|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oliver ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() Sendt: 10-April-2006 kl. 18:03 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() Hej
Er der nogen der vil give dette nye MediaCenter fra MidtData et ord med på vejen?
Prisen er 9.499 kr.
Bemærk størrelsen!
![]() Er det et OK setup?
Er der valgt de rigtige komponenter?
Erfaringer med andre MCE fra MidtData?
Er prisen rimelig?
TV kort?
Etc ?
Media 6090 E-PC Viiv™ Dual Core 2.8 GHz
Stik (Bagside) 2 x USB 2.0 1 x Nætværkstik RJ45 1 x DVI 1 x VGA 1 x Komponent (YPrPb) 720p/1080i (udgang) 1 x S-Video (udgang) 1 x Composit Video (udgang) 1 x Coaxial lyd (udgang) 1 x RF Antenne (indgang) 2 x FM Antenne (indgang) 2 x S-Video (indgang) 1 x Analog Stereo lyd 2 phono (udgang) 1 x Analog 7.1 lyd 8 Phono (udgang) 1 x 230 Volt strøm (Indgang) 2 x IR Blaster Stik (front) Kortlæser - Smartmedia - CompactFlash I / II - MMC / SD - Memorystick / Memorystick Pro 1 x Høretelefon (udgang) 1 x Mikrofon (indgang) 2 x USB 2.0 1 x Firewire 1 x firewire mini 1 x Optisk (Toslink) (udgang) 1 x knap panel (play,stop,next,prev,volue+-) Bemærk: mvh
Oliver Redigeret af Oliver - 10-April-2006 kl. 21:43 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
steni1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Jeg ville umiddelbart mest være bekymret for 2 ting: 1. det reelt oplevede støjniveau, så hør det i et lydløst rum som din stue før du køber det. 2. on-board grafikkortet - hvilken opløsning kan det køre på dvi udgangen og kan det evt. erstattes af eksternt gf kort ? Og så ville jeg gerne have en optisk lyd udgang, men coax går nok
/Steen |
![]() |
Tracebuzta ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Status: Offline Point: 140 |
![]() |
Sjovt nok præcis den samme som jeg kan købe på mit arbejde via Inter Data.......... Har faktisk også overvejet den |
![]() |
Oliver ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Hej Steni1
Ja lydniveauet er et godt spørgsmål.
Her er lidt om grafikkortet - Hvad siger du?
![]() mvh
Oliver Redigeret af Oliver - 11-April-2006 kl. 20:50 |
![]() |
steni1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Hej Oliver, Check reviews for gma950 chipsættet, du vil finde konklusioner som denne : Final Thoughts and What to Buy We can state flatly that if you buy a system using Intel's GMA950 integrated graphics and want to play 3D games, invest at least $60 in an add-on card. If what you want is simply a system that can run standard office software, plus maybe play some DVD movies, then Intel's new graphics core is probably suitable. (taget fra http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1821810,00.asp) Et 60$ grafikkort er bedre end GMA950....
/Steen |
![]() |
![]() |
Hej Steen
Enig, det er ikke et kort der kan kan anbefales til "tunge" spil, men jeg vælger primært maskinen for at bruge den til MEDIA CENTER, herunder en del videoredigering. Jeg påtænker at købe en Xbox som supplement til spil.
Jeg overvejer at opgradere processoren til 3.0ghz, harddisken til 2x300GB og ram til 2x512MB, så må jeg vel være kørende året ud.
I øvrigt vælger jeg nok JVC RX D201 som forstærker.
mvh
Oliver
|
![]() |
shaman ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2006 Sted: København Status: Offline Point: 319 |
![]() |
Til Oliver / andre der måske har taget skridtet og erhvervet sig denne interessante maskine - er mægtig interesseret i at høre om jeres erfaringer, især vedr. støj / konevenlighed samt opstartstid fra standby / slukket stand (eller om man nødvendigvis må have den tændt 24/7 for i realiteten at kunne bruge dens HDD recorder funktionaliteter)? Hvilke andre ting har I bidt mærke i, som I godt ville have vidst inden købet? Del endelig jeres erfaringer... Til andre interesserede: Tråden her blev også oprettet i http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38258&P N=1, hvor den gik lidt videre - dog stadig uden input om reélle erfaringer. Redigeret af shaman - 23-April-2006 kl. 10:38 |
/Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 | |
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |