|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sarge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() Sendt: 07-Juni-2011 kl. 23:16 |
Hej
Så står min htpc til udskiftning :-) Jeg vil lige lufte mine tanker her, og håber i vil smide en kommentar med på vejen. Først lidt om mine behov. Jeg skal bruge HTPC'en primært til at se tv, film (1080P) billeder og høre musik. Den er dedikeret udelukkende til dette, dvs. ingen transcoding, commercial skip programmer, spil e.lign. Jeg overvejer flg. setup: Cpu: 2100 - 2100T -2105 LINK Mobo: ASUS P8H67-M PRO B3 Revision LINK Ram: KHX1333C7D3K2/4GX LINK Hdd: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ 1 TB LINK Haves: Kabinet Antec Fusion LINK - TV Samsung UE55D8005 LINK - MCE remote - DVD drev - ca. 300 W PSU (mener det er Antec eller Seasonic) - HD Homerun TV Tuner - Logitech dinovo Mini Overvejelser:
Håber i har lyst til at kommentere, og jeg ikke har stillet alt for mange spørgsmål som har været debatteret (har prøvet at google og søge her på sitet) Mvh Christian Redigeret af sarge - 08-Juni-2011 kl. 22:44 |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Da dit chipset understøtter 1333MHz ram, bør du bruge det, og ikke de 1066MHz du har fundet. Prisen er næsten den samme.
Om du skal bruge S3 standby mode, har intet at gøre med om det er en fordel at bruge en SSD disk, en SSD giver væsentligt bedre ydelse, specielt når man navigere rundt i MUSIK, Billeder, og så vidre. Hele systemet føles meget mere "snappy". Jeg bruger selv en Intel 80GB SSD som Windows system disk, musik (det jeg hører mest) og Live TV buffer, optaget tv ryger over på min Windows Home Server, efter optagelse. kan anbefales, evt sammen med en 2TB Samsung HDD (5400rpm), så har du et hurtigt system, med masser af plads.
Mvh
Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
sarge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Hej
har opdateret RAM til 1333. Er der nogen som kan hjælpe med de andre overvejelser? (Især 24P problemet!) Pft. Christian |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |