recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt kompakt digitalkamera til ca. 2000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt kompakt digitalkamera til ca. 2000

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Goant Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2009
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Så'n er vi jo forskellige, for jeg kan absolut ikke se GPS som noget særligt væsentligt ift. alle de mere fotorelaterede features og popupflashen ka' jo bare lukkes ned igen.
Imo så er det småting og alle kameraer har jo deres mangler og deres plusser. Der findes jo ikke noget perfekt kamera, hverken i kompakt- eller dslr-klassen.

Jeg vil helt sikkert gå efter gode fotoegenskaber frem for trendy features, som ikke har så meget med foto at gøre. Har virkelig svært ved at se, at GPS er vigtigere end f.eks. skarphed og god iso håndtering. 
Ku' godt tænke mig at få forklaret, hvorfor GPS er så væsentlig en faktor, når der skal vælges et kamera.
Har selv taget mindst 100.000 foto's med både kompakt og dslr kameraer og har sgutte savnet den feature en enste gang !
Imo så er det ikke andet end en gang salgs gimmick. Som de fleste nok aldrig nogensinde får brug for. 

Mvh. Roland

Måske ikke endnu - og nok mest grundet manglende software.

Jeg kører Aperture på min Mac, hvor "Places" er en integreret del af programmet. Jeg kan ved et enkelt klik i programmet få et Google earth sattelitbillede frem med små pins, som viser hvor jeg har taget billederne, som ligger i mit bibliotek. Klikker jeg på en af disse pins viser den præcist hvilke billeder jeg har taget på stedet.

Det har måske ikke den store interesse for folk, som hovedsageligt tager billeder til familiearrangementer og af den nye bil, men f.eks. sidder jeg i Irak lige nu og har stor fornøjelse af at se hvor mine billeder præcist er taget henne i Bagdad. Ligeledes har jeg været på rejser i USA og Australien hvor jeg kunne se stor fordel i at kunne pin-pointe præcist hvor billederne er taget på et kort, for at skabe et bedre overblik når man skal se de 1000 billeder igennem fra rejsen. 
Til top
Ravnholdt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Oktober-2005
Sted: Danmark
Point: 578
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 20:43
Hej Goant

Du har nogle gode pointer. Folks behov er forskellige, dette afspejler dette fint.

Med venlig hilsen
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 21:38

Jeg har mere end én gang siddet og set på billeder jeg ikke helt kunne huske hvor, på den pågældende ferie, billederne nøjagtigt var taget. Od det var af den ene eller den anden ruin, eller den ene lille hyggelige by eller den anden. Specielt finder også Sonys kompas og højdemåler interessant. 

Jeg er da enig i, at gps ikke skal være på bekostning af billedkvaliteten.

Men at accepterer Canons tåbelige pop-up blitz, kommer jeg aldrig til.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu