recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt hus - Valg af HiFi udstyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt hus - Valg af HiFi udstyr

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Encephalon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2010
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt hus - Valg af HiFi udstyr
    Sendt: 09-Februar-2011 kl. 22:35
Hej, jeg er ved at bygge nyt hus og har brug for hjælp til at finde en optimal løsning til musikafspilning, hvis dette i virkeligheden findes.

Jeg har indstalleret surround højttalere i stuen(5.1). 2 højttalere i Køkken-alrum, samt en på hvert af to badeværelser. Kablerne fra alle disse er samlet i et skab i soveværelset hvor det er meningen de skal forbindes til forstærker og HTPC.

Det optimale ville være, at jeg f.eks. kan se film i stuen samtidig med der høres netradio på et af badeværelserne og der kører grooveshark i Køkkenet? altså 4 zoner der gerne skulle kunne styres individuelt. Gerne ved hjælp af iPad/iPod Touch hvis det er muligt???

Alle råd tages imod med kyshånd

Mvh Lars


Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 23:07
Sonos kunne være et god bud, hvis du kan kringle det med forstærker og HTPC. Har du kigget på Sonos?
Til top
Encephalon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2010
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 00:03
Har kigget på det, men så vidt jeg kan se skal jeg da jeg har 4 zoner,  købe 4stk Zoneplayer 120 og sætte oven på hinanden i mit skab?? Eller kan man købe en ZP-90 og sætte til en forstærker med 4 udgange?

Bliver en smule pebret prismæssigt. 


Redigeret af Encephalon - 10-Februar-2011 kl. 00:14
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 01:32
Det er rigtigt at sonos ikke ligefrem er rystende billigt, men i forhold til at bygge hus er det da en mindre post? Inden du får en htpc til at levere tre forskellige signaler, får fundet en forstærker der kan holde styr på de forskellige zoner og ikke mindst får sat det brugervenligt op går der hurtigt masser af tid og energi - med sonos får du den fede løsning som plug-and-play og du er i luften på 10 minutter. Gør i det mindste dig selv den tjeneste at få sonos demonstreret, det er forførende enkelt og fedt..
Til top
ThomasT1976 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-November-2008
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 08:38
Uanset hvad, er det ikke billigt det du har gang i. Der er også www.russound.com har det selv og er meget tilfreds med det. Jeg har kompineret en CAM 6.6-T med en Sonos ZP-90 og som fjernbetjening bruger jeg en Ipod Touch, eller Sonos programmet på min bærbare.
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 09:01
Har du trukket PDS kabler rundt i huset sammen med højtaler kablerne? Så kunne en apple løsning med enten AppleTV eller Airport express være interessant... så har du jo også en rimelig ipad/ipod support.. og med itunes på hver pc i huset kan det blive en pænt flexipel løsning..

Jeg flytter selv ind i nyt hus og 2 mdr og har p.t. imac/macmini/macbook/iphone/ipad og en NAS med DLNA til musik/filmstreeming til bl.a. ungernes XBOX'e og pc'ere..

Der laver jeg en combo af primært XBMC på pc'ere og Mac's og AppleTV sammen med måske et AppleTV2 og et par Expresser.. Expressens største minus er klart at der jo skal en forstærker efter...
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
Encephalon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2010
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 11:33
Tak for de gode råd. Jeg laver lidt mere research og tænker over det.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu