recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt LED tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt LED tv

Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
Laurel&Hardy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-August-2009
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 18:06

For lidt over en måned siden købte Toshiba, Panasonic´s rettigheder hvad angår OLED, iht dette link.:

http://hometheaterreview.com/toshiba-buys-panasonics-stake-i n-lcdoled-business/

Nu er Toshiba jo heller ikke hvem som helst, de har rettighederne til DVD og er en af Verdens største producenter af Kerne-kraftværker, så pengene er der til at udvikle OLED til fremtidens skærm-system.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af MulleS4 MulleS4 skrev:

Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

@MulleS4

Jeg har desværre ingen kommentarer til dit spørgsmål, men jeg har derimod et råd til dig.
Når folk bruger 4 sider på at mundhugges i DIN tråd (meget dumt og barnligt hvis du spørger mig) så bed dem om at stoppe for at tråden kan komme på rette spor igen.

Alternativet er at starte en ny tråd, så kan de få lov til at skændes videre her?

@Alle jer andre

Kom nu tilbage på sporet og hjælp manden istedet for det andet her, det er sgu da trættende at se på

Ja må sige at det var da ikke meningen der skulle startes en vild diskution om det.. Men har set det i live med parabol signal, og JEG syntes det står godt.. Så har valgt

Men øhh tak for de mange meninger.

tillykke med dit tv

vi fik forhåbenligt det ud af når man rådgiver og skrive nogle flere argumenter på når man roser sit eget tv
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 19:22

Nu har jeg ikke læst *samtlige* indlæg i denne tråd, men jeg kan til stadighed more mig over konceptet "LED tv".

Hvorfor? Fordi LED tv ikke findes ...måske med undtagelse af Samsungs markedsføringsafdeling.

Ja, LED backlight giver måske en mere homogen belysning, og ja, LED backlight kan hjælpe med at sænke strømforbruget (ikke LEDerne i sig selv; de trækker mindst lige så meget strøm som CCFL, men man kan fordele lyset bedre og derfor bruge færre LEDs).

Når det så er sagt, så er der stadig kun tale om et LCD tv, på godt og ondt. Det er lidt synd at folk bliver vildledt af lidt for smarte reklamefolk på denne måde...

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 19:34
Skulle man se se på status pt fremfor noget som kommer på et uvidst tidspunkt i fremtiden, mener jeg 21:9 formatet på TV er mere interessant, især his man overvejer en 42-60" skærm. Den eneste 21:9 skærm er så ikke med LED backlight, derfor afventer jeg 2010 modellerne - mon ikke andre fabrikanter kommer med deres bud på en 21:9 skærm.

Redigeret af JA - 31-August-2009 kl. 19:51
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 21:05

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Skulle man se se på status pt fremfor noget som kommer på et uvidst tidspunkt i fremtiden, mener jeg 21:9 formatet på TV er mere interessant, især his man overvejer en 42-60" skærm. Den eneste 21:9 skærm er så ikke med LED backlight, derfor afventer jeg 2010 modellerne - mon ikke andre fabrikanter kommer med deres bud på en 21:9 skærm.

Der er vi så dybt uenige. Jeg skyder 21:9 formatet til at være Philips største flop på konsumermarkedet siden DCC båndoptageren. .e

Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Der er vi så dybt uenige. Jeg skyder 21:9 formatet til at være Philips største flop på konsumermarkedet siden DCC båndoptageren. .e

+1
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 21:13
+2
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 07:09
+3
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af Laurel&Hardy Laurel&Hardy skrev:

Lunddal, det er muligt at jeg husker forkert og at det var SED det hed, der var dælme mørk i rummet, men skærmen og foden på skærmen du henviser til, er nøjagtigt den samme som jeg så.

Men kontrasten i billedet fra HD-DVDen de viste, var ganske enkelt sublim. (Sort var KULSORT)

Hvor stor forskellen imellem SED og OLED er, overlader jeg til andre, men Toshiba er vist på OLED vognen lige nu.

SED er/var en helt anden teknologi, kort sagt et billedrør med en katodestråle per pixel. Det blev desværre skrinlagt, fordi det var for dyrt at producere, og det ville aldrig kunne laves så fladt som andre teknologier.

Jeg så SED demoen i 2006, samme demo som du må have set. Jeg synes billedkvaliteten som sådan var elendig, bl.a. pga. alt for høj lysstyrke i et totalt mørklagt rum, men man kunne godt se at potentialet i teknologien var enormt. Jeg kan ikke gennemskue om OLED vil kunne nå samme ydelse som SED, men det

Kontrasten som sådan var imponerende da det blev vist frem, men Pioneer viste senere at plasma har potentiale til lige så ægte sort, og det vil OLED også kunne. Dét jeg synes var mest interessant ved SED var nuanceringen af farverne og "renheden" i billedet.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 08:21

Så kommer du til at vente evigt, det bliver aldrig perfekt.

...og derfor har jeg aldrig ejet en fladskærm...  (nu sagde jeg heller ikke "perfekt", jeg sagde "ordentligt". En Pioneer kunne jeg godt have levet med, hvis ikke det var fordi jeg havde noget bedre i forvejen).

Til top

Besvar Besvar Side  <1 678

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu