|
Nyt grafik til mediecentrers? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
henrikc89 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2010 Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Marts-2012 kl. 09:13 |
Jeg har et mediecentrers med en Pentium 4 2.4 Mhz og et Geforce 6200 grafikkort med DVI. Jeg har kørt med det i fler år uden problemer. Nu hakker det ved DR1 og downloades fra ITunes af tv serier etc. HD kan den slet ikke klare, hakker helt vildt.
Jeg tænker på at skifte grafikkort til et med HDMI etc, vil det være tilstrækkeligt til at kunne se HD etc. Uden hakkeri? |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det vil det ja, du vil nok rende ind i problemet at dit bundkort ikke vil fungere med nuværende grafikkort, så tror desværre du er ude i at skulle skifte det meste af din hardware.
Hvis kabinet, psu og harddiske har det fint, kan du snuppe enten intel bundkort med i3 processor og en gang ram, eller f.eks. noget AMD E-450 og ram, så er du kørende igen for omkring 1500kr.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Hvordan modtager du signal?
AMD/ATI har problemer med nogle grafik chipsets og med signal fra DVB-T:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73297&KW=&PID=1042331&title=pixelering-p-dr-hd#1042331
Mvh JørgenT
|
|
![]() |
|
henrikc89 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2010 Status: Offline Point: 4 |
Jeg har DVB-T
Udfordringen er at bundkort har en AGP og eneste HDMI-kort jeg kan finde er: HIS Radeon HD 4670 IceQ (1 GB) alternative forslag er velkomne
|
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Jeg modtager via DVB-C, så har ikke DVB-T problemerne. DR-HD streames fint fra mit TVHeadend Backend.
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Er det ikke bedre at købe et nyt bundkort og nye ram og CPU? AGP???? |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Og hvordan med hardware acceleration på samme?
Godt nok siger de HD output, men ved ikke om det kræver hurtigere CPU?
Tjek desuden Specification:
De anbefaler Power Supply minimum 400W, gerne større. Kan din klare det?
EDIT: Kig også på bredden (billeder) på dette, kræver 2 slots.
Tiden er imod AGP, ledte selv efter et med nVidia og Cuda accelleretion sidste år, men fandt ikke noget.
Så nyt motherboard med tilbehør.
Bruger du PCI slot tuner?
For PCI slot er åbenbart også ved at være yt på nye motherboards.
![]() Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 12-Marts-2012 kl. 19:04 |
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
AGP slot til grafikkort? - det er skisme en oldsag. Få nu skiftet bundkort og lad mulighederne strømme ind. Det kan bare være noget brugt fra dba!
|
|
![]() |
|
Jeg har et Intel D945GCLF2 board med en Dual Core Atom processor, men der er kun én PCI slot og jeg skal have TV-tuner, Grafikkort og Wireless Netkort i.... Kan man få en 'forlænger' så jeg kan stoppe alle 3 kort i?
|
|
![]() |
|
Slot til grafik skal være PCI Express, så det kan ikke sættes heri (som er standard PCI)
Kan bruges til tunerkortet.
Wireless Netkort kan evt. klares med USB dims.
Motherboard har jo onboard grafik, men er så gammel at der ikke er HDMI eller DVI stik
![]() Så medmindre du vil køre med VGA, er det ikke særlig egnet til HTPC brug.
Mvh JørgenT
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
Hvad med at bruge USB til TV kort og trådløs netkort? Begge dele fungerer fremragende.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |