|
Nyt grafikkort til HP stationær |
Besvar |
Forfatter | |
Kaktudsen
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Sted: Djursland Status: Offline Point: 89 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Juni-2016 kl. 20:14 |
Hej alle,
Mit grafikkort er ved at stå af, og jeg skal derfor have købt et nyt. Min pc er en HP Pavilion m9368.sc Grafikkortet er et NVIDIA GeForce 9600 GS Nogen der kan hjælpe med hvilket grafikkort der kan installeres plug & plat, som erstatning for det gamle/udgåede NVIDIA GeForce 9600 GS ? Vil gerne have et nyere/bedre kort, som passer direkte i bundkortet. Mærke og model er mindre vigtigt. Bare det passer til vores stationære, og ikke koster alt for meget. Er ikke hard core gamer, eller har brug for noget super tungt grafikhåndteringsmæssigt. Blot et godt og pålideligt grafikkort, som er lig med, eller bedre end det gamle fra NVIDIA. På forhånd tak for gode råd og vejledning !! 😊👍👍🏻✔️ |
|
Do NOT try this at home !!!
- Go to a friends house... |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
du har et pci-e x16 slot - i version 1. der KAN være problemer med gen2 eller gen3 kort i gamle slots, men er næsten lige ved at sige at ALT du kan få nyt i dag er bedre end det 9600gs. Men det er da værd at prøve en af dem her https://www.proshop.dk/Grafikkort?f~grafikkort_graenseflade=pci-express-20-x16&b=asus~msi~evga~gigabyte~matrox~palit~sapphire~xfx
|
|
Kaktudsen
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Sted: Djursland Status: Offline Point: 89 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Claus,
Mange tak for svaret Vil hvilket som helst af de grafikkort du linker til, passe lige i min HP ? Tænker på om bundkortet kan klare dem (stikstr. og antal, samt fysisk str. på grafikkortet) ? |
|
Do NOT try this at home !!!
- Go to a friends house... |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
så længe din pc er en minitower skal du ikke have fokus på den fysiske størrelse af grafikkortet.
strøm til gengæld gør så at du nok ikke vil kunne bruge ret meget andet end det der er linket til (og ja de kan alle sidde i maskinen) |
|
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Kaktudsen
Så vidt jeg kan se er det denne PC du har. Claus_jac linker til de rigtige grafikkort. Hvis du kigger ind i kabinettet og der ikke er plads oven over det nuværende GFX så køb som er med aktiv køler. Har du et par CM plads ovet det nuværende, så køb https://www.proshop.dk/Grafikkort/GeForce-GT-730-OC-LP-2GB-GDDR5/2532504?f~grafikkort_graenseflade=pci-express-20-x16&b=asus~msi~evga~gigabyte~matrox~palit~sapphire~xfx som er med passiv køler. Begge kort skal ikke bruge ekstern strøm. med forbehold for hvor meget din strømforsygning kan levere, tror dog ikke at det er et problem.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |