recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt mediacenter

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
JSA:-) Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 22:18

Hej

Jeg takker for alle svarene.....

I går aftes brændte mit fjernsyn af , så det kan godt ske, at mit projekt nu får en lidt anden karakter, end det har haft indtil nu......

Får jeg behov for mere hjælp vender jeg tilbage.

Til top
Sarchasmo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Februar-2006
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af JSA:-) JSA:-) skrev:

Oprindeligt skrevet af Sarchasmo Sarchasmo skrev:

Jeg har selv kigget efter et Core 2 Duo ATX bundkort med SVHS - uden held, så nu bliver det et ASUS P5K Deluxe Wifi-AP sammen med et nVidia 8500 grafikkort. Og det bare for at få en SVHS udgang

Vil du uddybe dine begrundelser for valg af bundkort? Hvorfor ikke vælge et m-atx bundkort, da det giver mulighed for at få et mindre kabinet?

Mht grafikkort - er der nogen grund til at vælge et så stort, hvis pc'en kun skal bruges som HTPC? - Du har jo kun et alm. fjernsyn, når du også søger S-Video udgang.

På forhånd tak

Jo altså:

Kabinet: Jeg har kun 30 cm dybde under fjernsynet, hvilket giver meget få fornuftige valg - i praksis kun Silverstone LC02 eller LC04. Da jeg ikke har kunnet finde et bundkort med SVHS-udgang på, ville jeg så skulle sætte et grafikkort i med Riser og ditto med TV-tuner. Dermed er kabinettet helt fyldt ud - og jeg er faktisk ikke engang sikker på, at man kan sætte både et PCI Express og et PCI-kort i samtidig. Hvis de kan være der samtidig, ville jeg så ikke have nogle udvidelsesmuligheder overhovedet - og skulle bruge et USB trådløst netkort (eller et Asus bundkort med trådløst netkort). Til sidst konkluderede jeg, at det var en skodløsning og begyndte at kigge efter et kabinet, der kan ligge på gulvet ved siden af. Efter et stykke tid nåede jeg frem til, at det er fjollet at lægge et Origen AE X11e på gulvet ved siden af fjernsynet og begyndte at kigge efter et lydløst tower. Og det er forhåbentlig Antec P182 (men jeg er åben for forslag nogle få dage endnu). I øvrigt ser det også fjollet ud at have et almindeligt HTPC-kabinet ligge og flyde på gulvet, hvis man skifter til et fladskærmsfjernsyn, som man hænger op på vægen

Bundkort: Jeg kiggede på lidt forskelligt og besluttede mig for P5B Vista Premium Wifi-AP (tror jeg det hed), der har fået kanonanmeldelser. Da jeg skulle til at bestille, var der dukket bundkort frem med P35-chipsættet, så jeg valgte egentlig bare det tilsvarende bundkort med P35-chipsættet...

Grafikkort: 8500'eren fås passivt kølet. Det er relativt billigt. Hvis man vælger det rigtige kort, er det HDCP-kompatibelt. Accelerering af H.264 materiale. Set i forhold til f.eks. et 7600'er får man for relativt få penge et lidt mere fremtidssikret grafikkort (eller rettere: så får jeg nok en del features, som jeg aldrig kommer til at bruge...)

Med venlig hilsen

S.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2007 kl. 07:15

Jeg kan se, at vi har været igennem de samme overvejelser - det er frustrende, at det ikke er muligt at finde noget, der lige passer til ens behov.

Mht. placering af kabinettet - er der så mulighed for at sætte f.eks. en glashylde op i nærheden af tv'et som HTPC'en så kunne stå på?

Med venlig hilsen

JSA

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2007 kl. 13:28
Jeg har et spørgsmål som jeg syntes kunne være værd at overveje, når man har brug for et kort med s-video udgang. Nemlig:

Hvorfor ikke droppe core 2 duo til fordel for en x2 fra AMD og så slippe ud af dilemmaet med s-video? Og samtidig få et bundkort med seneste fremskridt på grafikkort området (indbygget). Og som også har HDMI med HDCP.

Der kan jo være grunde til en core 2 duo fordi man  syntes at der var et problem med AMD, men måske tager man fejl og et andet bundkort (til x2) har måske ikke samme måde at reagere på.

Før jeg foreslår noget vil jeg lige høre igen?

Redigeret af Ken_T - 27-Maj-2007 kl. 16:25
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2007 kl. 20:03

Jeg og overvejet det og jeg hidtil altid haft AMD.....

Nu er det bare sådan - måske held i uheld - at min fjensyn brændte sammen i torsdags, så pt. er jeg ved at undersøge, om det kan betale sig at få det lavet, eller at jeg skal have købt et nyt fladskærmstv.

Dette forhold ændrer jo lidt behovet for s-video.

Men tak for din interesse Ken_T, og jeg skal nok vende tilbage, når jeg ved noget mere.

Til top
Sarchasmo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Februar-2006
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2007 kl. 00:46

Ken_T: Måske tog jeg lige en blunder her, men eksakt hvilket bundkort snakker vi om?

Du tabte mig lige, da du (næsten) skrev at AMD X2 har SVHS on-chip

Til top
mikkelb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2006
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2007 kl. 08:13

Der er flere am2-kort der har svhs på bundkortet. Jeg har et selv, men lige nu er der vist ingen grund til at købe andre end: m2a vm hdmi fra Asus. Her er link til manual hvor man kan se output-modulet på side 47 (eller 1-35 om man vil): http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socketAM2/M2A-VM%20HDMI/ e2976_m2a-vm-hdmi.pdf
Så direkte onboard er det altså ikke, da modulet sidder i pci-e porten, men den skal man jo heller ikke bruge til noget, så længe man kan klare sig med den power, der er i det indbyggede grafikkort.

Der er faktisk et lignende bundkort fra Sapphire der vinder over dette board i et par anmeldelser, men det har jeg ikke kunnet finde herhjemme.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2007 kl. 16:02
Jeg havde  fundet ud af tidligere, at et af de Asus motherboards, der er på min HTPC side, ASUS M2A-VM HDMI, havde et riser kort ud  med s-video  i samme stik som bruges til komponent. Og det siger jeg da også i omtalen af det. Men så havde jeg glemt det delvist igen. For jeg blev lidt usikker på sagen da det ikke nævnes alle steder.  Der er også henvist til en test af kortet hvor det nævnes som værende med s-video ud.

Og endelig er der jo det link som Mikkelb (tak mikkelb) har fundet frem, der tydelig viser at der er s-video ud. Nu tror jeg på det som korrekt.
MikkelB link

Redigeret af Ken_T - 27-Maj-2007 kl. 16:31
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu