig løsning er jeg på jagt efter et discrete grafikkort. Prisniveau jeg ser på er 250-400kr. Kortet skal understøtte 3D Blu Ray + HD Audio Bitstreaming.

Jeg har kig på kort baseret på AMD 6450 – vil det være et godt valg?
Hvis det skulle være et Nvidia kort, hvad skal jeg så kigge på?
Gode argumenter for det skal være enten AMD eller Nvidia modtages også gerne?

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 14:35
Er fejlene, der konstant eller kun, når dit center presses med f.eks. 1080p?
miri
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 15:29
ethvert grafikkort der kan købes i løssalg i dag vil være bedre end det der sidder i din CPU. Jeg vil ikke komme ind på nogen religionskrig mellem AMD og INTEL. Når det er til HTPC brug er det udelukkende video der er behov for og dermed så er der ikke de store forskelle. men mon ikke du skulle overveje at g op i en 7-serie AMD grafik? lavere strømforbrug er altid en rar ting.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 18:54
Den store forskel ligger i, at med Nvidia så skal du manuelt aktivere og deaktivere 3D i driveren når du skal se det. Dette skal man ikke med Intel og AMD.

Ellers er der ikke den store forskel.

Nu ved jeg ikke lige hvor stort dit kabinet er, men mener ikke man kan få et passivt kølet grafikkort i AMD 7 serien som er low profile.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 19:25
Amd`s 7 serie kan man ikke få i lavprofil + passivt (i hvertfald ikke til prisen)
det viste sig at at der er mulighed for eks. et lavprofil 6450 til prisen ( passivt kølet)

et alternativ kunne være at spare sammen og udskifte cpu + bundkort til Haswel eller Amd Kaveri 
(som lige er udkommet den 14/1) (begge har stærkere gradikkort end de diskrete kort der linkes til)

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stormers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 20:59
Jeg ser næsten kun 1080p materiale. Det kommer eksempelvis i Podracer scene i Starwars 1.

Mit nuværende Chenbro serverkabinet kan ikke anvendes, da der ikke er plads til nogen grafikkort. Jeg har et andet som jeg vil bruge midlertidigt.

Som sagt så ville jeg købe en billig midlertidig løsning, indtil jeg synes jeg vil skifte både CPU og MOBO. Det lyder som om jeg skal få fat i et Amd 6450. 
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 12:12
Jeg har selv et passivt low profile Saphire HD6450 grafikkort og er godt tilfreds. Eneste to anke jeg har er CCC hvor man skal sætte overscan på alle hz, ellers kommer der sorte rammer omkring og at jeg nogle gange oplever Vector adaptive fravælges selvom jeg har valgt den i interlace option. Den hopper tilbage til automatisk.

Jeg har endnu ikke fundet et andet AMD low profile + passivt grafikkort med lavt strømforbrug som er nyere end dette, og det er alt i alt et rigtigt godt køb.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stormers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 09:00
#Bjur

Lyder godt. Inden jeg trykker køb vil jeg høre om du oplever nogen stuttering når du afspile Blu Ray?

Hvilken driver burger du?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 11:08
Jeg oplever ingen stuttering på Blu-Ray. Kan ikke huske hvilken version jeg bruger men mener det er omkring 12.4 så det passede med en bestemt version af Totalmedia men ellers kan XBMC med AnyDVD HD afspille Blu-ray uden menu.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu