|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
fissan ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2008 Status: Offline Point: 77 |
![]() |
|
Ja, alt for dybe, (http://www.roundsound.com/reference-3-speakers.htm) desværre, designet er skam lækkert nok. Er faktisk enig med dig i at de KEF ser rigtig flotte ud. Hvem forhandler egentlig Gallo herhjemme? |
||
![]() |
||
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
![]() |
|
Kan ikke huske hvad de hedder, men de ligger på Frederiksberg, mener jeg. |
||
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Disse to har showroom:
Men udover dem kan distributøren sikkert henvise til de øvrige forhandlere: /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
fissan ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2008 Status: Offline Point: 77 |
![]() |
|
Tak, men generelt er det jo godt at holde det samlet i et mærke, så derfor skal jeg jo så finde alle højtalere fra Gallo, istedet for kun at vælge front fra Gallo og så bag fra KEF. Så var muligheden at samle det hele samlet i Gallo der måske. Men har snakket med flere om det, og de fleste mener absolut at jeg skal holde mig til B&W, og gennemføre det i B&W. Redigeret af fissan - 03-Juni-2008 kl. 21:41 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Hvem har dog sagt det? Det er udelukkende et synsmæssigt spørgsmål.
B&W laver okay højtalere, men designmæssigt synes jeg bestemt ikke man kan sammenligne med Gallo. Selv KEF er bedre. De laver bare skod højtalere
|
||
![]() |
||
doit ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 901 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
|
Hej! Hørte selv XT2 sammen med pv1....jeg fik ret hurtigt sælger til at give mig medhold(M1 spiller langt bedre sammen med pv1...XT2 kan jeg da ikke sælge dig sammen med PV1") Var selv overrasket over den ringe præstation fra XT2....sammen med en sub. Har nu selv bestemt mig for en MPS fra Gallo-sammen med et sæt A`DIVA TI...da det er et bedre spillende sæt efter min smag. Men det skal jo så også kun bruges som "radio-anlæg" i spisestuen-havde det været højttalere som del af hoved HI-FI anlægget,ville jeg ikke nøjes med mindre end et sæt PROAC. LREV |
||
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay, interessant. Men PROAC nytter intet, designet er helt i bund Det er faktisk svært at få et designer sæt som er enkelt og som stadig spiller godt. |
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() |
|
Jeg ville bestemt vælge de samme højttalere i bag. For det første på grund af klangen. Der er masser af effekter som bevæger sig fra fronten og bagud, og det er sindsygt forstyrende, hvis sammenhængenen ikke er ordenlig. Et eksempel kan fx være i Dragonheart, hvor dragen flyver rundt om én i højttalerne mens den taler. Jeg husker eksemplet fordi, at jeg så filmen hos en kammerat som brugte nogle satellitter i bag og nogle gode standere foran. Det lød forfærdeligt og river seeren ud af filmoplevelsen. De kvaliteter som man lægger til grund for sit valg af fronthøjttalere, hvorfor ikke lade dem gå igen i baghøjttalerne. Mange multikanals musikindspildninger har også instrumenter i baghøjttalerne omend de måske er knap så vigtige som lyden fra fronterne, så mener jeg stadigt at de skal formidles på den måde som lytteren bedst kan lide det. Redigeret af Iron Man - 04-Juni-2008 kl. 18:10 |
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() |
|
Hvorfor 4308 fremfor 3808, pga. DAB eller netværk? Effektdelen samt forforstærkerdelen er identisk. 4308 har vist én eller andet gemick i den digitale signalbehandling, jeg har dog hørt dem begge og jeg kunne ikke høre forskel? XT4'eren er ikke særligt følsomme, og jeg synes du skal prøve at give en NAD T-785 til 15.000 et lyt, den har temmeligt gode kræfter. XT'erne er dog ikke specielt lyse i lyden og de kan fint matches med Denon. Derudover så synes jeg lige så godt du kan vælge DVD-2500BT Blu-ray afspilleren. Lydmæssigt ingen forskel dog vil DVD billedet blive behandlet i receiveren fremfor afspilleren. DVD billedet vil dog blive knap så godt som en 3800, men stadig godt. Højttaler spiller efter min egen subjektive mening ganske godt Subwoofere spiller okay hurtigt i musik, men den lægger primært en brum-brum bass, og så kan den ikke spille specielt dybt. Brum-brum bassen vil sikkert imponere de fleste. Bassen fra subwooferen matcher i øvrigt XT4'eren meget godt i klangen, så den vil blive en naturlig forlængelse af XT4'ernes formåen. Jeg vil anbefale at du leger lidt med højttaler indstillingerne. Jeg har en kammarat som havde nøjagtigt det højttaler system du tænker på. Og en small indstilling af alle højttalerne kan være at foretrække de forholdsvis små basser godt kan komme på overarbejde. Redigeret af Iron Man - 04-Juni-2008 kl. 18:27 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Fantastisk indlæg 4308 er valgt blandt andet pga. DAB og trådløst netværk, og så mener jeg at have læst et sted at den er mere "fremtidssikret" end 3808. Mht. højtalerne er jeg da stadig åben for andre bud, men som du kan læse af mine indlæg er jeg enormt kræsen. De skal være enkle og lige til, ikke fylde for meget og samtidigt have et lækkert design, gerne et som går i spænd med det kommende tv(Pioneer 5090H). Som skrevet før, kom gerne med andre forslag hvis du evt. har andre højtalere eller receiver i tankerne Iron Man |
||
![]() |
||
![]() |
|
Behøver de slet ikke lyde godt? Ej det går jeg selvfølgelig ud fra, at de også skal. Jeg kan næsten ikke komme på en højttaler der skulle opfylde dine krav bedre end XT4. Jamen umiddelbart tror jeg faktisk Denon'en er et findt match. Gengivelsen bliver måske lidt for varm og kedeligt med NAD, men giv dem et lyt. Jeg vil helst ikke udtale mig om andre mærkers modeller, da jeg simpelthen ikke hørt de konkurrerende producenters maskiner i denne prisklasse.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |