|
Nyt køkken, Gasforsyning spg |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mTs813 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: KBH V, Denmark Status: Offline Point: 194 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-September-2016 kl. 23:03 |
Hej,
Jeg skal have lavet mig et nyt køkken, og i den forbindelse overvejer jeg om jeg enten skal have forlænget mine gasrør, eller helt slå tage det fra og hoppe over til induktion. Min bedre halvdel fortrækker gas, hvorfor jeg tænker at jeg vil høre om der er nogle kloge hoveder her inde der har erfaringer, eller har prøvet det. Nogle der ved hvad det koster at få forlænget de rør man har nu? de skal formentlig "bare" forlænges med 1-2 meter :) Jeg ved godt at det er et lidt sjovt spørgsmål at stille her på recordere, men håber der er nogle der kan hjælpe :)
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7187 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Havde valgt induktion.
Næsten lige hurtige til at varme op, Rengøring er meget nemmere på induktions plade mod rengøring mellem brændere. Gas har det med at brænde dine gryder og pander græmme . |
|
![]() |
|
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Jeg er lige flyttet fra lejlighed med gas og til hus med induktion. Ideelt set så ville jeg have haft begge dele, et par blus med induktion til at koge/simre ting og så nogle gas blus til når der skal steges.
|
|
![]() |
|
Mr. Laursen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 458 |
Jeg gik stod i samme dilemma da vi lavede køkken i vores hus for 2 år siden. Vi valgte induktionsplader, og jeg vil lige nævne at der er meget stor forskel på kvaliteten af dem. Min svigermors samsung induktionskogeplade er p.... langsomt og har tit svært ved at dektektere pander og gryder. (Ja de er forberedt til induktion). Vi valgte, som nævnt tidligere, at gå med induktionsplader pga. at det var rigtig dyrt for os at få trukket gasledning fra fyret i kælder og op til køkkenet. Vi købte en siemens kogeplade til 15.000kr og må sige at jeg ikke har set mig tilbage derefter. Det er hammer nemt at gøre rent og det næsten lige så hurtigt som gas til at reagere. Men som JacobSkaarup skriver ville en kombi være fed at have. Men for os har det positive og negative ved begge dele gjort at vi er fuldt ud tilfreds. Mvh Mark
|
|
Mvh. Mark
Bio: NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX AppleTv Stue: Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608 |
|
![]() |
|
elendil ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2010 Sted: Lille skensved Status: Offline Point: 467 |
Det er også vanskeligere for dine børn at sprænge hele hytten i luften, hvis du vælger induktion.
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8664 |
Jeg har boet mange år i København med bygas, men flyttede for nogle år siden i hus, hvor der var induktion.
Når det skal skiftes, vil jeg tilbage til gas. |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8664 |
Det sker jo også næsten dagligt i bl.a. København ![]() |
|
![]() |
|
Mr. Laursen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 458 |
Nu er det jo så heldigt at gaskomfurer lukker for gassen senest et minut efter der tændt for gassen men der ikke er sat ild til.
|
|
Mvh. Mark
Bio: NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX AppleTv Stue: Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608 |
|
![]() |
|
jesperKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
Alternativt så kan man jo drive et gaskomfur med flaskegas hvis man har plads.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Det kommer helt an på om du vil køre 5.1 eller 7.1
Gas kan være svært at få til at brænde godt i 7.1 ![]() |
|
![]() |
|
mTs813 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: KBH V, Denmark Status: Offline Point: 194 |
Super gode ting i skriver 😀 Vil lige tilføje at vi har haft induktion i vores gamle lejlighed, og vi var begge meget begejstret, men det var vo også for gas. Er der nogle der har en ide om hvad det vil koste at forlænge gas rørne?
|
|
![]() |
|
Vil gætte på 500kr meteren alt inkl. Også gasprøvningsattesten.
|
|
Mvh. Mark
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |