recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Højttalerkabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Højttalerkabel

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Lad være med at spilde jeres penge på dyre kabler.

Prøv at se denne video fra en AES workshop, den er god at blive klog af:

/Letten

Jeg har også fået at vide af en tekniker fra en stor TV-station i Holland, at der ikke er forskel på kabler. Ganske enkelt.

Når det så er sagt, så ville jeg ønske mine kabler så ud som Nordost Valhalla, men jeg ville ikke give merprisen alene for udseendet.

Men der ER jo forskel på kabler. En forhandler lavede blindtest til kabelskeptikere fra Nerds. Alle var enige - der er forskel på lyden. Men spørgsmålet er så bare, hvilket passer bedst til ens setup, og er det værd at bruge penge dér, før man bruger det på akustik eller lign?

Vil du linke til testen? - den jeg kender til var ikke så meget en blindtest. Desuden var det ikke på samme anlæg, altså kunne forskellen nedbrydes til forskellen i lyd af de enkelte komponenter.

Desuden, skulle der være forskel, så vil jeg 100x hellere bruge pengene på akustik.

Det kan muligvis være det ikke var blindtest, kan ikke lige finde linket. Men det var 3 forskellige kabler, som blev benyttet på 3 forskellige anlæg. Altså blev alle kabler testet på hvert anlæg.  :)
Til top
Idero Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-November-2007
Sted: Denmark
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 12:36
Har købt QED XT Evolution til front og center. Håber det ikke kun er indpakningen der er OK. Når man nu har købt nye højttalere så skal kablerne da opgraderes :-)
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 13:25

Men der ER jo forskel på kabler. En forhandler lavede blindtest til kabelskeptikere fra Nerds. Alle var enige - der er forskel på lyden. Men spørgsmålet er så bare, hvilket passer bedst til ens setup, og er det værd at bruge penge dér, før man bruger det på akustik eller lign?

Det er korrekt at der er forskel på kabler, men ved at holde sig til nogle basale spilleregler (som de nævnte kabler fra Harald-skrald fint opfylder) hvad angår kvadrat og kapacitans etc. kan man hurtigt kommer ud over det. 

Såfremt er man har et stort budget vil jeg anbefale bruge dem på  forstærker, højttalere samt ikke mindst akustisk regulering af lytterummet. Det vil giver langt større resultater end ved at holde fokus på højttalerkabler. En equalizer kan også gøre underværker. 
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 18:00

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Lad være med at spilde jeres penge på dyre kabler.

Prøv at se denne video fra en AES workshop, den er god at blive klog af:

/Letten

Jeg har også fået at vide af en tekniker fra en stor TV-station i Holland, at der ikke er forskel på kabler. Ganske enkelt.

Når det så er sagt, så ville jeg ønske mine kabler så ud som Nordost Valhalla, men jeg ville ikke give merprisen alene for udseendet.

Vil du linke til testen? - den jeg kender til var ikke så meget en blindtest. Desuden var det ikke på samme anlæg, altså kunne forskellen nedbrydes til forskellen i lyd af de enkelte komponenter.

Desuden, skulle der være forskel, så vil jeg 100x hellere bruge pengene på akustik.

Det kan muligvis være det ikke var blindtest, kan ikke lige finde linket. Men det var 3 forskellige kabler, som blev benyttet på 3 forskellige anlæg. Altså blev alle kabler testet på hvert anlæg.  :)

Har du set den video Letten linker til? - den siger altså alt hvad der er af mysterier i audiobranchen..

Jeg skal nok bare være glad for jeg ikke kan høre forskel på kabler.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu