|
|
Besvar ![]() |
Side <1 678 |
Forfatter | ||
Laurel&Hardy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-August-2009 Status: Offline Point: 51 |
![]() |
|
For lidt over en måned siden købte Toshiba, Panasonic´s rettigheder hvad angår OLED, iht dette link.: http://hometheaterreview.com/toshiba-buys-panasonics-stake-i n-lcdoled-business/ Nu er Toshiba jo heller ikke hvem som helst, de har rettighederne til DVD og er en af Verdens største producenter af Kerne-kraftværker, så pengene er der til at udvikle OLED til fremtidens skærm-system. |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
tillykke med dit tv vi fik forhåbenligt det ud af når man rådgiver og skrive nogle flere argumenter på når man roser sit eget tv |
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
![]() |
|
Nu har jeg ikke læst *samtlige* indlæg i denne tråd, men jeg kan til stadighed more mig over konceptet "LED tv". Hvorfor? Fordi LED tv ikke findes ...måske med undtagelse af Samsungs markedsføringsafdeling. Ja, LED backlight giver måske en mere homogen belysning, og ja, LED backlight kan hjælpe med at sænke strømforbruget (ikke LEDerne i sig selv; de trækker mindst lige så meget strøm som CCFL, men man kan fordele lyset bedre og derfor bruge færre LEDs). Når det så er sagt, så er der stadig kun tale om et LCD tv, på godt og ondt. Det er lidt synd at folk bliver vildledt af lidt for smarte reklamefolk på denne måde... |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
|
Skulle man se se på status pt fremfor noget som kommer på et uvidst tidspunkt i fremtiden, mener jeg 21:9 formatet på TV er mere interessant, især his man overvejer en 42-60" skærm. Den eneste 21:9 skærm er så ikke med LED backlight, derfor afventer jeg 2010 modellerne - mon ikke andre fabrikanter kommer med deres bud på en 21:9 skærm.
Redigeret af JA - 31-August-2009 kl. 19:51 |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|
Der er vi så dybt uenige. Jeg skyder 21:9 formatet til at være Philips største flop på konsumermarkedet siden DCC båndoptageren. .e |
||
![]() |
||
doit ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 901 |
![]() |
|
+1 |
||
![]() |
||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|
+2
|
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1146 |
![]() |
|
+3
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
SED er/var en helt anden teknologi, kort sagt et billedrør med en katodestråle per pixel. Det blev desværre skrinlagt, fordi det var for dyrt at producere, og det ville aldrig kunne laves så fladt som andre teknologier. Jeg så SED demoen i 2006, samme demo som du må have set. Jeg synes billedkvaliteten som sådan var elendig, bl.a. pga. alt for høj lysstyrke i et totalt mørklagt rum, men man kunne godt se at potentialet i teknologien var enormt. Jeg kan ikke gennemskue om OLED vil kunne nå samme ydelse som SED, men det Kontrasten som sådan var imponerende da det blev vist frem, men Pioneer viste senere at plasma har potentiale til lige så ægte sort, og det vil OLED også kunne. Dét jeg synes var mest interessant ved SED var nuanceringen af farverne og "renheden" i billedet. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
...og derfor har jeg aldrig ejet en fladskærm... |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 678 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |