recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt kompact kamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt kompact kamera

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 11:01
Prøv at  gå  i  nærmeste  Elgiganten   eller fotoforretning  og  tag en af  de
tidligere modeller i hånden T3  har samme størrelse og på den måde kan Du
vurdere dette med det samme.

Jeg har prøvet at holde en af de små modeller fra Canon i hånden og den er meget lille og umuligt at holde på. Panasonic har en god mellemstørrelse og
kan sagtens ligge i lommen dog næppe i brystlommen.
/Erik
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2007
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Jo Canon G9 er sikkert et glimrende apparat men ikke med 10x optisk zoom. Ligeledes  er Panasonic Lumix DMC-TZ5 med dens optiske opbygning mere
kompakt.

Kan i få skarpe foto's med 10x zoom det kræver at man har noget at holde på eller stativ??, har selv et G9 og det er nok det bedste man kan få i kompakt kamera, men det fylder også lidt og vejer også en del. Men om G9 er nem at bruge ja jeg synes det, men det har mange instillinger både auto og manuel, så det går nok ikke ind under et nem/let betjent kamera.

Jeg har den gamle model TZ-3 og med det kan jeg sagtens tage pisse gode billeder uden stativ selv ud i 10X zoom det er virkeligt godt kamera

Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-August-2005
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 21:26

Jeg blev inspireret og bestilte også et TZ5 hos mobiludsalg d. 12 maj - efter at have læst denne tråd. Jeg valgte en i sort bl.a. fordi der var 24 stk på lager. Og de skriver at de sender samme dag som ordren kommer inden kl 16. Idag d. 14 maj står ordren stadig som "under behandling"  SURT - hvor længe måtte i andre vente?

MVH

Til top
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 19:10

har nu haft Panasonic TZ5 nogle uger og må sige at jeg ikke her fortrudt et sekund - så tak for anbefalingen

Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 22:45

Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Jo Canon G9 er sikkert et glimrende apparat men ikke med 10x optisk zoom. Ligeledes  er Panasonic Lumix DMC-TZ5 med dens optiske opbygning mere
kompakt.

Nu kan man sige, at et krav om 10x optisk zoom er et sjovt krav. Det svarer til, at en bil skal kunne køre dobbelt så hurtigt. Dobbelt så hurtigt som hvad?

Et objektiv på 10-40 mm er på 4x. Det er et objektiv på 100-400 mm også.

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2008 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Nu kan man sige, at et krav om 10x optisk zoom er et sjovt krav. Det svarer til, at en bil skal kunne køre dobbelt så hurtigt. Dobbelt så hurtigt som hvad?

Præcis - lig der til, at mange brugere oftere ville have glæde af et kamera der dækkede f.eks. 28mm området, end et der starter ved omkring de 35mm som de fleste kompakt kameraer gør.

Naturligvis er det fint, at kunne dokumenterer om en solsort har pudset næse på 300 meters afstand, men det er også meget rart at kunne få hele bordet med til moster Annas 70 års fødselsdag - Jeg vil til en hver tid anbefale folk, at dække vidvinklen bedre ind end tele, til almindligt gennemsnitligt brug.

Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2006
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2008 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Præcis - lig der til, at mange brugere oftere ville have glæde af et kamera der dækkede f.eks. 28mm området, end et der starter ved omkring de 35mm som de fleste kompakt kameraer gør.

Naturligvis er det fint, at kunne dokumenterer om en solsort har pudset næse på 300 meters afstand, men det er også meget rart at kunne få hele bordet med til moster Annas 70 års fødselsdag - Jeg vil til en hver tid anbefale folk, at dække vidvinklen bedre ind end tele, til almindligt gennemsnitligt brug.

Hvad jeg kan læse i specifikationerne dækker Panasonic T5 28mm området. Man kan absolut sige at man får det hele med i posen med Panasonic T5.

/Erik
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 17:29
Ja, nemlig ja!

Panasonic TZ5 er SÅ lækkert. Det er en lille smule større og tungere end de fleste andre kompakt digital kameraer, men kombinationen af 28 mm og 10x optisk zoom er simpelt hen for god til at gå glip af!
Har du en gang været af sted med det her (eller et kamera med lignende specifikationer) i lommen vil det være uundværligt fremover. Uundværligt! At de ikke bliver langet over diskene i hobetal skyldes primært uvidenhed hos købere og sælgere, dernæst mærkevaretyranni og til sidst en ide om design. Tanken om kvaliteten og brugbarheden i hverdagen er desværre nok helt nede på 4. pladsen
Til top
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-December-2004
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 17:42

Kan også helt klart anbefale TZ5. Eller...jeg har TZ3 og hvad jeg kan læse mig til er TZ5 blevet bedre, som kunne forvente.

Du kan se nogle af mine billeder taget med TZ3.

http://www.tematelt.dk/photos/

Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 00:16

Er tz5 mon meget forbedret i forhold til tz3. jeg kan få et nyt tz3 til 1700kr , mens tz5 koster 2600 kr.

Ålså hvis man gerne vil spare nogle penge.

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 10:54

Alle snakker om Mega-pixel & Zoom, selvfølgelig har det en betydning for ens krav man stiller til et nyt kamera, men min STØRSTE bekrymring eller søgen efter det "perfekte" ved mit næste "lomme-kamera" er KLART Auto-fokus. Hvor godt det er til at stille kart "hver" gang! Hvor hurtigt det er til at ta' et billed med at skulle stille skarpt og så også ta' en skarpt billed ved indendørs belysning eller ved mindre belysning.

Har pt et Sony Cybershot-P200 som tager flotte billeder men MEST ved meget lys, eks udendørs. Ved indendørs er auto-fokus tiden nogle gange for lang og så er vores børn videre i teksten - øjebliksbilleder mindster man lidt for mange af og så har den også lidt svær ved at fokusere på det rigtige ved mindre god belysning. Så Skarphed HVER gang er mit største ønske/krav og siden på Auto-fokus.

Går selv med tankerne på en Canon G9, synes der ser røv lækkert ud og tror det er det man kommer på den næsten "perfekte" kamera i de små størrelser - ellers Ixus 970, deres nyeste. ALt det med mange Mega-Pixel og Mega-Zoom tror jeg bare ikk man får udnyttet særlig meget og vil derfor hellere undvære lidt på denne konto og så få lidt med på den anden med tid/fokus.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu