|
Nyt loft i stue |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Maj-2014 kl. 10:27 |
Hej
I forbindelse med at jeg skal have lavet nyt tag på huset skal der i stuen laves loft til kip. Stuen er ca. 25m2 og lofthældningen bliver 25 grader og går op i midten. Der skal monteres 4 spotlys i loftet. Det skal iøvrigt nævnes at der pt. er klinkegulv og hårde vægge. Jeg kigger i den forbindelse på forskellige muligheder for at lave akustikloft. Der er jo nogle forskellige mulighedder såsom Troltekt, Rockfon o.a. Hvor stor en flade skal dækkes? Har i nogle gode input? Takker på forhånd. Thomas
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lidt billeder vil hjælpe. Hvilken stil ønskes? Er det et råt klinkegulv? Er væggene vandskurede?
|
|
![]() |
|
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
Det er ikke jo lavet endnu.
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Du svarer ikke på mine spørgmål. Så er det vanskeligt at komme med kvalificeret input.
|
|
![]() |
|
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
Ligegyldig hvad slags du vælger, vil du bagefter tænke hvorfor gjorde jeg ikke det her for længe siden ![]() Med de hullede gipsplader sætter man ofte alm. Gips 30-50 cm ind fra væggene som pynt. Rockfon pladerne er de mest skrøbelige, svære at reparere pænt ved skrammer og mister egenskaber ved efterfølgende maling (monteres på hele fladen) Troltekt er ikke den kønneste, men meget nem at montere på hele fladen, de skrues direkte op gennem pladerne, er hårdføre, kan males og forskallingen skal være meget skæv før det giver synlige fejl. Som du kan se i min tråd valgte jeg troltekten. Rockfonen er for sart. Med bjælke, tagvinduer, indbygget lærred og projekter bliver der ikke meget tilbage til hullede gipsplader. I troltekten forsvinder de indbyggede ting visuelt og når jeg skal have nyt lærred er det bare at skifte de 3 plader det sidder i (har ekstra fra montagen) + det var nemt på deres hjemmeside at finde absorptionskurver alt efter montageform, så resultatet ikke blev rent gætværk. ![]() Redigeret af E100 - 27-Maj-2014 kl. 13:44 |
|
![]() |
|
Precious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Jeg har netop været igennem det samme som dig.
Jeg kunne ikke blive enige med min bedre halv-del om at troldtekt var den rigtige løsning, da hun mente at troldtekt hører sig til i en ridehal eller i en ko-stald. Jeg har nu akustiske gips plader i hele huset, og jeg må tilstå at det faktisk er blevet ret godt. Der er dog et meget stort hop fra akustisk gip til troldtekt. Jeg mener helt klart at troldtekt er den rigtige løsning, det giver et rigtigt godt indeklima Jeg har 2 rum som næsten svarer til dine: En hjemmebio på 4.75 * 4 meter (ikke højt til loft) En stue på 5 x 5 meter (højt til loft). Begge rum har lige mange akustiske plader, men faktisk er stuen den mest lyd-døde af de 2, selvom der er højt til loftet. De har samme væg typer og samme gulv typer. Der er nok nogle faktorer jeg ikke helt forstår .... For mig ser det således ud: Gips < Træloft < Akustisk gips < Troltekt Ved ikke helt om det svarer på dit spørgsmål - men jeg mener klart du bør overveje troldtekt |
|
![]() |
|
larsand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
Trodltekt er det billigste og nemmeste at have med at gøre, og giver den bedste dæmpning i forhold til pris
Fås i en "super" fin, som der ikke er meget kostald over. Men hvis du maler dem, og det gælder næsten alle typer akustik plader, så går noget af effekten fløjten
|
|
![]() |
|
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
Jeg vil advare om loft til kip. Det er lydmæssigt ikke nødvendigvis godt. Det kan blive akustisk meget slemt. Men kunne det gøres fladt med forskellige højder kunne det blive godt.
Diffusere er vejen at gå, hvis du ønsker god lyd.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |