recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt HTPC.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt HTPC.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 17:08
Jeg skal prøve at se på det, det skal være til intels core 2 duo, dem har de lige sat ned i pris. De kører godt. Ser lige om jeg kan finde et. Det skal også have firewire og nok 2 stk pci slots.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 17:43
Her er et link til et asus bundkort der koster lige over 820, der er et fornuftigt chipset, det har firewire og hvad der ellers er brug for. Der er en grundig oversigt over specifikationer.  Det hedder asus p5b-vm. Du finder det under hardware, bundkort og asus.

Det er shg      SHG har også core duo 2 til de rigtige priser. Men det er ikke altid en god ide at købe alt et sted hvis man vil spare.

SHG  

Der er også andre bundkort end lige Asus der kunne bruges. Asus er sådan  ret godt og stabilt, men det er de jo ikke ene om.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 20:18
Hej Ken. Jeg har siddet hele dagen og kigget på alle de muligheder der var og har til sidst fundet frem til følgende som er blevet bestilt også takket være din hjælp:

Kabinet: Antec New Solution NSK2400: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=197637 650,- express delivery.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Ram: Kingston ValueRAM 2 x 1 GB: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138806 688,75 BJ-Trading.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Motherboard: ASRock ConRoe945G-DVI http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=217558 571,-. SHG.

Grafikkort: NVIDIA GeForce 7600 GT / PCI Express x16 http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=368198 1095,- Databutikken (Prøvede med Dankort to gange i træk, men hver gang blev jeg dirigeret ind i min netbank, så blev til sidst nødsaget til at bestille pr. efterkrav til 50 kr mere:(  ).
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Lydkort: HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD/Dolby Digital Live. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=137947 679,-. SHG.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz / 1066 MHz http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=216462 1623. BJ-Trading.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       HDD: http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=216462 993. BJ-Trading: 143710.

Omregnet til danske kr. med fragt 6531,26,-

Vil godt takke mange gange for din store hjælp og specielt din HTPC hjemmeside har også været til stor hjælp. Det var KANON!!!

Redigeret af Bjur - 25-April-2007 kl. 20:20
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 21:17
ok tak  held og lykke  

Du fik ikke bestilt 2 duo e6000 som man kunne tro af de 2 links? det sidste er en harddisk,ikke?

Et 7600 kort kører også godt, det understøtters af nvidias pure Video, som du  måske får fat i på et tidspunkt. Det er rigtig tit man ser et 7600 kort brugt i HTPC sammenhæng, så det er nok noget af det bedste. det skal jo også  være et silent kort.

Men du har ikke firewire, hvis du senere vil have floppydtv er du nødt til at have firewire. Floppydtv bruger et pci slot og så har du brugt begge (lydkort til det andet) så kan du ikke sætte et et ekstra firewire.kort i. Men det er der måske på dit lydkort? 

Redigeret af Ken_T - 25-April-2007 kl. 21:21
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 21:23
jeg bruger et creative audigy 2 zs, det har firewire.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 09:37

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

ok tak  held og lykke  

Du fik ikke bestilt 2 duo e6000 som man kunne tro af de 2 links? det sidste er en harddisk,ikke?

Et 7600 kort kører også godt, det understøtters af nvidias pure Video, som du  måske får fat i på et tidspunkt. Det er rigtig tit man ser et 7600 kort brugt i HTPC sammenhæng, så det er nok noget af det bedste. det skal jo også  være et silent kort.

Men du har ikke firewire, hvis du senere vil have floppydtv er du nødt til at have firewire. Floppydtv bruger et pci slot og så har du brugt begge (lydkort til det andet) så kan du ikke sætte et et ekstra firewire.kort i. Men det er der måske på dit lydkort? 

Hej Ken.

Jeg har bestilt dette, som jeg mener er Core 2 dou??:

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz / 1066 MHz http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=216462

Priserne er ligeledes faldet med 300,- i løbet af natten, så skal lige have fat i butikken og høre om de kan sætte give mig rabatten:)

Bundkortet har ikke FW men har 

- 2 x PCI slots
- 1 x PCI Express x16 slot
- 1 x PCI Express x1 slot

Bør det ikke være nok, hvis Grafikkort tager PCI Express x16.

Lydkort i PCI og det sidste til floppyDTV?

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 14:05
jeg vender lige tilbage igen, men floppydtv kræver firewire indgang.

Men det er den rigtige processor. Det er en box version (med blæser)

Et bundkort micro og  500 kr. med firewire.

asus

Redigeret af Ken_T - 26-April-2007 kl. 14:14
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 14:19
Har allerede bestilt, så det er der ikke noget at gøre ved, desværre.

Redigeret af Bjur - 26-April-2007 kl. 14:19
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 17:07
Der må da findes en løsning. FloppyDTV bruger FW siger du, men findes der ikke andre løsninger uden FW eller evt. hvor man kan få et USB-FW konverter. Vil være rigtig ærgerlig, hvis jeg ikke kan komme til at se og optage HDTV på et tidspunkt, fordi mit bundkort ikke har FW.
Jeg har to PCI express slot og to alm. PCI slot.
Der må da kunne findes en løsning:(

Redigeret af Bjur - 26-April-2007 kl. 17:10
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 20:15
Ok, så kunne du i stedet for dit lydkort prøve om du ikke kunne accepter det lydkort der er på bundkortet, det har pdif ud (har alle) og derved har du 2 pci slots fri.

Hvis du så allige vel ikke kan lide lyden og tror på noget bedre kunne du have et udvendigt lydkort via usb. Men det er svært at sige hvad resultatet af det ville være. Mange lydkort på bundkortet har meget god lyd så det er værd at checke ud. Du har bestilt! Men sammenlign og send tilbag så. Eller sælg.

Jeg har som sagt et lydkort med firewire  det var jo også en mulighed.

Floppydtv findes i en udgave der har selvstændig kabinet, kaldet Firewire, men det bruger også firewire indgang. Jeg er ked af at jeg ikke fik det med firewire understreget nok. Jeg sagde det flere gange tror jeg, men altså ikke nok.

Så kan man også godt få enkelte TV kort til dvb-c og de må også kunne  anvendes til kanaler der sender HD. De bruger ikke firewire.  Jeg finder lige de rigtige navne. Men de er knap så lette at arbejde med

Technotrends Budget C-1500 og twinhans DVB-C

side med forslag

jeg ville også søge på google under      twinhans dvb-c    der findes en hel del om disse kort og måden de virker på (og måden de ikke virker på )

Et twinhan med cam kan fås temmeligt billigt efterhånden.

Redigeret af Ken_T - 26-April-2007 kl. 20:32
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 08:16

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Ok, så kunne du i stedet for dit lydkort prøve om du ikke kunne accepter det lydkort der er på bundkortet, det har pdif ud (har alle) og derved har du 2 pci slots fri.

Hvis du så allige vel ikke kan lide lyden og tror på noget bedre kunne du have et udvendigt lydkort via usb. Men det er svært at sige hvad resultatet af det ville være. Mange lydkort på bundkortet har meget god lyd så det er værd at checke ud. Du har bestilt! Men sammenlign og send tilbag så. Eller sælg.

Jeg har som sagt et lydkort med firewire  det var jo også en mulighed.

Floppydtv findes i en udgave der har selvstændig kabinet, kaldet Firewire, men det bruger også firewire indgang. Jeg er ked af at jeg ikke fik det med firewire understreget nok. Jeg sagde det flere gange tror jeg, men altså ikke nok.

Så kan man også godt få enkelte TV kort til dvb-c og de må også kunne  anvendes til kanaler der sender HD. De bruger ikke firewire.  Jeg finder lige de rigtige navne. Men de er knap så lette at arbejde med

Technotrends Budget C-1500 og twinhans DVB-C

side med forslag

jeg ville også søge på google under      twinhans dvb-c    der findes en hel del om disse kort og måden de virker på (og måden de ikke virker på )

Et twinhan med cam kan fås temmeligt billigt efterhånden.

Hej Ken tak for svaret.

Jeg synes bare, at det med den skal bruge to porte et pci og et Firewire er lidt specielt, men som sagt, det er ikke sådan, at jeg skal ud og købe lige pt. og mon ikke der kommer et lignede kort i fremtiden, der måske kører på et PCI og en USB port (ved godt USB 2.0 kun kører 480 Mbps), eller to PCI, hvor det ene er til kortet og det andet til firewire. Jeg har jo 4 PCI slot, godt nok hvor de to af dem er PCI express.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 13:50
Et floppyDTV kort bruger kun en PCIport for at fastholdes, der er ikke en egentlig forbindelse via porten. Det er egentlig beregnet til at sætte der hvor man har et  floppy drev, men det kan jo ikke i en HTPC.

Faktisk kunne det godt fastholdes med strips, hvis man kunne finde et egnet sted. Forbindelsen til strøm er vis et strømstik og ellers til en firewireport.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu