recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt høretelfoner til musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt høretelfoner til musik

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
dysterland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 00:16
Jeg har selv et sæt Goldring DR50 hovedtelefoner, som jeg virkelig kan anbefale. Det er de mest komfortable hovedtelefoner, jeg har prøvet, lyden er fantastisk til prisen, og de er lette at drive - så de kan godt bruges med bærbart udstyr.

Prisen er 350 kroner, når porto fra England bliver lagt til: http://www.hificables.co.uk/11374/Goldring-DR50.html

Mine er købt i Hifi-Klubben (for 500 kroner), men de forhandler dem desværre ikke længere. Jeg har INGEN anelse om hvorfor. Jeg prøvede også de dyrere modeller DR100 og DR150. Især i DR150 var lyden en smule bedre end i DR50, men DR50 var helt klart den mest behagelige at have på - også fordi jeg har lidt store ører :-)

Men hvis du gerne vil spendere mere, så er DR150 altså også et godt bud: http://www.hificables.co.uk/11373/Goldring-DR150.html

HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

Hififorfolket.dk
Til top
Kasper Rodding Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 00:54
Okay tak for det.
Problemet er jo bare, som Irenicus siger. Det er jo dumt at købe nogle der er dyrere hvis Superlux's er bedre alligevel.
Men DR150 koster jo kun 500 kr, så det er jo ikke så slemt.
Til top
Kasper Rodding Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 10:58
Hej igen. Jeg har lige snakket med Thomann, og de kan højst sandsynligt ikke nå at levere til min fødselsdag. Så hvis jeg siger, at jeg har maks. 700 til et headset og, at det gerne må købes hos SHG, hvad vil i så anbefale og hvilket et af Sennheiser HD448 og Sennheiser HD-215 II er bedst?
Til top
Kasper Rodding Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 13:30
Men tror det ender med, at jeg køber Sennheiser HD448 til 500 hos SHG. 
Fandt en video med en der havde Superlux HD662 på og de er simpelthen alt for store. Skal have nogen der ikke er så voldsomme og lidt pænere. Håber at Sennheiser HD448 er gode nok. Har set nogle test osv. og de lyder rigtig gode.
Er der nogle af jer der kan fortælle mig hvilke to af de her der er bedst generelt? 
Sennheiser HD448 vs Sennheiser HD215 II?
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 21:59
Sennheiser HD448 og Sennheiser HD215 II er da ligeså store og "grimme" som Superlux 681 eller 662. Og hos Sennheiser får du hvad du betaler for, ment på den måde at et par bøffer til 500,- så får du altså ikke særlige meget lyd for pengene. Men det er jo op til dig, og det virker også til du har besluttet dig på forhånd, så jeg kan egenligt ikke rigtig forstå du gider at bruge tid på at spørge folk til råds når du umildbart allerede har truffet en beslutning om hvilken høretelefon du vil have. Det du ønsker er vel egenligt bare nogen der siger go for it til dine sennheiser.

Redigeret af Aim - 27-December-2010 kl. 22:00
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 22:04
Desuden ved jeg ikke hvem du har snakket med hos Thomann, jeg bestilte selv et par Superlux hd662 igår fordi kæresten klager over jeg spiller for højt med mine 681, og de er altså sendt idag fra Thomann så dem skulle jeg gerne have på onsdag, senest torsdag.
Til top
Kasper Rodding Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 22:20
Du har helt ret i, at jeg er sporet meget ind på Sennheiser HD448, fordi jeg synes de ser utroligt pæne ud og ikke er så store som Superlux's. Men om man synes de er pæne eller ej er jo individuelt, det gider jeg ikke diskutere om. 
Men at direkte gå hen og sige, at jeg har bestemt mig på forhånd og ikke er taknemlig for jeres hjælp synes jeg er meget skævt.
Har taget meget til mig, og er utroligt glad for at du og andre gider at hjælpe.
Det med forsendelsestiden kan jeg ikke forstå. Snakkede med en fra Thomann, som sagde det til mig, så det forstår jeg ikke. 
Hvis du er sikker på det med leveringstiden, så bestiller jeg dem iaften?
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 23:23
Ok det var måske også forhastet af mig at drage den konklution ang. dit valg
Jeg synes du skal købe hvad du selv føler for, men som sagt ved sennheiser får du hvad du betaler for og ikke mere. Bare fordi der står sennheiser på varen er det ikke ensbetydende med kvalitet.
Hvis du ikke havde så travlt med at få dem, ville jeg meget gerne berette om superlux hd662 når jeg modtager dem, alternativ kan du jo også bare bestille dem selv og sende dem retur hvis de ikke lever op til dine forventinger.
Det kan måske også være svært for dem at love 100% at du har dem Fredag pga. vejret, men de ting man bestiller ved Thomann plejer at være temlig hurtigt fremme, måske en dags længere leveringstid end hvis man bestiller i en dk butik.
Til top
Kasper Rodding Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 23:27
Okay. Kunne bare godt tænke mig at se en have dem på hovedet i forhold til hvor store de er.
Jeg skal bare have dem meget med rundt i bus, tog og på cykel.
Kigger også lidt på Sennheiser HD228 lidt, men ved ikke hvor gode de er. Skal bare have bestilt imorgen, så jeg er lidt stresset lige nu. Kan slet ikke bestemme mig :)
Til top
Kasper Rodding Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 00:04
Valget står mellem Sennheiser HD 488, AKG K518 DJ og Superlux HD 662 og jeg kan seriøst ikke bestemme mig. Sennheiser HD448 ser pisse godt ud og virker ikke for voldsomme, men de er bare noget dyrere end de andre. AKG K518 DJ er smarte og ikke så store + de skulle være gode og have en god bas, men ved ikke om de kan hamle op med de andre lyd mæssigt. Superlux HD 662 skulle have en fantastisk lyd til prisen. Meget ens lyd i forhold til HD681, men de er bare store og ikke så pæne. Alle sammen både fordele og ulemper.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 00:21
Personlig ville jeg ligeglad med hvordan de ser ud, jeg ville gå efter at få så god lyd så muligt. Tror alligevel ikke på der findes en høretelefon der direkte får en til at ser smartere ud ;) og jo bedre lyd, jo mere vil du nyde dine høretelefoner og din musik hver gang du bruger dem. Jeg nyder virkelig at høre på mine superlux 681, jeg vælger tit bare at bruge dem frem for at tænde anlægget selvom jeg har et stereoanlæg der kun er et års tid gammelt og har kostet ca. 25.000,-
Du skal være opmærksom på at AKG 518DJ er en høretelefon der sidder på selve øret og ikke omkring øret som fx superlux 662. Det er som oftes ikke nær så behagligt når den sidder på øret, fremfor rundt om øret.
Til top
Kasper Rodding Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 10:21
Okay tak for det.
Men kan man egentligt justere Superlux's hovedtelefoner efter størrelse?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu