recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt HTPC hw, ny installation af Windåse...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt HTPC hw, ny installation af Windåse...

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 04:44
Juleulven - Du gør det ikke nemt for mig. LOL

Det er nu sådan at alle punkter har stort set samme vægt når det kommer til prioritering, og jeg vil så gerne holde det under samme tag eller skabe illusionen at det høre under samme tag.

hmmm.... Jeg hælder mest til at bruge XBMC, HVIS der findes andet Blu-Ray afspilningssoftware med bitstreaming der kan integreres i XBMC, så der er en flydende og usynlig overgang, og samme skin så det ligner at det stadig er XBMC?

Redigeret af Hessi - 26-April-2012 kl. 04:45
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 07:50
Der er yderlig software,synes jeg,  der trænger sig på, som også burde integreres..
Det er VOD-tjenester og f.eks. dr.dk/nu, play.tv2.dk m.fl.

Håbet om at kunne finde eet stykke software til det hele bliver mere umuligt..

Softwaren skulle ligesom organisere de f.eks. TV-udsendelser, serier o.l. man abonnerer på...

Spørgsmålet er om det er en anden vej...

Noget med styring via tablet, f.eks. kunne windows 8 flise-design være måde at organisere og aktivering af en række programmer, og lade det være integrationen.
Desvære er vil betjeningen af hvert enkelt modul være forskellig..
Der vil også kræves et andet software, der virker som apple-airplay..
Altså udvælge det man vil se/høre og sende det til afvikning på skærm/anlæg...

Logitech harmony fjernbetjening kunne oså bruges til at integrere en række programmer og vil egnet til at styre de enkelte programmer, som var egnet at navigere med via en fjernbetjening.
Man kan selv styre sit layout af remote-knapper, så de enkelte moduler kommer betjeningsmæssigt at ligne hinanden..
Men det grafiske layout vil være inviduelt...

Redigeret af avh - 26-April-2012 kl. 07:59
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 13:23
Bruger nemlig Logitech Harmony 525 fjernbetjeningen, og noget software så jeg kan bruge min telefon som mus og tastatur i nødstilfælde.

Men netop inkonsistensen af brugerfladen og navigeringen vil forvirre folk der ikke er vant til eller habile i PC brug. Det vil jeg meget gerne undgå.

Men jeg kan høre på det hele at det godt kan blive rigtig svært. Jeg tror jeg vil prøve at eksperimentere lidt med XBMC for at se om jeg ikke kan få den til at gøre de ting jeg gerne vil have den til.

Det eneste der afholder mig lidt er følgende....

Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Det jeg egentlig mest er ude efter er følgende....
Se TV - DVB-T, og senere DVB-T2 (fra Boxer) med surround lydformater (Terratec H7).
Har læst lidt om at TV (især DVB-T) skulle være mega besværligt i XBMC. Er det korrekt? Er der en løsning så det lader til at det hele køre i XBMC og med usynlig overgang mellem evt. plug-in/andet software?
 De størte issues ligger som regel i DVB-C og kodede kanaler (CI-moduler). almen DVB-T kan de fleste Mediecenter software håndterer.  Det er korrekt at der ikke er nogen "super nem" løsning til XBMC

Se Blu-Ray film, med bitstreaming af HD-lydformater (med f.eks. PowerDVD plugin).
Kan det lade sig gøre i XBMC, med en flydende og usynlig overgang mellem plug-in og XBMC?

Jeg vil igen her sige nej ...  der findes tonsvis af kommentaerer og svar omkring PowerDVD plugin til XBMC men når det kommer til stykket ligger folk og roder rundt med "udvikl selv, her er Developer tool til XBMC... eller "ikke lovligt at integrere pga licenser mv" ...

Og så at jeg skal bruge mega lang tid på enten at kode fjernbetjeningen til XBMC eller bøvle med noget software der gør fjernbetjeningen kompatibel med XBMC.

Og som nævnt ville jeg gerne have en brugerflade der også viser f.eks. logoer og kovers.
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 18:23

Bruger nemlig Logitech Harmony 525 fjernbetjeningen, og noget software så jeg kan bruge min telefon som mus og tastatur i nødstilfælde.
.
En Harmony fungerer vel som "IR" ikke? for hvis den skal bruges på computer skal den vel forbinder via noget "Bluetooth/usb trådløs" -thingy...
og HVIS den kan installeres til, at styre en computer kan man så klikke på Harmony'en så den gør som et tastatur med piletaster+enterknap?

Men netop inkonsistensen af brugerfladen og navigeringen vil forvirre folk der ikke er vant til eller habile i PC brug. Det vil jeg meget gerne undgå.

Her hos os har Fruen lært, at betjene DVBviewer+XBMC 100% ... det tog "kun" et par dage og hun er ikke SUPER ITskarp ... min datter på 4 er også godt igang...  så måske du bare "skal" hoppe ud i det...  Personligt har jeg fjernet Ipad/Iphone/HTC til styring af XBMC da det komplicerer styringen noget... processen hos os: 1. tænd tv, 2. tænd reciever, 3. tag Tastatur og "væk" mediecenteret. dobbeltklik på "TV" eller "XBMC" genvejen.

Redigeret af Juleulven - 26-April-2012 kl. 18:24
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 19:13

Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

Se Blu-Ray film, med bitstreaming af HD-lydformater (med f.eks. PowerDVD plugin).
Kan det lade sig gøre i XBMC, med en flydende og usynlig overgang mellem plug-in og XBMC?

Jeg vil igen her sige nej ...  der findes tonsvis af kommentaerer og svar omkring PowerDVD plugin til XBMC men når det kommer til stykket ligger folk og roder rundt med "udvikl selv, her er Developer tool til XBMC... eller "ikke lovligt at integrere pga licenser mv" ...
[/QUOTE]

Jeg forstår ikke udtalelserne omkring Arcsoft Total Theatre! Jeg oplever ingen problemer eller hickups i forbindelse med integrationen med MCE. Det kører flydende og problemløst. Det er fint integreret i MCE UI'et...

M.v.h.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg forstår ikke udtalelserne omkring Arcsoft Total Theatre! Jeg oplever ingen problemer eller hickups i forbindelse med integrationen med MCE. Det kører flydende og problemløst. Det er fint integreret i MCE UI'et...
Som skrevet. Det kan sagtens være det er blevet meget bedre siden jeg prøvede det. Er ved at være et par år siden jeg prøvede ArcSoft med Media Center. Smile
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 23:15
tjae jeg prøvede det for ca. ½ år siden og syntes det var ALT for tung og besværligt ift. 2 seperate programmer jeg kendte og vidste fungerede 100% efter mit hoved.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 23:46
Har fundet ud af at man kan bruge Virtual CloneDrive og Mikinho mount image til at se image filer i Windows 7. Lader til at virker rigtig lækkert.

Nogen der ved om der er en alternativ og mere "direkte" måde at gøre det på?
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu