recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt hus - hvilken løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt hus - hvilken løsning?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thorkil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2005
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorkil Thorkil skrev:

Vi er ved at bygge nyt hus, og jeg vil gerne forberede mest muligt mht. skjulte kabler mv. Men jeg ved ikke hvilken løsning der er optimal/mulig (MediaCenter/NAS/?...) ud fra vores ønsker og krav. Indretningen bliver: Stue med TV + anlæg, 4 værelser med PC + TV, badeværelse og køkken med TV (ingen PC!). Vi ville gerne have at det var muligt at samle ALLE musik-CD'er, film, foto´s mv. på f.eks. et mediacenter, og så have adgang hertil fra de forskellige rum. F.eks. se en film på det ene værelse mens der bliver kigget fotos i det andet værelse, høre musik-CD på badeværelset og radio i køkkenet etc.... Men hvordan sættes det op - adgang til mediacenter - software mv. F.eks: er det muligt at få adgang via tv-skærmen i badeværelset? Vi ved INTET om det og håber at kunne få noget hjælp i dette forum. Pft Thorkil

Hej Thorkil,

Det lyder rigtig spændende.
Jeg vil foreslå dig at kigge lidt på Sage TV.
De har en rigtig god løsning når man vil have et setup ala det du beskriver med mange klienter på systemet. Jeg synes ikke Microsoft har været visuelle nok med Media Center angående dette. Der er IMO simpelthen for meget bøvl for at få det til at virke som man vil.
http://sagetv.com
Der er bla. også extenderbokse til sagetv. De er meget små og relativt billige.

/Peter

Hej Peter.

Synes det lyder rigtig spændende med Sage-TV - men hjælp mig lige: Er det rigtig forstået at man på en PC/Server skal køre SageTV MediaCenter, og så tilgå den fra de enkelte rum med enten en MediaExtender i de rum UDEN PC (som for øvrigt er udsolgt) eller med Software SageTV Placeshifter i de rum hvor der ER PC? Regner med at trække kabler som på Kandersen´s skitse.

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Thorkil Thorkil skrev:

Synes det lyder rigtig spændende med Sage-TV - men hjælp mig lige: Er det rigtig forstået at man på en PC/Server skal køre SageTV MediaCenter, og så tilgå den fra de enkelte rum med enten en MediaExtender i de rum UDEN PC (som for øvrigt er udsolgt) eller med Software SageTV Placeshifter i de rum hvor der ER PC? Regner med at trække kabler som på Kandersen´s skitse.

Hej Thorkil,

Beklager jeg ikke har svaret dig før nu ...
Ja det er rigtig forstået som du beskriver det.
SageTV MediaExtender er en Hauppauge MediaMVP med SageTV software. Hvis det ikke kan lade sig gøre at skaffe en direkte fra SageTV kan det måske lade sig gøre at købe en Hauppauge og installere SageTV software derpå?

Jeg mener for øvrigt at Kandersens råd er gode og jeg kan godt anbefale dig at få lavet noget lignende det han foreslår. Jeg vil desuden anbefale dig at overveje hvordan du vil holde dit "serverrum" køligt.
Jeg er selv lige flyttet i nybygget rum og har lavet et lignende "rum".
Det er et 60cm højskab som er proppet med alt muligt grej:
2 PCer
Surround Receiver
Printer
NAS
ADSL modem
Wireless router
Logitech Harmony RF extender
+ ca. lige så mange strømforsyninger.

Det ender med at jeg laver udluftning til loftrummet.

/Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu