|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Idero ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() Sendt: 07-Februar-2010 kl. 08:37 |
||
Jeg skal lave om på mit setup, og skal have min fortærker stående i et hjørne, lige under venstre fronthøjttaler. Og har i kabeldistance 6,5 meter til min højre fronthøjttaler. Samt 3,5 Meter kabeldistance til Center højttaler.
Ved samme lejlighed vil jeg skifte mit billige crap kabel ud med et væsentligt bedre, hvilket bringer mine 2 spørgsmål til overfladen. 1. Hvilket kabel foreslår I jeg køber? 2. Hvorledes laves en smart installation når jeg skal have 6,5 meter kablet samlet til venstre fronht? (Der er jo kun 1,5 m kabeldistance) På forhånd tak Mvh Idero Denon 3808, KEF 5005.2, BDP1620, Optoma HD82, One Lærred, "Lortehøjttalerkabler - soon to go:-)" |
|||
![]() |
|||
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() |
||
Jeg vil anbefale dig at tage i Harald-Nyborg og købe et 2.5 mm2 kabel (http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9545&Grp=&n=10).
Det er præcis lige så godt som alt muligt andet du kan finde på markedet. Derudover handler det mere om hvor god din forstærker er til at drive dine højttalere.
|
|||
![]() |
|||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
||
Nordost Valhalla til hele anlæget.
![]() |
|||
![]() |
|||
Idero ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
||
Hey Anima. Det er sgu forbudt at værepå stoffer...
|
|||
![]() |
|||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
||
Det er en anderledes måde at stille det trivielle spørgsmål: hvad er dit budget, mester ![]() |
|||
![]() |
|||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
||
Det er nu faktisk et super kabel... ![]() ![]() |
|||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er det, men det er som sagt pisse dyrt! - men når man ikke har et budget, så kan man vel ligeså godt købe noget af det bedste ![]() |
|||
![]() |
|||
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1426 |
![]() |
||
Må indrømme til baghøjttalere synes jeg det er spild af penge at bruge mere end alm harald skrald højttalerkabel til front og center bruger jeg dog nordost dreamcaster
|
|||
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
|||
![]() |
|||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
||
Lad være med at spilde jeres penge på dyre kabler.
Prøv at se denne video fra en AES workshop, den er god at blive klog af: /Letten
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg har også fået at vide af en tekniker fra en stor TV-station i Holland, at der ikke er forskel på kabler. Ganske enkelt. Når det så er sagt, så ville jeg ønske mine kabler så ud som Nordost Valhalla, men jeg ville ikke give merprisen alene for udseendet. |
|||
![]() |
|||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
||
Men der ER jo forskel på kabler. En forhandler lavede blindtest til kabelskeptikere fra Nerds. Alle var enige - der er forskel på lyden. Men spørgsmålet er så bare, hvilket passer bedst til ens setup, og er det værd at bruge penge dér, før man bruger det på akustik eller lign? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Vil du linke til testen? - den jeg kender til var ikke så meget en blindtest. Desuden var det ikke på samme anlæg, altså kunne forskellen nedbrydes til forskellen i lyd af de enkelte komponenter. Desuden, skulle der være forskel, så vil jeg 100x hellere bruge pengene på akustik. Redigeret af Anima - 08-Februar-2010 kl. 12:03 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |