recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt  Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Media Center

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fuldfart Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2007 kl. 00:27

Hvis der er så mange problemer med MS MCE hvorfor så ikke prøve et Linux MCE ?
Jeg faldt lige over denne video

http://www.ebblog.dk/1497/perma/27778/

...som får det hele til at se lidt let ud....og nej det tror jeg naturligvis ikke på at det er, men på den anden side er det heller ikke mit indtryk med MS produkter.

Problemet er vel at vi dybest set vil have nogen billeder og noget lyd i en anstændig kvallitet uden alt for mange problemer.
Som jeg har forstået det så er kvalliteten med analoge kort ikke for god, med FloppyDTV kort er der problemer med undertekster og med at den ikke kan finde alle kanaler osv....

Det jeg kunne frygte med LinuxMCE er drivere og måske at det primært er lavet til engelsktalene personer, hvilket måske gør det lidt svært for mine børn at bruge det.....

Hmm.... lidt rodet indlæg....men jeg er også lidt forvirret på dette område :-)

Mvh.

John

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2007 kl. 00:52

John, du nævner selv problemerne med Linux kontra Microsoft.

Der er enorme problemer med at få hardware understøttet i noget som helst andet OS end det som sælger. Linux sælger langt fra i lige så stor stil som Microsoft, og derfor ryger man oftest ind i problemer med drivere.

Hvis Linux ikke var noget problem, så tror jeg at rigtig mange havde skippet Microsoft for længe siden.

Ja, vi vil i bund og grund bare have noget billed og lyd i rimelig kvalitet uden problemer. Det er normalt heller ikke noget problem for en computer.
Problemet opstår når det skal være uden problemer og på en brugervenlig måde. Det er næsten ikke muligt! 

I morgen (eller i dag måske) regner jeg med jeg har første del færdig af en længere artikelserie omkring Media Center, hvor jeg bla. kommer ind på de problemer der er. Jeg vil tro, at rigtig mange vil kunne nikke genkendende til de ting jeg nævner i artiklen.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu