|
Nyt HTPC hw, ny installation af Windåse... |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Juleulven - Du gør det ikke nemt for mig.
![]() Det er nu sådan at alle punkter har stort set samme vægt når det kommer til prioritering, og jeg vil så gerne holde det under samme tag eller skabe illusionen at det høre under samme tag. hmmm.... Jeg hælder mest til at bruge XBMC, HVIS der findes andet Blu-Ray afspilningssoftware med bitstreaming der kan integreres i XBMC, så der er en flydende og usynlig overgang, og samme skin så det ligner at det stadig er XBMC?
Redigeret af Hessi - 26-April-2012 kl. 04:45 |
|||
![]() |
|||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
||
Der er yderlig software,synes jeg, der trænger sig på, som også burde integreres..
Det er VOD-tjenester og f.eks. dr.dk/nu, play.tv2.dk m.fl. Håbet om at kunne finde eet stykke software til det hele bliver mere umuligt.. Softwaren skulle ligesom organisere de f.eks. TV-udsendelser, serier o.l. man abonnerer på... Spørgsmålet er om det er en anden vej... Noget med styring via tablet, f.eks. kunne windows 8 flise-design være måde at organisere og aktivering af en række programmer, og lade det være integrationen. Desvære er vil betjeningen af hvert enkelt modul være forskellig.. Der vil også kræves et andet software, der virker som apple-airplay.. Altså udvælge det man vil se/høre og sende det til afvikning på skærm/anlæg... Logitech harmony fjernbetjening kunne oså bruges til at integrere en række programmer og vil egnet til at styre de enkelte programmer, som var egnet at navigere med via en fjernbetjening. Man kan selv styre sit layout af remote-knapper, så de enkelte moduler kommer betjeningsmæssigt at ligne hinanden.. Men det grafiske layout vil være inviduelt... Redigeret af avh - 26-April-2012 kl. 07:59 |
|||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|||
![]() |
|||
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
||
Bruger nemlig Logitech Harmony 525 fjernbetjeningen, og noget software så jeg kan bruge min telefon som mus og tastatur i nødstilfælde. Men netop inkonsistensen af brugerfladen og navigeringen vil forvirre folk der ikke er vant til eller habile i PC brug. Det vil jeg meget gerne undgå. Det eneste der afholder mig lidt er følgende....
Og så at jeg skal bruge mega lang tid på enten at kode fjernbetjeningen til XBMC eller bøvle med noget software der gør fjernbetjeningen kompatibel med XBMC. Og som nævnt ville jeg gerne have en brugerflade der også viser f.eks. logoer og kovers.
|
|||
![]() |
|||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
||
En Harmony fungerer vel som "IR" ikke? for hvis den skal bruges på computer skal den vel forbinder via noget "Bluetooth/usb trådløs" -thingy... og HVIS den kan installeres til, at styre en computer kan man så klikke på Harmony'en så den gør som et tastatur med piletaster+enterknap?
Her hos os har Fruen lært, at betjene DVBviewer+XBMC 100% ... det tog "kun" et par dage og hun er ikke SUPER ITskarp ... min datter på 4 er også godt igang... så måske du bare "skal" hoppe ud i det... Personligt har jeg fjernet Ipad/Iphone/HTC til styring af XBMC da det komplicerer styringen noget... processen hos os: 1. tænd tv, 2. tænd reciever, 3. tag Tastatur og "væk" mediecenteret. dobbeltklik på "TV" eller "XBMC" genvejen. Redigeret af Juleulven - 26-April-2012 kl. 18:24 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Jeg forstår ikke udtalelserne omkring Arcsoft Total Theatre! Jeg oplever ingen problemer eller hickups i forbindelse med integrationen med MCE. Det kører flydende og problemløst. Det er fint integreret i MCE UI'et... M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
||
Som skrevet. Det kan sagtens være det er blevet meget bedre siden jeg prøvede det. Er ved at være et par år siden jeg prøvede ArcSoft med Media Center.
![]() |
|||
![]() |
|||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
||
tjae jeg prøvede det for ca. ½ år siden og syntes det var ALT for tung og besværligt ift. 2 seperate programmer jeg kendte og vidste fungerede 100% efter mit hoved.
|
|||
![]() |
|||
||
Har fundet ud af at man kan bruge Virtual CloneDrive og Mikinho mount image til at se image filer i Windows 7. Lader til at virker rigtig lækkert.
Nogen der ved om der er en alternativ og mere "direkte" måde at gøre det på?
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |