recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt høretelfoner til musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt høretelfoner til musik

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Kasper Rodding Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt høretelfoner til musik
    Sendt: 24-December-2010 kl. 12:00
Hej og god jul til jer alle sammen ;)
Jeg har lige nu et Creative Fatality headset som jeg før hen har brugt til gaming. Men nu spiller jeg ikke mere, og vil sælge det og have et nyt.
Mine krav til det er:
- Det skal være flot, lækkert og enkelt
- Det skal have rigtig god lyd til afspilning af musik, hvilket er det eneste jeg skal bruge dem til.
- De skal helst ikke være alt for dyre tænker omkring en 500 kr. kan godt gå højere op hvis det er nødvendigt.
Har kigget meget på Sennheiser HD 428, 438 og 448, det er dem jeg står lidt imellem lige nu, så vil meget gerne høre nogle anbefalinger osv.
Tak på forhånd. 
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2010 kl. 16:30
Hvad skal drive dem?

Hvis det er direkte på en PC, iPod eller lignende så:

Hvis du har noget forstærker så:

Så kan du forbedre komforten med nogle andre puder, se evt. denne tråd på h4a http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=79319&PN=1
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2010 kl. 18:00
Ja køb et par Superlux 681, de river alle de Sennheiser rundt du har nævnt og så koster de praktisk talt næsten ingenting. Man tror det er løgen men de spiller faktisk på højde med et headset der normalt koster +1000,-
Til top
Yegermister Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2009
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2010 kl. 23:53

Først og fremmest ville jeg spare lidt flere mønter sammen hvis du vil have et par hørebøffer til musiklytning. Du henter rigtig rigtig meget ved at ligge 1000kr i stedet for 500kr

Når det er sagt, så kommer MEGET an på hvad slags lyd du er til. Nu nævner du en hel del Sennheiser modeller, hvorved jeg må gå ud fra at du godt vil have den kraftige bund som de normalt levere. Dog vil jeg alligevel slå et slag for Audio-Technica AD700 . De er absolut intet mindre end fantastiske til prisen - De spiller ikke en overdrevet kraftig bund, men deres soundstage er intet mindre en fænominal til prisen. Min fatter købte dem for nogle måneder siden, og jeg har AB testet med et par AKG 701, og uden forstærker vil jeg påstå at AD700 modellen er tæt på ligeså god som AKG'erne. Det skal dog siges at AD700'erne har en lidt mærkelig pasform... De sidder meget let og løst i forhold til mange andre, hvilket jeg dog godt kunne leve med i forhold til lyden


Skal man ned omkring de 500 kroner, så ville Sennheiser nok være mit bedste bud - De levere pænt med bund og en ganske udemærket soundstage. Har ikke hørt Superlux 681, men det lyder da.. ambisiøst for et headset til 150kr :)



Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af Yegermister Yegermister skrev:

Først og fremmest ville jeg spare lidt flere mønter sammen hvis du vil have et par hørebøffer til musiklytning. Du henter rigtig rigtig meget ved at ligge 1000kr i stedet for 500kr

Når det er sagt, så kommer MEGET an på hvad slags lyd du er til. Nu nævner du en hel del Sennheiser modeller, hvorved jeg må gå ud fra at du godt vil have den kraftige bund som de normalt levere. Dog vil jeg alligevel slå et slag for Audio-Technica AD700 . De er absolut intet mindre end fantastiske til prisen - De spiller ikke en overdrevet kraftig bund, men deres soundstage er intet mindre en fænominal til prisen. Min fatter købte dem for nogle måneder siden, og jeg har AB testet med et par AKG 701, og uden forstærker vil jeg påstå at AD700 modellen er tæt på ligeså god som AKG'erne. Det skal dog siges at AD700'erne har en lidt mærkelig pasform... De sidder meget let og løst i forhold til mange andre, hvilket jeg dog godt kunne leve med i forhold til lyden


Skal man ned omkring de 500 kroner, så ville Sennheiser nok være mit bedste bud - De levere pænt med bund og en ganske udemærket soundstage. Har ikke hørt Superlux 681, men det lyder da.. ambisiøst for et headset til 150kr :)




Det lyder da ambitiøst af et headset til... 1140,- kr. at skulle spille op med et sæt AKG K701
Til top
Yegermister Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2009
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Oprindeligt skrevet af Yegermister Yegermister skrev:

Først og fremmest ville jeg spare lidt flere mønter sammen hvis du vil have et par hørebøffer til musiklytning. Du henter rigtig rigtig meget ved at ligge 1000kr i stedet for 500kr

Når det er sagt, så kommer MEGET an på hvad slags lyd du er til. Nu nævner du en hel del Sennheiser modeller, hvorved jeg må gå ud fra at du godt vil have den kraftige bund som de normalt levere. Dog vil jeg alligevel slå et slag for Audio-Technica AD700 . De er absolut intet mindre end fantastiske til prisen - De spiller ikke en overdrevet kraftig bund, men deres soundstage er intet mindre en fænominal til prisen. Min fatter købte dem for nogle måneder siden, og jeg har AB testet med et par AKG 701, og uden forstærker vil jeg påstå at AD700 modellen er tæt på ligeså god som AKG'erne. Det skal dog siges at AD700'erne har en lidt mærkelig pasform... De sidder meget let og løst i forhold til mange andre, hvilket jeg dog godt kunne leve med i forhold til lyden


Skal man ned omkring de 500 kroner, så ville Sennheiser nok være mit bedste bud - De levere pænt med bund og en ganske udemærket soundstage. Har ikke hørt Superlux 681, men det lyder da.. ambisiøst for et headset til 150kr :)




Det lyder da ambitiøst af et headset til... 1140,- kr. at skulle spille op med et sæt AKG K701


Tjah. Nu kan 701'erne efterhånden findes ned i 1500kr, og hvis ikke jeg fik gjort det klart, så spiller de også kun nogenlunde op med dem så længe de er smasket direkte i en computer eller Ipod :) 701'erne er jo som bekendt voldsomt kraftliderlige :)


Som sagt så har jeg ikke hørt de bøffer du nævner, og jeg undskylder hvis jeg virkede ubehøvlet; Har det bare sådan at hvis noget er for godt til at være sandt, så er det dét normalt også :P

Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af Yegermister Yegermister skrev:

Tjah. Nu kan 701'erne efterhånden findes ned i 1500kr, og hvis ikke jeg fik gjort det klart, så spiller de også kun nogenlunde op med dem så længe de er smasket direkte i en computer eller Ipod :) 701'erne er jo som bekendt voldsomt kraftliderlige :)


Som sagt så har jeg ikke hørt de bøffer du nævner, og jeg undskylder hvis jeg virkede ubehøvlet; Har det bare sådan at hvis noget er for godt til at være sandt, så er det dét normalt også :P


Det var blot en smule provokerende, provokerede bare en smule igen ;)
Men jeg er helt enig, at noget kan være for godt. Vil da også anbefale at sammenligne de Audio-Technica og AKG på en god forstærker, AKG'erne er også ret kræsne, vil dog ikke afvise af de AT måske stadig kan følge med...
Ang. Superlux, har du så læst eller skimmet tråden jeg linker til på h4a? ClausDK der startede tråden, er en af de få "superbrugere" jeg mener man kan tage meget seriøst, da han har prøvet hvad han snakker om (I ånden af Otto's tråd). Så vidt jeg husker er Superlux bla. også en OEM producent, for bla. AKG (Se blot designet på 681) og enheder til Beyerdynamics, som de tager klagen fra. Derfor er de så billige som de er...


Redigeret af Irenicus - 25-December-2010 kl. 01:20
Til top
Kasper Rodding Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 12:54
Mange tak for hjælpen.
De skal udelukkende bruges til min Iphone og jævnligt i computeren. 
De der Superlux HD681 lyder da lovende, kan bare ikke se hvordan de kan være så godt, når de koster så lidt. Et lille krav mere er, at dem der sidder ved siden af helst ikke skal kunne høre, hvad jeg høre særlig godt. Ved ikke hvad det hedder, men der er sikkert et ord for det?
Gider ikke give over 1000 kr.
Lige nu har jeg mest øje for Sennheiser HD 448 også de Superlux HD681.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 13:09
Hvis andre ikke skal kunne høre hvad du hører, så skal deres konstruktion være lukkede. Det er de HD681 ikke, men det er HD660. Selvom de er bedst hvis de får lidt mere kraft, kan de godt gå an direkte på computer eller iPod. Du kan måske senere købe en lille bærbar forstærker, så åbner de angiveligt op.
Ang deres pris, er det grundet, som jeg skriver over, at de er en OEM producent for andre mere kendte producenter...
Til top
Kasper Rodding Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 13:09
Kan det så f.eks. betale sig at købe den lidt dyrere der hedder 

SUPERLUX HD-662

Til top
Kasper Rodding Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 13:22
Jeg kan jo se, at HD662 modellen er lukkede, men om de så har en lige så god lyd som HD681 har, er jo det vigtige ;)
Bryder mig ikke om designet på HD660, så det bliver ikke dem.
Har læst, at på HD681 bliver puderne meget varme, så det er smartest at købe nogle andre puder til dem, men gælder det også for HD662?
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 13:28
Godt spørgsmål. Har ikke læst om nogen der har prøvet de HD662. Du kunne blive den første.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu