|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
lowpoxm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 09:49 |
Ohøj folkens! Jeg går med nogle tanker om at købe noget nyt HI-FI udstyr! Er der i øvrigt nogle der ved om opskalerings chippen i Oppo'en og Denon receiveren er den samme??? Redigeret af lowpoxm - 07-Oktober-2009 kl. 09:50 |
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Oppo BDP-83 benytter ABT2010 og ifølge dette link benytter Denon AVR-1910 en ABT1030. http://www.anchorbaytech.com/vrs_technology/brands_featuring _vrs.php Anchor Bay Video Reference Series™ (VRS™) Processing Enables 1080p Output and Video Enhancement in New Denon AV Receivers and Blu-ray Player Anchor Bay, a leading supplier of video-processing semiconductors (ASICs) and systems, announced today that Denon Electronics has chosen to incorporate Anchor Bay video processing chips, with the latest proprietary Video Reference Series™ (VRS™) technologies including Precision Video Deinterlacing™ and Precision Video Scaling™, across their newly introduced product line. Anchor Bay’s flagship ABT2010 chip powers the video processing in the $1,999 AVR-4310CI, the $1,499 AVR-3310CI, and the $849 AVR-2310CI receivers, all from Denon’s Custom Integration product line. The ABT2010 also processes video in two receivers from the premium brand’s Retail Home Theater Series line, the $1,499 AVR-990 and the $799 AVR 890. For the $549 AVF-1910 and the $499 AVR-790 receivers, Denon has selected the versatile ABT1030 chip.
Redigeret af hedberg - 07-Oktober-2009 kl. 12:24 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
lowpoxm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
ABT2010 er topmodellen og det er også den Denon bruger i deres dyrere modeller. Derudover kender jeg kun Oppo afspilleren. Kender ingen af recieverne eller Sony'en Blu-ray'en, så jeg kan ikke vurdere om det er rigtigt for dig. Oppo'en mener jeg personligt er en fantastisk afspiller som virkeligt kommer til sin ret specielt jo ringere DVD materiale du kaster efter den. Husk at den også nemt og billigt kan gøres kodefri hvis du ønsker at se DVD/BD fra udlandet.
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
![]() |
Så det "eneste" der taler for en Oppo'en er Anchor Bay chippen? Redigeret af lowpoxm - 08-Oktober-2009 kl. 16:43 |
|
![]() |
|
![]() |
Så vidt jeg kan se så kan DBP-1610 ikke dekode HD lyd selv, men er nød til at lade en reciever gøre det, så der er en forskel op til Oppo'en. Jeg kender den ikke, men tror ikke der er meget forskel på deres evne til at afspille Blu-ray billedet kvalitets mæssigt. HD lyd kan den så kun klare igennem en relativt ny reciever der kan dekode det via HDMI. På DVD siden vil Oppo'en formodenligt slå den ganske grundigt. Oppo'en kan så også klare DVD-Audio og SACD'er.
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
![]() |
Så skal du op i en avr-2310 for at få ABT2010, som er 1000,- dyrere. Det kan vel også svare sig, taget prisforskellen mellem sony og oppo i betragtning ?
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja det er netop det jeg tænker, for så burde opskaleringen af alm. DVD'er vel være af samme kvalitet? Når det så er samme chip? Faldt over AVR-1910 fordi den har vundet et EISA pris Men 2310'eren må jo også være noget kram i den prisklasse (uden at vide skide meget om det) Jeg har en Sony STR-DB870 til et komplet 5.1 Dali Blue setup nu Og en Denon DVD-1730 Redigeret af lowpoxm - 09-Oktober-2009 kl. 12:30 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |