recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt LCD fjernsyn - 52"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt LCD fjernsyn - 52"?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

PhDream.

Har du overhovedet set hvad Lorx's behov er???

Det er på ingen måder 5.000,- mere værd end en Sony W5500.

Kom det til ren billedkvalitet, ville en Pana G-/V-10 være mere relevant. Dog ikke til Lorx's brug..

M.v.h.

Så ikke hans budget.

Kan der komme et eneste indlæg fra dig, uden at du skal nævne plasma? Skal du nu til at råde folk, som er ude efter en SR, til at købe plasma?

Manden skriver jo specifikt, at plasma er udelukket.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 00:16

Han skriver også at billedkvalitet ikke har højeste prioritet.

Hvad er en SR?

Jeg nævner i øvrigt intet om plasma...!

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 15-Oktober-2009 kl. 00:17
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 00:24

Han skriver også at billedkvalitet ikke har højeste prioritet.

Hvad er en SR?

Jeg nævner i øvrigt intet om plasma...!

M.v.h.

Læs nu dit eget indlæg endnu en gang! Citat: "Kom det til ren billedkvalitet, ville en Pana G-/V-10 være mere relevant."

For det første, skriver manden at billedkvalitet ikke er relevant. For det andet, skriver han at plasma ikke er relevant pga. HTPC-brug. For det tredje, er en V10 ligeså meget udenfor hans budget, som en B755!

Alligevel formår du at trække plasma ind i tråden, selv om det er komplet og aldeles irrelevant.

SR= Surround Receiver

Redigeret af PhDream - 15-Oktober-2009 kl. 00:26
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 00:27
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 00:31

Ja, og? Det er ikke plasma, men V10'eren er i hvert fald uden for hans budget og dermed irrelevant. Og billedkvalitet ligeså, da trådstarter ikke efterspørger det.

Du kan kritisere andres indlæg, men kan ikke se hvor ubrugelige dine egne er.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 00:36

Hold nu op PhDream.

Du skød ved siden af, og sådan er det.

Du startede med at nævne at Samsung et-eller-andet var bedre end Sony. I min verden er bedre = bedre billedkvalitet. Du startede med andre ord diskussionen om billedkvalitet! Jeg fortsatte den blot ved at påpege at hvis dét var et kriterie, havde den Samsung ikke været relevant alligevel.

Ser du sammenfatningen på tråden, så er jeg vist i øvrigt kommet med mere brugbart input end du er. Står der så 1-1?

Go'nat og sov godt.

M.v.h.

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 04:18

Hold nu op PhDream.

Du skød ved siden af, og sådan er det.

Du startede med at nævne at Samsung et-eller-andet var bedre end Sony. I min verden er bedre = bedre billedkvalitet. Du startede med andre ord diskussionen om billedkvalitet! Jeg fortsatte den blot ved at påpege at hvis dét var et kriterie, havde den Samsung ikke været relevant alligevel.

Ser du sammenfatningen på tråden, så er jeg vist i øvrigt kommet med mere brugbart input end du er. Står der så 1-1?

Go'nat og sov godt.

M.v.h.

Brugbart input? Du har vist lave standarder for hvornår noget er brugbart.

1. Du gentager hvad andre allerede har skrevet.

2. Du gentager dig selv i de følgende indlæg.

Yderligere: bare fordi at ordet "bedre" i din verden betyder bedre billedkvalitet, er ikke det samme som, at hele verden mener det samme. "Bedre" er et meget relativt begreb og kan være alt fra bedre passende prismæssigt til teknisk bedre til designmæssigt bedre. Da jeg skrev det, mente jeg overordnet set; billede, funktioner, tilslutninger, design, dvs. alt bortset fra pris (havde ikke set at der var en øvre grænse) og fjernbetjening.

Eftersom billedkvalitet også er subjektivt, kan vi diskutere det i en uendelighed. Jo jo, der findes nogle standarder, for hvordan kildematerialet skal gengives, dikteret af en flok mennesker, som ikke har andet at lave og måske går lidt for meget op i billede og lyd - nårh jo, nogle af dem tjener endda kassen på det. 

Men som jeg skrev i en anden tråd: når farver i realiteten ikke eksisterer, men er bare øjets fortolkning af lys + materie, er det hele vel ligegyldigt. Derfor skal man se bort fra alt det pis med billedkvalitet, som i nørders øjne åbenbart kun kan leveres af Panasonic og Pioneer, og stole på sine egne øjne. Det er jo trods dine øjne, der bestemmer om noget er godt eller ej, og ikke en eller anden THX-entusiasts.

1:1? Jeg så det ikke som en konkurrence, og selv om det var er det en ligegyldig én. Derfor må gerne stå 3-0 til dig. Tre er et pænt tal.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 08:24
Så lad os da nedlægge diverse forum, testsites og AV magaziner . Billedkvalitet er jo 100% subjektiv eller indbilding hos nogle Nørder.   
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 10:56
PhDream

billedekvalitet kan måles, så det er engang en gang vrøvl du kommer med. i dit sidste indlæg.
men du er åbenbart ligeglad, og det er fint nok. Det er din holdning

Ja manden skal have et lcd tv, til hans behov.
når han åbenbart var tilfreds med gamle, kan han kun få bedre tv.
får han den bedste billedekvaliltet nej. Men lige netop til hans behov er lcd bedst.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 11:01
PhDream skrev:

Eftersom billedkvalitet også er subjektivt, kan vi diskutere det i en uendelighed. Jo jo, der findes nogle standarder, for hvordan kildematerialet skal gengives, dikteret af en flok mennesker, som ikke har andet at lave og måske går lidt for meget op i billede og lyd - nårh jo, nogle af dem tjener endda kassen på det

du siger alså filmproducenterne og filmskaberne er nogle røvhuller.
bare husk det er dem som laver disse standarder.
vi er så nogen som køber et tv, som nogenlunde kan visse dem.
ellers kan man bare købe det først og bedste tv i føtex.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 19:23

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Så lad os da nedlægge diverse forum, testsites og AV magaziner . Billedkvalitet er jo 100% subjektiv eller indbilding hos nogle Nørder.   

Lige præcis!

Det samme kan gøres med anmeldelser af musik, film, spil, osv. Det hele er subjektivt og dermed ligegyldigt.

Hvis folk bare ikke var en flok får og kunne finde ud af at tænke selv, ville de komme frem til, at det eneste vigtige er deres egne sanser.

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 19:27

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

PhDream

billedekvalitet kan måles, så det er engang en gang vrøvl du kommer med. i dit sidste indlæg.
men du er åbenbart ligeglad, og det er fint nok. Det er din holdning

Ja manden skal have et lcd tv, til hans behov.
når han åbenbart var tilfreds med gamle, kan han kun få bedre tv.
får han den bedste billedekvaliltet nej. Men lige netop til hans behov er lcd bedst.

Nåh, kan den måles? Hvem har sat kriterierne? Hvem er blevet enige? Er det alverdens befolkning, der er blevet enige, eller en lille skare eksperter, nørder og snobber? Og hvis de siger god for det, er det så det eneste rigtige?

Nej, billedkvalitet kan ikke måles.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu