recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt lækkert og holdbart tastatur til pc'en ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt lækkert og holdbart tastatur til pc'en ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt lækkert og holdbart tastatur til pc'en ?
    Sendt: 28-September-2010 kl. 23:44
Mit Logitech MX 5500 tastatur har været uden en ulykke forårsaget af mig selv.
Skal derfor ha' et nyt, bedre og knap så plastikagtigt - ku' godt tænke mig at tasterne var lige så lækre som på min HP bærbar - som føles mere smooth og behageligt at skrive på, end det førnævnte Logitech MX 5500.
Det skal desuden også være rimelig hårdfør, da jeg gamer en del. (gerne baggrundsbelyste taster, men ikke et must - det samme gælder vedr. trådløs)

Ved ikke om der findes et , som indeholder disse muligheder. Har haft en del forskellige Logitech MX udgaver - men synes ikke om de ret så plastikagtige taster som den serie har. 
Havde også et ret pebret og lækkert - men til gengæld ikke særligt holdbart Microsoft Entertainment Desktop 8000.
Er villig til at prøve andre mærker og prisen er ikke så vigtig, som taster og holdbarhed er.

Er der nogen der har erfaringer med Razer Lycosa eller Microsoft Reclusa (spec. gamer keyboards) ?
Er det i den retning jeg skal - eller findes der andre jeg skal kigge på ?

Så kom bare med jeres bud på, hvilket i vil anbefale.

Pft. og mvh.
Roland 

Redigeret af Roland - 29-September-2010 kl. 00:26
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 11:14
Razer Lycosa er et rigtig lækkert tastatur, ikke så meget smooth taster, men gode og stabile. Desværre fik jeg købt en engelsk version uden danske taster (købt brugt). Så det var begrænset hvor meget jeg fik det brugt, (tror vist det endda ligger hjemme og roder i kassen).
Men det jeg synes var bedst med det, det var multimedia og USB  tilslutningen i keyboardet. Ingen grund til at rode rundt med ledninger osv. mere. Bare i keyboardet med det hele og så derudaf.

Det er lir og kvalitet uden lige, og nok mest specifikt til gamere der sidder i dunkle rum og fører sig frem.. Der er jeg blevet for gammel. I mine dage hvor vi spillede Action Quake, arrangerede LAN parties osv. der ville det have været genialt. Men det er så længe siden, så dengang mener jeg ikke engang vi havde trådløse muligheder Embarrassed
Til gengæld bruger jeg Razer musen. Det her helt klart den fedeste der findes. Og når jeg en sjældent gang imellem skal smadre ungerne derhjemme i de forskellige spil, så har jeg da stadigvæk følelsen med mig LOL

Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 11:21
Jeg vold-ÆLSKAR Logitech's Illuminated Keyboard. Har haft det i års tid nu og er supertilfreds. 

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 11:23
Intet slår IBM Model M ... ;)

Ellers har jeg været rigtig udemærket tilfreds med Logitecs Wave (MED ledning), rimeligt dejligt keyboard uden for mange ekstra knapper.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 18:36
Thx a lot, guys - bl.a. forslagene - som jeg vil kigge på. Thumbs Up
Mvh. Roland
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 18:41
der kommer en wireless udgave af deres illuminated keyboard fra logitech. men det er så vidt jeg husker ikke på lager endnu. Det er faktisk ret fedt. men vil også stemme i med flere  jeg har både et wave desktop sæt (wireless) og et illuminated wired. de er begge ganske fede, men da jeg til daglig selv sidder med et apple wired keyb på arbejde - så er wave'en faktisk ikke i brug mere. tastaturgangen i det er ganske enkelt for stor for mig til at jeg kan vænne mig til det når jeg kommer hjem fra arbejde.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 04:37
Det blev til et Micosoft Reclusa som jeg fandt til 389,- hos mm-vision.dk.
Et udemærket tastatur, som reager betydeligt bedre en mine forgående tastaturer. Thumbs Up
Og så kostede det ikke en formue. Nice !
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 06:13
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Så kom bare med jeres bud på, hvilket i vil anbefale.

Kald mig kedelig, men jeg er super tilfreds med mit Logitech Y-RC14
http://www.geeks.com/details.asp?invtid=Y-RC14-PB-N&cat=MOU

Okay, musen er den 3. jeg har tilsluttet, men kenyboadet har p.t. overlevet 3 computere.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 11:49
købte Apples Alu tastetur, det er jeg godt nok ikke utilfreds med, der er dog lidt med knapper og sådan (ikke kvalitet men placering), købte så den med ledning og Numpad, de kunne også finde ud af at have USB2 de 2 udgange der er i siden, det kunne logitech ikke..  og en er rimlig prisfornuftig tror det er ca 399.

alternativt så har jeg leget lidt med Logitechs Illuminated keyboard (den flade udgave med bærbar taster) baggrunds belyste taster er altså lækkert, vænnede mig til det med min laptop, og nu kan jeg næsten ikke undvære det. ikke at jeg sidder og kigge på bogstaver jeg skal ramme, men det aligner lige fingrene korrekt i mørket.

Redigeret af Rasmusdc - 19-Oktober-2010 kl. 11:50
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 12:20
Samtlige Logitech-tastaturer, jeg har haft fat i, har efter kort tids brug udviklet en tendens til, at tasterne får meget højere friktion, hvis man trykker lidt skævt ned på dem. Nogle gange så meget, at de nærmest låser og ikke vil trykkes ned.
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Samtlige Logitech-tastaturer, jeg har haft fat i, har efter kort tids brug udviklet en tendens til, at tasterne får meget højere friktion, hvis man trykker lidt skævt ned på dem. Nogle gange så meget, at de nærmest låser og ikke vil trykkes ned.

Jeg kan så lægge et Logitech oven i den samling. Har nu et DiNovo hvor space allerede virker slidt efter et par måneder Dead

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Jeg kan så lægge et Logitech oven i den samling. Har nu et DiNovo hvor space allerede virker slidt efter et par måneder

Jeg har heldigvis kun erfaring med 1 Logitech tastatur :-)

Det har ikke alle de overflødige knapper og lys, men til gengæld er det nok snart 10 år gammelt...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu