|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Hej Ken. Hvis jeg forstår dig rigtigt, så bruger FloppyDTV altså ikke en decideret PCI slot men kun en PCI udgang på kabinettet right?
I så fald vil jeg kunne bruge denne løsning:
Vil det forresten være nok det setup jeg har til af optage fra f.eks. Discovery HD i HD kvalitet?
Det er lidt svært at finde et entydigt svar, men kunne være rart, hvis nogle havde lignende setup og har prøvet det.
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Du skriver Bjur "Hvis jeg forstår dig rigtigt, så bruger FloppyDTV altså ikke
en decideret PCI slot men kun en PCI udgang på kabinettet right?"
Hvis du forestiller dig et kort der ikke har nogen elektrisk eller anden forbindelse gennem PCI slottet, så er det det. Det fastholdes altså kun i slottet og med en skrue. Det skal jo sidde fast et sted. Derfor kan det altså også i en PC (hvor der er plads) sidde i stedet for et floppydrev, med den medfølgende fastholdelse, men det kan man jo ikke i en HTPC. (htpc kabinet - ingen floppy) Hvis du i stedet for et internt kort kørte med FireDTV, som jo er en mindre boks, men ellers det samme, så kunne du meget rigtigt bruge et firewirekort i din anden PCI port som du har tænkt dig. Men en boks er ikke helt så smart desværre som et indvendigt kort selv om de virker ens, vel? Jeg fandt en udvendig konverter der var fra firewire til usb, men prisen var mere end 800. Lidt meget. Men de findes altså. |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Når man modtager et digitalt signal fra en TV station, konverteres det ikke. Det almindelige format er MPEG2 der for standard TV har en bitrate omkring de 3000 måske op til 5000. Men da det ikke skal konverteres men blot lægges på harddisken bruges der næsten ingen resurser. Nogle få procent.
Et HD signal fra en TV station der sender HD bruger i MPEG2 en bitrate fra 13-20000. Men da det heller ikke skal konverteres er det heller ikke noget at snakke om. Men der vil også blive brugt MPEG4 i fremtiden til HD. Gøres da også nogle steder. Det har imidlertid en bitrate på det halve af mpeg2. Det lyder heller ikke som et problem. |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Tak for svaret. Ja, jeg mente der ikke var nogen form for elektrisk forbindelse til pci slottet. Jeg var inde og kigge på FloppyDTV vs. FireDTV. Fordelen ved Floppy er som nævnt at det er internt, så jeg slipper for at have en boks stående fremme. Jeg kan som sagt skille floppyen ad og bruge det i et af mine pci slots. Jeg var inde og kigge på MM-Visions hjemmeside, hvor den stod til 1895,- med Viaccess CAM men uden fjernbetjening så vidt jeg kan se. Hvor får jeg fat i en kompatibel? Når jeg så kigger på FireDTV, er der et billede af boks med Viacess Cam og fjernbetjening, men klikker man på databladet mangler Viacess CAM. Hvad følger der reelt set med, og hvis Viacess CAM følger med i denne pakke og fjernbetjening, hvorfor er den så 350,- billere end floppyDTV? Redigeret af Bjur - 30-April-2007 kl. 08:52 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ville nok i dit tilfælde vælge at købe floppyDTV og et firewirekort og så bruge lydkortet på bundkortet. Der er ikke nødvendigvis så meget forskel via spdif ud til det kort du har købt. Prøv det hvis du har samlet.
Jeg tror Firewire er uden CAM, sådan et har jeg set til nede omkring 350, men skal man til at betale fragt et andet sted fra kan det måske ikke gå. Fjernbetjening er nok blot den almindelige til MCE både ved floppy og firedtv Jeg har jo ikke personligt erfaringer med floppydtv, jeg har analog og dvb-t. Så check de tråde ud der er herinde og andre steder omkring det og kig på datoen det er skrevet. Meget er 1 år gammelt og der er sket meget. Eller lav en ny tråd. Der er mange der har floppydtv og firedtv |
|
![]() |
|
dalholm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Nu kan det godt være jeg bare har stirret mig blind på problemet, men vil løsningen på den manglende firewire port ikke blot være at anvende PCI Express X1 porten og kaste sådan et kort i: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=309585 ? |
|
![]() |
|
![]() |
Jo eller bare bruge det ene pci jeg har til Firewire og sætte flobbydtv i en slot, da det ikke skal have fysisk forbindelse. Fandt et firewire kort til 100 kr. på edbpriser. Tak for svaret i hvert fald:)
|
|
![]() |
|
![]() |
Dalholm, du forslår et firwirekort til PCI express x1. Jeg siger tak, det havde jeg ikke set som en løsning. det skal jeg huske.
Tak for det, det vil da bare løse problemet en anden gang, det er faktisk et ret almindeligt problem fordi mange bundkort har for få PCI slots. Ken_T |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er rigtig nok. Når jeg læser denne guide http://www.digital-everywhere.com/cms/en/cms_daten/files/Doc uments/061018_FloppyDTV_PCI__Install_Guide_EN_v1-0.pdf ser det ud til de vil have man skal sætte det i et pci slot, så der er fysisk forbindelse og altså ikke bare i en pci port uden fysisk forbindelse. Kan man stadig stole på det er nok at forbinde til computeren PSU og ikke et fysisk PCI slot? |
|
![]() |
|
![]() |
Jamen, nu har jeg ikke læst (endnu) det link du henviser til, men når man kan sætte kortet op i en floppy port i fronten af en PC og nøjes med strømkabel og tilslutning til firewire, så behøver kortet ikke nogen forbindelse gennem et PCI slot, vel?
Læser lige det der link du henviser til. Nå, det er nok ikke det samme du mener? Redigeret af Ken_T - 11-Maj-2007 kl. 11:36 |
|
![]() |
|
![]() |
Det er bare misvisende når de decideret peger på et pci slot i stedet for blot at pege på porten hvor der ikke er et pci slot ved siden af, men skal bare være helt sikker inden jeg sigter mod dette drev.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er rigtig at man godt kunne sætte det ved siden af en pci port, men jeg tror ikke der nødvendigvis er plads. Jeg har desværre ikke set et floppydtv kort andet end på billeder og det ser ikke ud til at det går ned i pci slottet, men bare sidder over porten.
Jeg ville spørge nogle der har kortet i en ny tråd hvis du er usikker. Der er mange der har floppydtv. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |