|
Nyt grej - brug for råd |
Besvar |
Forfatter | |
Tfremlev
Ny bruger Oprettet: 23-Februar-2018 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Februar-2018 kl. 09:36 |
Hej Recorderer-brugere.
Tidligere setup: Dali Concept 6 x2, Concept 1 x 2, Concept center og Concept Sub Denon AVR 1911. Glimrende sæt, god dynamik etc.. Og SÅ blev der snollet.. Jeg har på forunderlig vis for en utrolig formidabel pris kunne anskaffe mig: B&W CMD 7 SE x2 (front), CMD 1 SE x2 (bookshelf/surround), CDM C SE (center). Og subben har jeg så ikke sat til på nuværende tidspunkt. Min lille Denon kan dog ikke trække højttalerne, så føler ikke jeg får det optimale ud af dem på nogen måde. Så der skal ny forstærker til. Jeg har forelsket mig i Marantz SR6011 (kører super godt tilbud på hififreakz).. men de har også tilbud på SR7011. Den er noget dyrere, har HEOS, men også nogle flere hestekræfter. Har læst post om for og imod de 2.. og umiddelbart kommer jeg ikke til at bruge alle features i 7011'eren, det er udelukkende kraftværket bag, som jeg er interesseret i. Total forvirring om det med watt, ohm, og forskellen på hvordan producenter måler deres watt i peak, pr. kanal, continuerligt etc etc.. Så tl;dr: Vil 6011 være stærk nok til at trække mit nye setup, eller skal jeg op i en 7011? (et alternativ kunne være Denon AVR-X3400H.. nogenlunde samme prisleje, men har ikke samme "rabat" hvorfor naive mig jo tænker at det er fordi den ikke er lige så "stor" en model). Glæder mig til at høre jeres input :) Cheers Thomas |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(1)
|
Nu er det snart nogle år siden at jeg har haft surround, store receivere og alt det der.
Men en ting der vel ikke har forandret sig er vel, at jo mere power der er til at trække nogle givne højtalere, jo mere "Afslappet" er receiveren, og levere dermed en mindre anstrengt lyd. Så mit bud må være, at du skal købe den kraftigste receiver du kan - hvis ellers de øvrige funktioner lever op til dine krav.
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(1)
|
Velkommen til forummet
Jeg har selv et ældre sæt B&W højttalere, og har fornyligt anskaffet en Marantz SR 7011. Dejligt med en forstærker med kraft og overskud. Jeg ville ikke købe mindre forstærker til dine CMD 7, 1, og SE. For de højttalere kræver en kraftig forstærker. |
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(1)
|
Du må ikke “nøjes” med 6011. Det er sgu synd for dine b&w.
Hvis features ikke er videre vigtigt, hvad så med nad? Jeg syntes b&w og nad er et godt match. Jeg har selv haft sr7010 og den havde på mange måder en herlig lyd, men jeg foretrak altid nad i sidste ende. Brugt er der dog langt imellem dem med 4k modul i, men det kan da tilkøbes. |
|
siccio
Super bruger Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
Funktioner
Tak(1)
|
Vil også klart pege på den kraftigste model du har råd til/ vil bruge af penge på.
Dette gælder for så vidt ikke bare B&W men selv mindre sattelit/sub systemer som ofte har lav driftseffekt får bedre overskud ved mere power. Sammenlignet med biler kan selv den mindste eksempelvis motor i Golf få den til at køre 160 km/t men i Golf Gti kan man gøre det uden at presse motoren. Og bilen styre også bedre og støjer mindre ved den hastighed.. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |