recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt grafikkort til HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt grafikkort til HD

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 14:44
Jeg har selv haft flere ATI kort og jeg ved med garanti, at der ikke er nogen begrænsninger over HDMI porten hverken på de Samsung modeller jeg har eller på Atis HDMI(x1650, x3450, x3650 HD3200 er testet af undertegnede)

Der kan være begrænsninger for hvad dit fjernsyn vil modtage, med 1366x768, kan sagtens sendes over HDMI også med dit onboard bundkort.

Du har ret i at fx 1366x768 ikke har nogetsom helst med nogen standarder at gøre og desuden at mange fjernsyn ikke vil acceptere denne opløsning i 50hz, hvilket reelt begraver ethvert ræsonnement for at bruge denne opløsning med PAL materiale.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Don Miguel Don Miguel skrev:

Jeg skal nu til at købe et grafikkort til afspilning af 1080p Blu Ray uden problemer.

Men skal jeg gå efter et grafikkort med DVI eller med HDMI? Eller et grafikkort med begge?

Uanset hvad - giver det så ikke bedre billedkvalitet med et grafikkort med HDMI?

Håber på hjælp

Takker

Der er jo et stort udvalg af brugbare grafikkort til HTPC der skal kunne bruges ved Blu-Ray. Det betyder jo HDMI med HDCP og der kan enten være HDMI stik eller det foregår via en dongle på en DVI udgang.

I stedet for en dongle (et konverter stik - DVI/HDMI) kan man købe et kabel der har DVI stik i den ene ende og HDMI i den anden.  Det rigtige kabel overfører også lyd, det skal blot være fuldt monteret. (vigtigt at undersøge) Let at skaffe.

Grafikkortet skal også smertefrit understøtte Hardware acceleration, så der ikke er nogen stor belastning på CPU eller processoren.

Der er flere udmærkede forslag  i tråden, men faktisk kan et HD 3450  udfylde pladsen.   Det er et ATI kort og kan sættes op i alle mulige opløsninger.  Kommer naturligvis an på det TV man har. Og det koster omkring 250 kr., hvis man skal have et med et medfølgende HDMI/DVI stik er det nok lidt over 300. Det er passivt kølet, så støjen er ikke det store.

Hvis man ikke skal spille krævende spil, så kan man nøjes med det

Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 15:31

Jeg kan ikke opnå 1:1 pixelmapping med mit nuværende TV. Selv med Powerstrip kan det ikke lade sig gøre selvom Powerstrip åbner op for mange flere indstillingsmuligheder.

Mit TV (Samsung 32" LCD) er dog godt 3 år gammel, så der er løbet en del vand i åen siden.

Til top
Don Miguel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 21:55

Er der store problemer med overscan hvis man benytter grafikkortets HDMI stik?

Er dette kort god eller larmer den for meget?

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=473569&am p;searchArea=&Soegeord=

Fortsat go' søndag aften

Til top
danic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2008
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 10:21

Jeg benytter selv et N9400GT det er pasivt og har HDMI udgang.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=469879&am p;Specs=true

Jeg mener også at der er en ATI udgave af det.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 11:04

Takker Danic

Jeg har også selv tænkt på dette kort.

Har du kunnet afspille Blu Ray 1080p uden problemer indtil videre? Og kan du benytte Edge enhancement og Noise reduction ved Blu Ray?

Tilfreds med billedkvaliteten?

Jeg kunne engang benytte disse på en ASUS 8600, men denne havde slet ikke HDMI stik, som jeg gerne vil have på det kommende kort.

Takker igen

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 12:48

Jeg har lige opgraderet til et HD 4550, disse fås også med hdmi native.

Den har UVD2, mit gamle HD2600xt havde kun UVD1. Jeg bilder mig ind at jeg kan se forskel.

Kører med ren HDMI til mit philips TV med 1080p, både i 60, 50 og 24 HZ

Det funker bare... Jeg har en tudse gammel P4 3.0, men kortet accelerer mine blu-rays perfekt uden at min htpc får stress.

DVD bliver opskaleret, flottere end hidtil :)

Til top
Tempo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-September-2008
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 22:28

Jeg ville vælge et ATI Radeon HD 4670 baseret kort; f.eks. fra ASUS eller Gigabyte;

http://ati.amd.com/products/Radeonhd4600/specs.html

Redigeret af Tempo - 17-November-2008 kl. 22:28
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 19:46

Den der Radeon HD 4670, kan man benytte edge enhancement til Blu Ray eller gælder det kun til DVD?

Jeg ved, at NVIDIA har lavet sådan, at deres edge enhancement kan bruges til både Blu Ray og DVD. Derfor jeg helst vil have NVIDIA selvom ATI ikke er dårlige.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu