Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pwodk
Ny bruger
Oprettet: 09-Maj-2009
Status: Offline
Point: 6
|
Emne: Nyt media center Sendt: 09-Maj-2009 kl. 22:07 |
Hejsa,
Jeg er igang med at bygge mig selv et media center, som er en vista x64 med MediaPortal 1.0.2.
Har styr på kabinet, ram, cpu osv. Men er ikke sikker på hvilket tv-tuner kort jeg skal vælge. Er også i tivil om jeg skal vælge FireDTC C/CI eller FloppyDTC C/CI.
Jeg kan rigtigt godt lide, at FloppyDTC C/CI er intern. Er der nogle pros and cons for, at vælge den ene frem for den anden?
Min tv udbyder er yousee
/Peter
|
 |
NikolajC
Guld medlem
Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
|
Sendt: 09-Maj-2009 kl. 23:49 |
Hvis du har plads i kabinettet skal du vælge floppyDTV. Du sparer plads, strømforsyninger mm.
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
|
Sendt: 10-Maj-2009 kl. 09:23 |
På hvilket grundlag vælger du en 64-bit Vista fremfor en 32-bit?
|
 |
pwodk
Ny bruger
|
Sendt: 10-Maj-2009 kl. 20:17 |
Så vælger jeg en FloppyDTC C/CI, men betyder det så jeg ikke skal have nogen tv-tuner kort ved siden af?
Grunden til jeg vælger 64bit er fordi jeg har 6gb ram i den maskine.
/Peter
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 11-Maj-2009 kl. 00:40 |
pwodk skrev:
Så vælger jeg en FloppyDTC C/CI, men betyder det så jeg ikke skal have nogen tv-tuner kort ved siden af?
/Peter
|
Så ville jeg nok vælge at fjerne 2 gb RAM. 64 bit er selvmord
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 11-Maj-2009 kl. 00:44 |
pwodk skrev:
/Peter
|
Glemte lige: Når du har valgt FloppyDTV, så har du også en tuner. Det er i virkeligheden ikke en tuner, da digital TV ikke fungerer på den vis.
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
pwodk
Ny bruger
|
Sendt: 11-Maj-2009 kl. 11:24 |
Kan ikke forstå hvorfor 64bit skulle være selvmord, køre 64bit på min laptop, workstation og alle mine server, er det køre super fint uden, nogle problemere.
Selvom jeg fjerne 2GB, vil vista 32bit stadigvæk kun allokere 3,12GB ram selvom den siger dern har 4GB.
Ok så slipper jeg for at købe en tuner, da jeg kun skal se digital tv.
/Peter
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 11-Maj-2009 kl. 11:37 |
pwodk skrev:
Kan ikke forstå hvorfor 64bit skulle være selvmord, køre 64bit på min laptop, workstation og alle mine server, er det køre super fint uden, nogle problemere.
Selvom jeg fjerne 2GB, vil vista 32bit stadigvæk kun allokere 3,12GB ram selvom den siger dern har 4GB.
Ok så slipper jeg for at købe en tuner, da jeg kun skal se digital tv.
/Peter |
Har du da behov for mere ram end de 3GB?  Der er rigtigt mange småting i et mediecenter som kræver lidt finpudsning afhængig af hvad du vælger at køre med. Mange af småting er efter min mening ikke modne nok til at køre i 64-bit, eller også findes de måske slet ikke med understøttelse af 64-bit. Det er derfor at MCenterFreak skriver at det er selvmord, da det giver en ekstra dimension, hvis man skal lokalisere og fikse et problem.
Redigeret af Cyberguyen - 11-Maj-2009 kl. 11:42
|
 |
Benu
Guld medlem
Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
|
Sendt: 11-Maj-2009 kl. 11:39 |
Du har vel ikke prøvet at køre Mediacenter på en 64 bit, der er mange som har haft mange problemer med drivere etc. , hvis den kun skal bruges til Mediacenter får du alligevel ikke behov for så meget ram, langt de fleste kan klare sig med 1 GB og køre ganske fornuftigt, 2gb er rigeligt for at Vista køre smertefrit. 64 bit på Mediacenter er stort set det samme som bede om problemer.
|
Den Ben
|
 |
pwodk
Ny bruger
|
Sendt: 11-Maj-2009 kl. 15:13 |
Har kørt mediacenter på en 64bit, men det var mere som test, den har aldrig været i produktion.
Hvis i siger der er masser af udfordinger, så må jeg nok hive noget ram ud og køre 32bit :(
|
 |