recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt hus, nyt system, Ideer og hjælp søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt hus, nyt system, Ideer og hjælp søges

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 17:15

Det er svært at lave en ordentlig løsning med parabol-modtager og HTPC, for det første kan man kun optage i analog og derudover skal opsættes en såkaldt IR-blaster enhed, som kan skifte kanal på satboksen (en enhed der simulerer en fjenbetjening, f.eks. MCE-remoten).

Selvfølgelig kan du jo bare sætte sat-boks og antenne til TV-et direkte og så forbinde S-video (scart stik)  til HTPC-en, som så optager analogt... Det kræver så ovennævnte IR-blaster enhed...  Men jeg synes det er noget af en juks-løsning... I modsætning til den rene HTPC-løsning, her forbindes antenne og parabolen direkte til HTPC-en og TV-et til HTPC-en.

Med DVB-T er det muligt at optage/ se alle danske programmer samtidigt (Program DVBviewer i HTPC-en) plus et program ad gangen fra satellit. Hertil kan man frit samtidigt afspille optaget TV (i digital kvalitet) eller DVD-er...

En sådan opsætning af HTPC-en vil normalt kræve at den kun bruges til HTPC, for at det kommer til at virke ordentligt... (WAF)

Redigeret af avh - 16-Maj-2007 kl. 17:24
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 17:23

Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

Jamen hvis jeg kan undgå det er det ikke nødvendigt. Men skal jeg have antenne/parabol som første stop for at kunne optage?

Det kan ikke gøre ved at forbinde det som på billedet, hvor jeg bare sætter antenne/parabol i tv'et?

selvfølgelig kan sat modtager tilsluttes seperat til dit tv. Det smarte er at kun en enhed styrer det hele.

Hertil kommer kun hvor teknisk du selv er, for jeg har selv i længere tid haft Radio/media(divx/mp3 etc)/sat/dvd/spil alt i en boks kørende. med canal digital abbo.

problemet er at kombinere et DVB-T og DVB-S på MCE (hvis du vælge mikrosoft) ellers skulle det være enklere på andre HTPC setup's.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Det er svært at lave en ordentlig løsning med parabol-modtager og HTPC, for det første kan man kun optage i analog og derudover skal opsættes en såkaldt IR-blaster enhed, som kan skifte kanal på satboksen (en enhed der simulerer en fjenbetjening, f.eks. MCE-remoten).

FloppyDTV findes også som et sat-kort! Så ovenstående er ikke korrekt.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 23:36

#Kandersen.

Det jeg mener at løsning med satbox er ikke smart, det svarer til en løsning med selector eller IPTV boks, som heller ikke er særlig elegant...

Jeg anvender selv en DVB-S løsning med ca-interface/CAM (technotrend budget DVB-S tv-kort), som fungerer udmærket med DVBviewer og forøvrigt sammen med yderlig et technotrend budget DVB-T TV-kort.

Med denne løsning kan optage/ se op til 4 kanaler samtidigt...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

#Kandersen.

Det jeg mener at løsning med satbox er ikke smart, det svarer til en løsning med selector eller IPTV boks, som heller ikke er særlig elegant...

Ok, så misforstod jeg. Og er helt enig, det er ikke elegant, hverken funktionsmæssigt eller billedmæssigt.

Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 14:48
Ja okay kan godt følge jer. Jeg ved ikke lige hvad jeg havde regnet med, for nu når jeg tænker over det er HDMI indgangen i samsunganlægget jo en indgang, og den kan ikke sende data tilbage til HTPC'en i samme kabel. Ville ellers være smart.

Men tror det bliver løsningen med s-vhs kabel ind til HTPC'en så. Godt nok er det ikke digitalt, men det er godt nok også mange år siden jeg sidst har optaget noget. Løsningen skal primært bruges til at se film, høre musik osv fra HTPC'en og ind på TV/anlæg.
/Martin
Til top
JSA:-) Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2007
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 10:02

Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

avh: Så meget vil jeg ikke gøre ud af det, da de TV i de andre rum ikke skal bruges til store filmoplevelser osv. Var mere hvis det kunne laves nemt med et par kabler. Så hvis man fx. til festen inde i rummet med baren og poolbord kunne hive nogle musikvideoer fra computeren.

JSA: Nu er det så ikke nybyg det her. Ellers havde jeg gjort på samme måde. Men er det stadig ikke mulig at trække fx. højtalerkabler i hulmuren? og så lave terminaler rundt omkring, så hvis man flytter rundt på møblerne ikke skal trække kablerne en gang til?

Mit var bestemt heller ikke nybyg - huset er fra 1932

Jo det er muligt at trække kablerne og så lave terminaler. Alternativt kunne du blot trække et rør, så kan du senere bruge dette til at trække kablerne i.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu