|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
avzdk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 12:00 |
Tak for hjælpen til jer alle. Efter at have læst en række anmeldelser, artikler og fået masser af hjælp fra forum, er jeg nu ved at være klar til, at indkøbe stumper til den nye HTPC. Jeg vil lige dele mine overvejelser og bestillingslisten, da jeg selv har været glad for, at kunne hente inspiration. Nå ja, og så er der jo også muligheden for at få en sidste kommentar med på vejen.
Nogenlunde sådan her så ønskerne til HTPC ud:
Indkøbslisten Der har været byttet meget frem og tilbage på indkøbslisten og overvejelserne har ikke været nær så lineære som det kan se ud her. Men indtil nu ser indkøbslisten sådan her ud. Windows: Det lader til at der stadig mangler 64 bit drivere til tunere og kortlæsere. Så jeg må tage til takke med 32 bit windows 7 home Premium. TUNER: To tunere af typen NOVA-T hvilket især skyldes artiklen "Boxer Succeshistorie" To/en kortlæsere WinTV-CI To/en CAM-moduler til kortlæser. To/en Boxerkort Overvejer seriøst, at se om jeg kan få sat systemet op så der er én tuner til samtlige kanaler inkl. de krypterede og én tuner kun til ukrypterede. Det giver nogle begrænsninger som jeg i praksis nok sjældent vil opdage. (kan ikke se/optage to krypterede kanaler). CPU: Valget er faldet på I3 2100 da det lader til at den har et lavt strømforbrug. Den har intern grafikkort som skulle kunne afspille hd-film uden problemer, og da jeg ikke skal bruge den til spil så tror jeg det er fint. Bundkort: Det skal selvfølgelig passe til cpu'ens LGA1155 socket og skal desuden have HDMI, SP-DIF og flere USB-porte. Det lader til at det med mit brug er ligegyldigt om det er h67 eller z67 chipset. (jeg skal ikke overclocke) Valget falder alligevel på Z68 Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3. Men jeg er åben for forslag. RAM: Jeg tænker at 8 GB ram er passende. Kingston af gammel vane. Kabinet: Det må gerne være grimt og billigt, skal bare passe til microATX. ChiefTec laver noget billigt hvor der er god plads til harddiske. Strøm: Selv om jeg gerne vil spare på strømmen, skal det jo nok have lidt. Jeg fandt en lille 430W som blev anbefalet på forum Corsair CX CMPSU-430CXV2EU SSD: Jeg har haft lidt lange svartider på mit nuværende anlæg i forbindelse med f.eks. søgning i musiksamlingen. Hvis indexet ligger på en SSD så bliver søgningen nok lidt hurtigere. Så kan harddisken også få lov til at slukke når der ikke lige skal hentes musik og lign. fra den. Fandt en tilfældig 60GB Samsung 830 Series MZ-7PC064D som havde en fin pris/GB. Redigeret af avzdk - 21-Oktober-2011 kl. 16:38 |
|
![]() |
|
Pseudodeth ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 40 |
![]() |
Det ser fint ud, men der er lige et par punkter hvor du kunne få lidt bedre hardware til samme penge.
RAM: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=corsair+xms3&sp=all&pid=4381800 SSD: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4998828 PSU'en er god, men overvej evt. Seasonic.
Redigeret af Pseudodeth - 21-Oktober-2011 kl. 12:27 |
|
![]() |
|
avzdk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Tak for bidraget.
Kabinet: Kan ikke lige finde argumentet for at bruge 250 kr. mere på et kabinet RAM: Den er noget hurtigere 1600Mhz. Mon det har betydning for strømforbruget? SSD: Den er jo ligefrem billigere, så den vil jeg da tage istedet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |