|
Nyt kompact kamera |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Parabolen
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 271 |
Sendt: 12-Maj-2008 kl. 11:01 | |
Prøv at gå i nærmeste Elgiganten eller fotoforretning og tag en af de
tidligere modeller i hånden T3 har samme størrelse og på den måde kan Du vurdere dette med det samme. Jeg har prøvet at holde en af de små modeller fra Canon i hånden og den er meget lille og umuligt at holde på. Panasonic har en god mellemstørrelse og kan sagtens ligge i lommen dog næppe i brystlommen. |
||
/Erik
|
||
Lygtemanden
Bruger Oprettet: 06-Maj-2007 Status: Offline Point: 245 |
Sendt: 12-Maj-2008 kl. 11:10 | |
Jeg har den gamle model TZ-3 og med det kan jeg sagtens tage pisse gode billeder uden stativ selv ud i 10X zoom det er virkeligt godt kamera |
||
Shovel79
Super bruger Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 21:26 | |
Jeg blev inspireret og bestilte også et TZ5 hos mobiludsalg d. 12 maj - efter at have læst denne tråd. Jeg valgte en i sort bl.a. fordi der var 24 stk på lager. Og de skriver at de sender samme dag som ordren kommer inden kl 16. Idag d. 14 maj står ordren stadig som "under behandling" SURT - hvor længe måtte i andre vente? MVH |
||
Figaro01
Bruger Oprettet: 06-Maj-2006 Status: Offline Point: 166 |
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 19:10 | |
har nu haft Panasonic TZ5 nogle uger og må sige at jeg ikke her fortrudt et sekund - så tak for anbefalingen |
||
jnvir
Super bruger Oprettet: 01-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 22:45 | |
Nu kan man sige, at et krav om 10x optisk zoom er et sjovt krav. Det svarer til, at en bil skal kunne køre dobbelt så hurtigt. Dobbelt så hurtigt som hvad? Et objektiv på 10-40 mm er på 4x. Det er et objektiv på 100-400 mm også.
|
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 18:15 | |
Præcis - lig der til, at mange brugere oftere ville have glæde af et kamera der dækkede f.eks. 28mm området, end et der starter ved omkring de 35mm som de fleste kompakt kameraer gør. Naturligvis er det fint, at kunne dokumenterer om en solsort har pudset næse på 300 meters afstand, men det er også meget rart at kunne få hele bordet med til moster Annas 70 års fødselsdag - Jeg vil til en hver tid anbefale folk, at dække vidvinklen bedre ind end tele, til almindligt gennemsnitligt brug. |
||
Parabolen
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 271 |
Sendt: 11-Juni-2008 kl. 20:21 | |
Hvad jeg kan læse i specifikationerne dækker Panasonic T5 28mm området. Man kan absolut sige at man får det hele med i posen med Panasonic T5. |
||
/Erik
|
||
turbonegro
Super bruger Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
Sendt: 12-Juni-2008 kl. 17:29 | |
Ja, nemlig ja!
Panasonic TZ5 er SÅ lækkert. Det er en lille smule større og tungere end de fleste andre kompakt digital kameraer, men kombinationen af 28 mm og 10x optisk zoom er simpelt hen for god til at gå glip af! Har du en gang været af sted med det her (eller et kamera med lignende specifikationer) i lommen vil det være uundværligt fremover. Uundværligt! At de ikke bliver langet over diskene i hobetal skyldes primært uvidenhed hos købere og sælgere, dernæst mærkevaretyranni og til sidst en ide om design. Tanken om kvaliteten og brugbarheden i hverdagen er desværre nok helt nede på 4. pladsen |
||
Insaniac
Super bruger Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 395 |
Sendt: 12-Juni-2008 kl. 17:42 | |
Kan også helt klart anbefale TZ5. Eller...jeg har TZ3 og hvad jeg kan læse mig til er TZ5 blevet bedre, som kunne forvente. Du kan se nogle af mine billeder taget med TZ3. http://www.tematelt.dk/photos/
|
||
larsen
Bruger Oprettet: 16-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 244 |
Sendt: 26-Juni-2008 kl. 00:16 | |
Er tz5 mon meget forbedret i forhold til tz3. jeg kan få et nyt tz3 til 1700kr , mens tz5 koster 2600 kr. Ålså hvis man gerne vil spare nogle penge. |
||
Stay_Bamboocha
Guld medlem Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
Sendt: 12-Juli-2008 kl. 10:54 | |
Alle snakker om Mega-pixel & Zoom, selvfølgelig har det en betydning for ens krav man stiller til et nyt kamera, men min STØRSTE bekrymring eller søgen efter det "perfekte" ved mit næste "lomme-kamera" er KLART Auto-fokus. Hvor godt det er til at stille kart "hver" gang! Hvor hurtigt det er til at ta' et billed med at skulle stille skarpt og så også ta' en skarpt billed ved indendørs belysning eller ved mindre belysning. Har pt et Sony Cybershot-P200 som tager flotte billeder men MEST ved meget lys, eks udendørs. Ved indendørs er auto-fokus tiden nogle gange for lang og så er vores børn videre i teksten - øjebliksbilleder mindster man lidt for mange af og så har den også lidt svær ved at fokusere på det rigtige ved mindre god belysning. Så Skarphed HVER gang er mit største ønske/krav og siden på Auto-fokus. Går selv med tankerne på en Canon G9, synes der ser røv lækkert ud og tror det er det man kommer på den næsten "perfekte" kamera i de små størrelser - ellers Ixus 970, deres nyeste. ALt det med mange Mega-Pixel og Mega-Zoom tror jeg bare ikk man får udnyttet særlig meget og vil derfor hellere undvære lidt på denne konto og så få lidt med på den anden med tid/fokus. |
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |