Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 19:05 |
KlausDM skrev:
michael9000 skrev:
Jeg kan så lægge et Logitech oven i den samling. Har nu et DiNovo hvor space allerede virker slidt efter et par måneder |
Jeg har heldigvis kun erfaring med 1 Logitech tastatur :-)
Det har ikke alle de overflødige knapper og lys, men til gengæld er det nok snart 10 år gammelt...
|
Jeg kender mange, som slet ikke har opdaget fejlen og er meget glade for deres Logitech-tastatur.
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 19:18 |
Allan Olesen skrev:
Samtlige Logitech-tastaturer, jeg har haft fat i, har efter kort tids brug udviklet en tendens til, at tasterne får meget højere friktion, hvis man trykker lidt skævt ned på dem. Nogle gange så meget, at de nærmest låser og ikke vil trykkes ned.
|
Og jeg som troede det kun var mig... men har selv oplevet det samme med de sidste par Logitech.
|
 |
michael9000
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 19:38 |
Allan Olesen skrev:
...
Jeg kender mange, som slet ikke har opdaget fejlen og er meget glade for deres Logitech-tastatur.
|
Jeg har bandet over det siden 2003 (det står skrevet neden under for at kunne se når garantien udløber), og alligevel gik der 7 år inden jeg købte et nyt  (somebody hit me)
|
 |
bomndk
Super bruger
Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
|
Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 01:22 |
MartinJohansen skrev:
Intet slår IBM Model M ... ;) |
Rigtige mænd bruger IBM  Mit tastatur på arbejdet er et IBM tastatur model M og det har fulgt mig siden jeg fik min første PS2 for mange år siden. Og ja - jeg er ligeglad med at der ikke er en windowstast og ting der kan drejes på. Hvis man taber et tastatur på gulvet så går tastaturet i stykker. Men hvis det er et IBM tastatur, så går gulvet i stykker.
|
Mvh Bo
|
 |
Roland
Guld medlem
Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
|
Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 04:04 |
Siger mange tak for alle jeres gode forslag. Endte med, som nævnt, at købe et Microsoft Enclusa.
Er også blevet lidt træt af Logitech efter mange års tro tjeneste. Indtil videre så virker det nye Reclusa udemærket og især til den moderate pris, synes jeg man får meget for pengene. 
Mvh. Roland
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 06:54 |
Jeg har også i mange år været en fan af IBM Model M. Lige indtil jeg testede mig selv i et maskinskrivningsprogram og fandt ud af, at jeg kunne skrive med 20 anslag mere pr. minut på min bærbare.
|
 |
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
|
Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 07:51 |
bomndk skrev:
Mit tastatur på arbejdet er et IBM tastatur model M og det har fulgt mig siden jeg fik min første PS2 for mange år siden. Og ja - jeg er ligeglad med at der ikke er en windowstast og ting der kan drejes på. |
Jeg har heller aldrig fattet pointen med de der windowstaster, alt-tab og ctrl-esc virker fint for mig. Model M har jeg dog aldrig været fan af, fint og solidt tastatur, men for hulen hvor det larmer. Jeg har bare aldrig været til tastaturer der klikker. Jeg hakker i stedet løs på et gammelt 102 tasters Keytronic, jeg købte en 2-3 af dem inden produktionen skiftede til 105 taster, men jeg er nok snart ved vejs ende for mit sidste i rækken er begyndt at fejle indimellem. Det ender nok med at jeg, her 20 år efter alle andre, må indstille mig på at windowstasterne nok er kommet for at blive..
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 08:37 |
Det første, jeg gør, når jeg på min arbejdsplads får nyt tastatur, er at brække Windows-tasterne af. Det gav nogle sjove reaktioner i starten, men nu har mine kolleger (og IT-afdelingen) vænnet sig til det.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19835
|
Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 10:27 |
strandvasker skrev:
Jeg har heller aldrig fattet pointen med de der windowstaster, alt-tab og ctrl-esc virker fint for mig. |
Problemet er nok at du ikke har lært at bruge "windåse" tasten. Specielt Win+E ville jeg nødigt undvære. Klaus
|
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 14:23 |
Problemet er nok, at ikke alle bruger Windows, så hvorfor incifere et keyboard med proprietære knapper???
Klarer mig fint med tilpasset alt+e og alt+a - perfekt ;)
På ikke-Window systemer er Win-tasten blot en ekstra meta-tast der reelt ikke yder noget formål andet end fyld og grimt logo.
|
 |